|

العالم فی 60 ثانیة

از تبلیغات عربستان در چین برای جذب گردشگر تا رشد 42 درصدی فروش املاک تجاری در دبی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات، العربی الجدید، شفق نیوز، الخلیج الجدید و الرایه قطر.

از تبلیغات عربستان در چین برای جذب گردشگر تا رشد 42 درصدی فروش املاک تجاری در دبی
خبرنگار: ذولفا معیل

الخلیج الجدید: بزرگترین کارزار یکپارچه تبلیغاتی عربستان در چین

سازمان گردشگری عربستان بزرگترین کارزار تبلیغاتی بین المللی خود را با هدف دعوت از چین برای کشف مقاصد و تجارب گردشگری غنی و متنوع در عربستان آغاز کرد.

 این رویداد شامل جشنواره بازار عربستان است که میراث، فرهنگ و طبیعت این کشور را معرفی می کند.

این جشنواره که در شهر شانگهای آغاز شده تاکنون بیش از 80 هزار بازدید کننده داشته و شامل مجموعه ای از ارائه های بصری و صوتی است که مراکز طبیعی و تاریخی و نیز فعالیت های فرهنگی و تفریحی را معرفی می کند.

فهد حمید الدین، مدیرعامل این جشنواره گفت: چین یکی از مهم ترین بازارهای استراتژیک اصلی مورد هدف است چراکه این کشور از بزرگترین منابع گردشگران جهان به شمار می رود.

 

العربی الجدید:  بغداد میزبان چهاردهمین جشنواره تئاتر عربی

چهاردهمین دوره از جشنواره تئاتر عربی با به روی صحنه رفتن 20 نمایش در بغداد از 10 الی 16 ژانویه 2024 برگزار می شود.

سازمان تئاتر عربی اعلام کرد که کمیته مشاهده متشکل از 5 عضو، 13 نمایش برای رقابت را از عراق، مراکش، الجزائر، تونس، امارات، عمان، کویت و اردن انتخاب کرد.

کمیته مشاهده، 5 نمایش غیر رقابتی را از مصر، اردن، عراق و مراکش انتخاب کرد و دو نمایش نیز از سودان و فلسطین به عنوان اجراهای میزبان انتخاب شد.

جشنواره تئاتر عربی برای نخستین بار در سال 2009 در قاهره برگزار شده بود و هر سال در یک پایتخت کشور عربی برپا می شود.

 

البیان امارات: رشد 42 درصدی فروش املاک تجاری در دبی

فروش املاک تجاری (دفاتر و مغازه ها) در دبی طی ده ماهه اول سال جاری جهش قابل توجهی داشته است و از ارزش فروش ثبت شده در کل سال گذشته فراتر رفته است که نشان دهنده تقاضای شدید برای فضای تجاری و نشانه ای از گسترش شرکت ها و مشاغل در امارت است.

بر اساس داده های اداره زمین دبی، فروش املاک تجاری در دبی در ده ماهه اول سال جاری به 5.1 میلیارد درهم افزایش یافت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41.6 درصد رشد داشت و طی آن فروش به 3.68 میلیارد درهم رسید.

داده ها نشان می دهد که فروش املاک تجاری طی 10 ماهه اول سال جاری از ارزش فروش املاک تجاری در کل سال 2022 فراتر رفته است که از طریق 3034 معامله بالغ بر 4.5 میلیارد درهم بوده است.

 

الرایه قطر: همبستگی قطر با مجروحان  غزه

دیروز خانم لولو الخاطر وزیر دولت در امور همکاری های بین المللی وزارت امور خارجه به همراه دکتر خالد عبدالغفار وزیر بهداشت و جمعیت مصر و دکتر مای الکیله، وزیر بهداشت کشور فلسطین، از فلسطینی هایی که در اثر تجاوز به غزه مجروح شدند، در بیمارستان عمومی العریش در مصر بستری بودند دیدار کرد.

الخواطر مراتب تشکر و قدردانی قطر از مصر را برای همکاری نزدیک در ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه و علاقه مندی این کشور به مداوای مجروحان فلسطینی اعلام کرد.

همچنین در دیدار با مجروحان، همبستگی کامل دولت قطر با آنان و آرزوی بهبودی عاجل و آمادگی خود را برای ارائه دارو، تجهیزات و مواد پزشکی به تمامی مجروحان فلسطینی در داخل و خارج از نوار غزه اعلام کرد.

 

شفق نیوز: چین در صدر خریداران نفت عراق 

شرکت بازاریابی نفت عراق اعلام کرد که شرکت های چینی بیشترین خرید نفت عراق در ماه اکتبر را داشتند.

در آماری که توسط شرکت سومو منتشر شده است، چین با 9 شرکت از اصل 38 شرکت خریدار نفت عراق در ماه اکتبر، بیشترین میزان نفت از عراق را خریده است.

هند با 7 شرکت، کره جنوبی با 4 شرکت، امریکا با 3 شرکت، یونان، ترکیه و ایتالیا هر کدام با دو شرکت و امارات، مالزی، هلند-بریتانیا، اسپانیا، مصر، فرانسه، اردن، کویت و ترکیه هر کدام با یک شرکت، در رتبه های بعدی خرید نفت از عراق قرار گرفتند.

بارزترین شرکت هایی که نفت عراق را خریداری کردند، اندلان اویل هند، کوگاز کره، اکسون موبیل امریکا، انی ایتالیا و شل هلند-بریتانیا بودند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها