|

العالم فی 60 ثانیة

از وام چین به مصر تا جشنواره غذای عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،عکاظ عربستان، العربی الجدید، خبرگزاری رسمی عراق، الشرق و عربین بیزینس.

از وام چین به مصر تا جشنواره غذای عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

خبرگزاری رسمی عراق : 

ضوابط صادرات دام زنده به عراق

اداره دامپزشکی وزارت کشاورزی عراق ضمن اعلام ضوابط و شرایط واردات دام زنده به کشور، گفت که ورود حیوانات به عراق مشروط به داشتن گواهی سلامت است.

ثامر الخفاجی، مدیرکل اداره دامپزشکی وزارت کشاورزی عراق گفت که عراق عضو سازمان جهانی بهداشت حیوانات است و باید پایبند به قانون بهداشت حیوانات خشکی‌زی باشد.

وی به سیستم تبادل گواهی بهداشتی میان کشورها اشاره کرد و گفت که گواهی بهداشتی امضا شده میان کشورهای، شرط اساسی واردات دام زنده است.

الخفاجی تاکید کرد که بدون گواهی بهداشت دام، میان عراق و کشوری که قرار است از آن دام وارد شود، با واردات آن موافقت نخواهد شد.

 

عربین بیزینس:

 اشتغال 2.3 میلیون نفر در بخش خصوصی عربستان

جمعیت کارکنان بخش خصوصی عربستان به 2.3 میلیون نفر رسیده و تا پایان نیمه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بیش از 153 هزار نفر افزایش داشته است.

نرخ مشارکت زنان عربستانی طی 6 سال اخیر 2 برابر شده و از 17.4 درصد در اوایل سال 2017 به 35.3 درصد در سه ماهه سوم سال جاری رسیده است.

گزارش بانک مرکزی عربستان ضمن تمجید از افزایش محسوس مشارکت زنان عربستان در نیروی کار این کشور، حاکی از آن است که عربستان از سال 2017 شاهد افزایش زیادی در نرخ مشارکت زنان در این بخش بوده است.

 

الشرق: 

وام چین به مصر برای پروژه قطار برقی

دو شرکت چینی «افیک انتل» و «هندسة الجسور»، وام کم بهره ای را از بانک ها و نهادهای بین المللی به ارزش 250 میلیون دلار به سازمان ملی تونل های مصر ارائه خواهند کرد.

این وام برای تامین مالی چهارمین مرحله از پروژه قطار برقی سبک فراهم خواهد شد.

پیشتر دولت مصر اوایل ماه نوامبر، توافقنامه ای با دو شرکت چینی برای طراحی، تامین و ساخت چهارمین مرحله از پروژه قطار برقی از شهر جدید «العبور» تا شهر «العاشر من رمضان» در شرق قاهره به طول 16 کیلومتر امضا کرده بود.

یکی از مسئولان دولتی در مصر گفت که این وام برای پرداخت هزینه های سیستم های برقی و مکانیکی، تابلوهای راهنما، اتصالات و کنترل مرکزی اختصاص داده می شود.

 

عکاظ عربستان:

 جشنواره الولیمه عربستان 

وزارت فرهنگ عربستان با هدف، توسعه و بازنگری ایده‌ها و ایجاد زمینه‌هایی - که ممکن است جدید باشد - موفق به برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی شده است که به تقویت، توسعه و ارائه مفهوم فرهنگ به عموم مردم و جلب توجه جهانی کمک می‌کند. 

جشنواره غذای عربستان سعودی در محوطه دانشگاه ملک سعود در ریاض از سوی اداره هنرهای آشپزی در 23 نوامبر در مدت 10 روز با حضور یونان آغاز شد. 

این جشنواره نه تنها نمایشی از غذاهای عربستانی است، بلکه تجربه‌ای متمایز و منحصربه‌فرد برای بازدیدکنندگان و همه اعضای خانواده است، زیرا دو منطقه برای کودکان و نمایش‌های تئاتر، جلسات گفتگو با کارشناسان آشپزی و منطقه‌ای اختصاص داده شده است.  این نمایشگاه عربستان را به عنوان مقصدی جهانی برای دوستداران طبخ و چشیدن غذا معرفی می کند.

 

العربی الجدید:  

پیشرفت قطر در توسعه میدان گازی مشترک با ایران خبر داد

خالد بن خلیفه آل ثانی، مدیرعامل شرکت انرژی قطر تاکید کرد که پروژه توسعه میدان گازی گنبد شمالی قطر شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای است.

وی با اشاره به اینکه انتظار می رود ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع در قطر از 77 میلیون تن در سال به 126 میلیون تن در سال افزایش یابد، اشاره کرد که قرار دادن سنگ بنای پروژه توسعه میدان گازی قطر طی سال جاری تاکید بر پایبندی قطر در قبال امنیت انرژی جهان است.

آل ثانی اشاره کرد که طی مرحله آتی بر پروژه های توسعه میدان گازی «الشمال» و پروژه پایداری تولید انرژی تمرکز شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها