|

مسکو:

روسیه برای کاهش تنش میان اسرائیل و فلسطین با بازیگران تاثیرگذار در تماس است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: برای کاهش تنش میان (رژیم) اسرائیل و فلسطین و دستیابی به صلح در نوار غزه با کشورهای خاورمیانه، نیروهای سیاسی و سایر بازیگران تاثیرگذار در تماس هستیم.

روسیه برای کاهش تنش میان اسرائیل و فلسطین با بازیگران تاثیرگذار در تماس است

 

به گزارش شبکه شرق، زاخارووا در یک کنفرانس خبری در مسکو افزود: ما از روز اول این کار را برای تنش‌زدایی، رسیدن به آتش‌بس، اعلام وقفه‌های بشردوستانه در جنگ میان اسرائیل و حماس، حل فوری مسائل بشردوستانه، وضعیت گروگان‌ها و مسائل مربوط به خروج اتباع خارجی از نوار غزه انجام داده‌ایم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه با بیان اینکه همزمان با این اقدامات ما به فعالیت سیاسی خود نیز ادامه می‌دهیم، گفت: ما از جمله در چارچوب‌های سازمان ملل مانند شورای امنیت و مجمع عمومی به فعالیت‌های سیاسی خود برای کاهش تنش میان (رژیم) اسرائیل و فلسطین ادامه می‌دهیم.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا این وقفه بشردوستانه در جنگ میان اسرائیل و حماس تا رسیدن به یک آتش‌بس دائمی ادامه یابد و مختل نشود.

جنگ ترکیبی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه اسرائیل با نام عملیات طوفان الاقصی از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) آغاز و جمعه گذشته (سوم آذر) با توافق آتش بس موقت، متوقف شد.

روز دوشنبه به دنبال پایان آتش ‌بس موقت چهار روزه میان اسرائیل و حماس، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شد؛ توافقی که زمان آن فردا (پنجشنبه) ساعت ۷ صبح به وقت محلی پایان خواهد یافت.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها