|

روسیه:

به اقدامات غیردوستانه غرب پاسخ می‌دهیم

وزارت امور خارجه روسیه در پی دوازدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه مسکو اعلام کرد که به اقدامات غیردوستانه غرب «به موقع و به طور مناسب» پاسخ داده خواهد شد.

 به اقدامات غیردوستانه غرب پاسخ می‌دهیم

 

به گزارش شبکه شرق، در بیانیه این وزارتخانه همچنین آمده است: اعلام می‌کنیم که هرگونه اقدام غیردوستانه کشورهای غربی، با پاسخی به موقع و مناسب همراه خواهد بود.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه اعلام کرد: مسکو فهرست نمایندگان نهادهای اروپایی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در پاسخ به دوازدهمین بسته تحریم‌های ضد روسی از ورود به خاک روسیه منع شده‌اند را به طور قابل توجهی گسترش داده است.

کمیسیون اروپا روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای اتحادیه اروپا دوازدهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کرده است و این بسته بر اعمال ممنوعیت‌های بیشتر واردات و صادرات به روسیه، مقابله با دور زدن تحریم‌ها و محدود کردن راه گریزها تمرکز دارد.

این درحالی است که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود: بسته جدید تحریم‌های ضد روسی مانند همه تحریم‌های قبلی، آسیب بیشتری به اتحادیه اروپا وارد خواهد کرد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در اسفند ۱۴۰۰ تاکنون، آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها