|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و پنجم آذر

از انتقاد به دولت خاتمی تا احضار محمد سلامتی

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی رفسنجانی بیست و پنجم آذر از گفت‌‌و‌گوها در جمع سران قوا نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

از انتقاد به دولت خاتمی تا احضار محمد سلامتی

تا غروب در منزل مطالعه می‌کردم؛ سناریوی «انقلاب تنها» و قراردادهای پیغمبر(ص) با یهودی‌های مدینه را و تحلیل جمعیت ایثارگران در مورد عملکرد دولت آقای [سیدمحمد] خاتمی که در اکثر زمینه‌ها، منفی و با عقبگرد ارزیابی شده است.

افطار، میهمان آقای [سیدمحمود] هاشمی‌شاهرودی، [رئیس قوه‌قضائیه] در حافظیه بودیم. آقایان [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور] و [مهدی] کروبی، [رئیس‌مجلس] و مقامات قضائی هم بودند. نماز جماعت با امامت من خوانده شد و افطار کردیم. آقایان [عباسعلی] علیزاده، [رئیس‌کل دادگستری استان تهران] و [محمد] نیازی، [رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح]، راجع به دادگاه [متهمان شرکت در کنفرانس] برلین و قتل‌های زنجیره‌ای و احضار آقای [محمد] سلامتی، [دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب] گفتند.

علیرغم محدودیت‌های سخت اسرائیل، مثل جمعه‌های قبل، نمازجمعه در مسجدالاقصی با حدود ۴۰ هزار مسلمان برگزار شده و امروز هم تعداد پنج نفر در انتفاضه، شهید شده‌اند؛ دیروز هفت شهید داشتند. در چین، در استان شاندونگ، در روستایی مسلمانان به تبلیغات فروش «گوشت خوک اسلامی» اعتراض کرده‌ و با پلیس درگیر شده‌اند؛ پنج نفر شهید و ۴۰ نفر زخمی شده‌اند و باعث اعتراض وسیع مسلمانان چین شده است؛ چون اسلام گوشت خوک را حرام و نجس می‌داند، چنین اعلامی را نیز توهین می‌دانند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها