|

العالم فی 60 ثانیة

از راه اندازی اولین تاکسی هیدروژنى در امارات تا پخش مستند «مخفی کردن صدام» در عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، روسیا الیوم، الخلیج اونلاین، المواطن و خبرگزاری رسمی عراق (واع).

از راه اندازی اولین تاکسی هیدروژنى در امارات تا پخش مستند «مخفی کردن صدام» در عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

روسیا الیوم: 

 آغاز رای گیری مصری های مقیم دیگر کشورها برای انتخابات ریاست جمهوری

وزارت امور خارجه مصر آغاز رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری مصر در خارج از کشور را اعلام کرد.

رای گیری مصری های مقیم دیگر کشورها با حضور مستقیم در سفارتخانه ها و کنسولگری های مصر به مدت سه روز و تا پایان یکشنبه و در 137 حوزه انتخاباتی در مقر نمایندگی های سیاسی سراسر جهان برگزار می شود.

نامزدهای ریاست جمهوری شامل «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور کنونی مصر، «فرید زهران» رئیس حزب دموکرات، «عبد السند یمامه» رئیس حزب الوفد و «حازم عمر» هستند.

 

المواطن: 

پخش مستند «مخفی کردن صدام» در جشنواره سینمایی دریای سرخ

 فیلم مستند «مخفی کردن صدام»، برای نخستین بار در یک کشور عربی یعنی عربستان به روی پرده خواهد رفت.

هلکوت مصطفی، کارگردان این فیلم گفت که علاء نامق، کسی که صدام را در حفره ای مخفی کرده بود و شخصیت اصلی این فیلم مستند است، در جشنواره سینمایی دریای سرخ در عربستان شرکت خواهد کرد.

وی اشاره کرد که این فیلم مستند دو بار در این جشنواره سینمایی در روزهای 1 و 2 دسامبر 2023 پخش خواهد شد.

«مخفی کردن صدام حسین» فیلمی است که داستان علاء نامق، شهروندی که صدام را به مدت 235 روز در جنوب تکریت مخفی کرده بود را روایت می کند.

 

الخلیج اونلاین: 

قطر از سرگیری تجاوز به غزه را محکوم کرد.. مذاکرات ادامه دارد

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای رسمی که امروز (جمعه اول دسامبر) منتشر شد نسبت به ازسرگیری حملات اسرائیل به نوار غزه با پایان وقفه در جنگ و عدم توافق درباره تمدید آن ابراز تأسف شدید کرد.

در این بیانیه آمده که مذاکرات برای بازگشت به وقفه در جنگ ادامه دارد و قطر متعهد به میانجیگری برای ادامه تلاش‌ها در این باره است و هر کاری در این باره لازم باشد انجام می‌دهد.

این بیانیه افزوده که ادامه بمباران نوار غزه در نخستین ساعات پس از پایان آتش‌بس انسانی تلاش‌ها برای میانجیگری را با مشکل مواجه و فاجعه انسانی در نوار غزه را تشدید می‌کند.

 

خبرگزاری رسمی عراق:  

کاهش تولید نفت عراق

عراق از کاهش داوطلبانه تولید نفت به میزان 211 هزار بشکه در روز از ابتدای ژانویه 2024 خبر داد.

وزارت نفت عراق اعلام کرد که از ابتدای ژانویه تا پایان ماه مارس 2024، تولید عراق 4 میلیون و 9 بشکه در روز خواهد بود.

پیش از این کشورهای عضو اوپک پلاس در نشست امروز بر سر کاهش تولید نفت توافق کردند. اوپک پلاس موعد نشست آتی خود را ماه ژوئن 2024 تعیین کرد.

 

الامارات الیوم:

  راه اندازی اولین تاکسی هیدروژنى

مرکز حمل و نقل یکپارچه در ابوظبی، از اجرای آزمایشی اولین تاکسی هیدروژنی خبر داد.

این مرکز بر ترویج استفاده از تاکسی های پاک و پایدار و دستیابی به اهداف زیست محیطی در ابوظبی در راستای اهداف کنفرانس COP28 و تایید تعهد مشترک برای دستیابی به راندمان بالا در مصرف انرژی در ابوظبی به عنوان شرکا متمرکز است. 

مرکز حمل و نقل یکپارچه تاکید کرد که استفاده از تاکسی های سازگار با محیط زیست عاملی حیاتی در تقویت محیط زیست پایدار ابوظبی است، زیرا انتقال جهانی به سمت اتخاذ سیستم های حمل و نقل سبز در حال شتاب گرفتن است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها