|

العالم فی 60 ثانیة

از افتتاح جشنواره فیلم دریاى سرخ تا افتتاح بیمارستان صحرایی امارات در غزه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات، الجزیره، عکاظ عربستان، روسیا الیوم و خبرگزاری رسمی عراق (واع).

از افتتاح جشنواره فیلم دریاى سرخ  تا افتتاح بیمارستان صحرایی امارات در غزه
خبرنگار: ذلفا معیل

 

الجزیره:

 تازه‌ترین تحولات جنگ در غزه

در پنجاه و نهمین روز جنگ در نوار غزه، اسرائیل به حملات گسترده خود به مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها در نوار غزه ادامه داد و ده‌ها شهید و زخمی به جای گذاشت.

در آخرین آمار قربانیان، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از 7 اکتبر تاکنون به 15 هزار و 523 شهید و تعداد مجروحان به 14 هزار و 316 تن رسیده است.

صبح امروز ارتش اسرائیل از کشته شدن 3 تن از نیروهای خود در نوار غزه و زخمی شدن یک نیروی خبر داد.

وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد که عملیات زمینی خود را به کل نوار غزه گسترش داده است.

 

عکاظ عربستان: 

افتتاح جشنواره فیلم دریاى سرخ با نمایش فیلم عربستانی «حوجن»

جشنواره بین المللی فیلم دریای سرخ سومین دوره خود را با حضور دوستداران و سازندگان فیلم از سراسر جهان با نمایش فیلم حوجن به کارگردانی یاسر الیسیری در اولین اکران جهانی خود با حضور عوامل فیلم آغاز کرد. 

وقایع فیلم «حوجن» حول محور داستان یک جن کنجکاو می گذرد که در شهر جده زندگی می کند، او یک روز به حقیقت نسب سلطنتی خود پی می برد و برای حفظ تعادل بین دنیای خود و دنیای انسان ها، در هنگام مبارزه با نیروهای شیطانی، حق قانونی خود را به دست آورد. او در طی ماجراجویی با یک دانشجوی جوان رشته پزشکی آشنا می‌شود و یک رابطه عاشقانه غیرمنتظره بین آنها شکل می‌گیرد.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

افزایش حجم تبادل تجاری عراق با چین

سفارت چین در عراق اعلام کرد که حجم تبادل تجاری میان دو کشور افزایش یافته است.

شو هایفینگ، سفیر چین در بغداد گفت که چین اهتمام بسزایی به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با عراق با توجه به ثقل اقتصادی آن در سطح جهان و خاورمیانه دارد.

وی افزود که حجم تبادل تجاری میان دو کشور در سال 2022 به 53.37 میلیارد دلار رسیده و شاهد افزایش 43.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

سفیر چین در بغداد گفت که میزان واردات چین از عراق در سال گذشته نیز 39.38 میلیارد دلار بوده و 47.8 درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد که چین بزرگترین مشتری نفت عراق است.

 

البیان امارات: 

افتتاح بیمارستان صحرایی امارات در غزه

بیمارستان صحرایی امارات در نوار غزه ارائه خدمات درمانی خود به ساکنان این منطقه را آغاز کرد.

این بیمارستان که در چارچوب عملیات «فارس الشهم 3» در غزه دایر شد، دارای بیش از 150 تخت است و با نظارت یک تیم پزشکی فعالیت می کند.

بیمارستان اماراتی غزه دارای اتاق های جراحی برای انجام انواع اعمال جراحی مختلف از جمله جراحی عمومی، جراحی کودکان و جراحی عروق، اتاق های مراقبت ویژه بزرگسالان و کودکان، بخش بیهوشی، کلینیک های تخصصی از جمله داخلی، دندان، ارتوپدی، روانپزشکی، پزشکی خانواده، پزشکی اطفال، زنان و دیگر خدمات است.

 

روسیا الیوم: 

تاکید وزرای خارجه قطر و عربستان بر گسترش همکاری دوجانبه

نخستین نشست کمیته اجرایی شورای هماهنگی عربستان و قطر روز یکشنبه به ریاست محمد بن عبدالرحمن آل ثانی و فیصل بن فرحان، وزرای خارجه قطر و عربستان برگزار شد.

در این نشست به بررسی پیشنهادات کارگروه های دبیرخانه کل تدارکات شورای هماهنگی دو کشور و خروجی کمیته های فرعی برگرفته از شورا و نیز اقدامات و تفاهم‌نامه هایی که در نشست آتی امضا خواهد شد، پرداخته شد.

بن فرحان و آل ثانی ضمن تمجید از همکاری و هماهنگی موجود میان کمیته های شورای فرعی و کارگروه های دبیرخانه شورا در دو کشور، بر اهمیت تداوم هماهنگی میان طرفین در راستای پاسخ به خواسته های سران دو کشور و تحقق منافع دو ملت برادر تاکید کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها