|

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

شورای امنیت برای جلوگیری از «فروپاشی کامل شرایط انسانی» در غزه اقدام کند

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار حمایت کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت از درخواست دبیرکل سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه شد.

شورای امنیت برای جلوگیری از «فروپاشی کامل شرایط انسانی» در غزه اقدام کند

به گزارش شبکه شرق، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار حمایت کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت از درخواست دبیرکل سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه شد.

آقای بورل بامداد پنج‌شنبه در شبکه اجتماعی ایکس، توییتر سابق، نوشت: «از اعضای اتحادیه اروپا در شورای امنیت سازمان ملل و دیگر شرکای هم‌فکر می‌خواهم که از درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، حمایت کنند.»

آنتونیو گوترش روز چهارشنبه در اقدامی کم‌سابقه ماده ۹۹ منشور جهانی سازمان ملل متحد را فعال کرد. ماده ۹۹ منشور جهانی سازمان ملل، به دبیرکل این سازمان اجازه می‌دهد در شرایطی که «امنیت و صلح جهانی» به مخاطره افتاده است، اعضای شورای امنیت را به جلسه‌ای فوری دعوت کند و آقای گوترش با توجه به بحران انسانی در نوار غزه برای اولین بار بود که از این ماده استفاده می‌کرد تا زمینه آتش‌بس انسان‌دوستانه در این منطقه فراهم شود.

جوزپ بورل نیز تاکید کرد که «شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ممانعت از فروپاشی کامل شرایط انسانی در غزه فورا دست به اقدام بزند.»

او همچنین از اسرائیل خواست که به تمام نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل اجازه دهد تا بتوانند ار غیرنظامیان فلسطینی در غزه حمایت کنند.

پیش از این سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد، در واکنش به اقدام آنتونیو گوترش مبنی بر فعال کردن ماده ۹۹ منشور جهانی این سازمان، خواستار استعفای او شده بود.

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها