|

العالم فی 60 ثانیة

از عفو زندانیان در امارات تا نرفتن ماسک به غزه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات، روسیا الیوم، الخلیج اونلاین، خبرگزرای رسمی کویت و خبرگزاری رسمی عراق (واع).

از عفو زندانیان در امارات تا نرفتن ماسک به غزه
خبرنگار: ذلفا معیل

الخلیج اونلاین:

 یادداشت تفاهم برزیل و عربستان در حوزه انرژی

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و لولا دا سیلوا، رئیس جمهور برزیل در ریاض دیدار و گفت وگو کردند و شاهد امضای یک یادداشت تفاهم در حوزه انرژی بودند.

دو طرف درباره روابط دوجانبه و هماهنگی مشترک برای تقویت همکاری در زمینه های مختلف رایزنی کردند.

فرصت های سرمایه گذاری امیدبخش در راستای منافع مشترک علاوه بر تحولات منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

در جریان این دیدار، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان و الکساندر سیلویرا، وزیر انرژی برزیل، یادداشت تفاهمی را در حوزه انرژی امضا کردند.

دا سیلوا روز گذشته طی سفری رسمی وارد ریاض شد.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) : 

راه‌اندازی دانشگاه مشترک عراق و قطر در بغداد

نعیم العبودی، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق با بثینه بنت علی الجبر النعیمی، وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی قطر درباره راه اندازی دانشگاه مشترک عراقی قطری در بغداد گفت و گو کرد.

در بیانیه وزارت آموزش عالی عراق آمده است که نعیم العبودی، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی در افتتاحیه اجلاس بین المللی نوآوری در آموزش که در دوحه، پایتخت قطر در حال برگزاری است شرکت کرد.

این بیانیه افزود که دور یازدهم اجلاس بر ابداع و نوآوری و تقویت امکانات انسانی در عصر هوش مصنوعی که به طور کلی، تغییرات اساسی در زمینه های آموزش ایجاد کرده متمرکز است و خواهان بازنگری کامل سازوکار های فعلی آموزش است.

 

خبرگزرای رسمی کویت (کونا): 

امیر کویت در بیمارستان بستری شد

منابع رسمی کویت از انتقال امیر این کشور به بیمارستان به علت بدحالی وی خبر دادند.

اعلام کرد که نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت صبح امروز چهارشنبه به علت مشکل اورژانسی در وضعیت سلامتی وی به بیمارستان منتقل شد.

این خبرگزای افزود: محمد عبدالله المبارک الصباح، وزیر امور دیوان امیری گفت که در حال حاضر وضعیت سلامت امیر کویت پایدار است.

امیر کویت ژوئن گذشته در ادامه سفرهای پزشکی خود در راستای درمان، عازم ایتالیا شد.

وی در ماه های مه، سپتامبر و اکتبر 2022 نیز برای انجام معاینات پزشکی به ایتالیا رفته بود.

 

روسیا الیوم: 

ماسک دعوت حماس را رد کرد

ایلان ماسک، میلیاردر امریکایی و صاحب شرکت اسپیس ایکس در توییتی نوشت که اکنون اوضاع در نواز غزه کمی خطرناک است اما من مطمئنم که شکوفایی غزه به نفع همه طرف هاست. این توییت ایلان ماسک در پاسخ به توییتی متعلق به تاجری به نام والتر بلومبرگ بود که در آن نوشته بود حماس از ماسک برای دعوت به نوار غزه دعوت کرده است.

ماسک دو روز پیش به تل آویو سفر کرده و با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل دیدار کرد.

گفتنی است ماه گذشته ایلان ماسک اعلام کرده بود که خدمات ماهواره اینترنتی «استارلینک» در اختیار نهادهای امدادرسان مورد تأیید بین المللی در نوار غزه قرار خواهد گرفت.

 

البیان امارات: 

عفو بیش از 1018 زندانی در امارات

محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات در آستانه جشن پنجاه و دومین سال تاسیس امارات متحده عربی، دستور آزادی یک هزار و 18 نفر از زندانیان دارای شرایط عفو را صادر کرد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) اعلام کرد که دستور آزادی این زندانیان در راستای اهتمام بن زاید به اعطای فرصتی به زندانی آزاد شده برای شروع یک زندگی جدید و شادمانی خانواده و بستگان زندانی است.

این خبرگزاری افزود که نهادهای مربوطه اتخاذ تمامی اقدامات لازم برای تضمین بازگشت مشمولان عفو نزد خانواده ها و بستگان خود در اسرع وقت را آغاز کرده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها