|

دور دنیا در یک دقیقه

تبلیغات کار دست ستاره فوتبال می‌دهد؟/ شکایت یک میلیارد دلاری از کریستیانو رونالدو

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

تبلیغات کار دست ستاره فوتبال می‌دهد؟/ شکایت یک میلیارد دلاری از کریستیانو رونالدو

به بریتانیا می‌رویم که از یک سو درگیر اعتصاب راه آهن است و از سوی دیگر موضوع شیرخشک. سپس سری به هلند می‌زنیم و پرونده قتل یک روزنامه‌نگار را بررسی می‌کنیم. در آمریکا هم موضوع شکایت از رونالدو را پی‌ می‌گیریم.

 

اعتصاب در خطوط ریلی بریتانیا در راه است

« ما دوباره دست به اعتصاب می‌زنیم؛ نه با هدف اذیت کردن مسافران که برای نشان دادن انزجار خود از سیاست‌های دولت و عدم همراهی شرکت‌های خصوصی».

کارمندان و کارگران شرکت‌های حمل و نقل ریلی در بریتانیا برنامه اعتصاب ۹ روزه را کلید زده اند. این برنامه می‌تواند اختلالی عظیم در مسافرت‌های آخر سال ایجاد کند.

برخی شرکت‌های حمل و نقلی در این اعتصاب شرکت نمی‌کنند. آنها به توافق اصلاح حقوق دست پیدا کرده اند. اما اعتصاب ۹ روزه دیگر شرکت‌ها از فردا آغاز می‌شود.

 

مسئله شیرخشک؛ استثمار والدین و سقف قیمت

قیمت شیر خشک بیشتر از قیمت دیگر مواد غذایی در بازار بریتانیا افزایش یافته است. این موضوع والدین، خاصه والدین جدید را به دردسر انداخته است.

مدیر اجرایی یکی از شرکت‌‌های تولیدکننده معتقد است باید دولت سقف قیمت برای این کالا در نظر بگیرد و مانع افزایش بیشتر آن شود. او می‌گوید شرکت‌های بزرگ در حال استثمار والدین هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد قیمت شیرخشک طی دو سال اخیر، حدود ۲۵ درصد افزایش یافته و سود هنگفتی به جیب شرکت‌ها ریخته است. عمده بازار شیر خشک در بریتانیا در اختیار دو کمپانی نستله و دنون است.

 

قتل روزنامه‌نگار هلندی؛ ژانویه سخت در انتظار مظنونان

دادگاه هلند خبر می‌دهد محاکمه ۹ مظنون پرونده قتل گزارشگر جنایی هلندی در ژانویه ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. پیتر فریس در سال ۲۰۲۱ به ضرب گلوله در آمستردام کشته شد.

قتل این روزنامه‌نگار به پرونده یکی از سلاطین مواد مخدر در هلند، ریدوان تاگی مرتبط است. پیتر فریس مشاور یکی از شاهدان این پرونده بوده است.

ابتدا تصور می‌شد تنها دو نفر در قتل پیتر فریس دست دارند، اما بررسی‌های بیشتر پای هفت نفر دیگر را به پرونده باز کرده است. قتل فریس هلند را شوکه کرد. او یکی از مشهورترین گزارشگران حوزه جرم و جنایت بود.

 

سایبرتراک‌‌های تسلا آماده تحویل

کمپانی تسلا می‌گوید برای تحویل جدیدترین خودروهای برقی خود آماده شده است. این خودروها که سایبرتراک نام دارند، قرار است تسلا را دوباره به اوج برسانند.

شرکت تسلا قیمت اولیه ۶۰ هزار و ۹۹۰ دلار را برای این مدل از خودروهای برقی خود در نظر گرفته است. آنها کلید رونق فروش تسلا در بازار خودروهای برقی هستند.

طراح سایبرتراک‌ از زیردریایی جیمز باند در فیلم « جاسوسی که عاشق من بود » الهام گرفته است. در طراحی سایبرتراک از کمترین انحنا استفاده شده است. جنس آن از فولاد ضد زنگ بسیار براق است.

 

شکایت یک میلیارد دلاری از کریستیانو رونالدو

شکایتی گروهی در دادگاهی در فلوریدای آمریکا علیه سوپراستار فوتبال جهان طرح شده است که ارزش آن یک میلیارد دلار است. 

تبلیغ رمز‌ارزها کار دست کریستیانو رونالدو داده است. شاکیان مدعی هستند تبلیغ او باعث شده بسیاری به سمت سرمایه‌گذاری ناامن و پرهزینه هدایت شوند.

شاکیان در پی غرامت یک میلیارد دلاری هستند. به نظر می‌رسد شرکت ارائه دهنده رمز ارزها تبادلات را ثبت نکرده و تنها به اعتبار کسانی مثل رونالدو کار خود را پیش برده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها