|

العالم فی 60 ثانیة

از ویزای "KSA VISA" عربستان تا بهترین فرودگاه خاورمیانه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، عکاظ عربستان ، البیان، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق.

از ویزای  "KSA VISA" عربستان تا بهترین فرودگاه خاورمیانه

هدی هاشمی-  براساس محبوبیت، رزرو، و جستجو برای بلیط هواپیما و اقامت در هتل در سال 2023، دبی دومین مقصد بین المللی پرتقاضا در جهان است. 

الامارات الیوم:

 گوگل: دبی دومین مقصد بین المللی محبوب در جهان در سال 2023  

هانی عبدالقاوی، مدیر فروش سفر در گوگل، گفت: سطح تقاضا برای گردشگری و سفر در دبی در سه ماهه آخر سال جاری 2023 بیش از 30 درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019، قبل از آن افزایش یافته است. بر اساس محبوبیت، رزرو، و جستجو برای بلیط هواپیما و اقامت در هتل در سال 2023، دبی دومین مقصد بین المللی پرتقاضا در جهان است. 

عبدالقاوی گفت که «امارت به افزایش جذابیت و دستاوردهای خود در بخش گردشگری و سفر، به عنوان یکی از برجسته‌ترین و پرتقاضاترین مقاصد در جهان ادامه می‌دهد» و توضیح داد که سطح تقاضا برای دبی دائما در حال افزایش است. و در سه ماهه آخر سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد بیشتر شده است. 

 

عکاظ عربستان: 

رونمایى وزارت امور خارجه عربستان از ویزای  "KSA VISA"  

وزارت خارجه عربستان از   پلتفرم ملی یکپارچه ویزا (KSA VISA) رونمایی  کرد. 

این پلتفرم ملی با پیوند دادن بیش از 30 وزارتخانه، مقام و بخش خصوصی برای تسهیل مراحل اخذ ویزا با هدف دستیابی به اهداف ملی عربستان  از جمله ویزای حج، ویزای سفر به منظور عمره، ویزای  تجاری، ویزای بازدید با هدف گردشگری و ویزای کاری مرتبط است. 

از جمله موارد اضافه شده به این پلتفرم، فعال سازی هوش مصنوعی و فناوری های نوظهور برای تایید اعتبار داده ها و افزایش کارایی پلتفرم است. 

 

البیان: 

برای اولین بار در تاریخ، دارایی های بخش بانکی امارات به 4 تریلیون درهم نزدیک می شود 

دارایی های بخش بانکی در کشور با نزدیک شدن به چهار تریلیون درهم، سطح تاریخی جدیدی را ثبت کرد، به طوری که بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی امارات، این بخش همچنان در جایگاه نخست کشورهای عربی و خلیج فارس قرار دارد. 

این امر به این دلیل است که بانک‌ها در امارات دارای حجم عظیمی از نقدینگی هستند، از رتبه‌بندی بالایی برخوردارند، دارایی‌های باکیفیت بالایی دارند و اوراق قرضه منتشر می‌کنند که هر بار مورد پذیرش  قرار می‌گیرد، که آنها را در خط مقدم بانک‌های منطقه قرار می‌دهد و این بخش همچنین از شهرت جهانی در سطح بالایی برخوردار است. 

 بر اساس داده ها، دارایی های خارجی بانک مرکزی نیز به 600 میلیارد درهم نزدیک شد 

 

خبرگزاری رسمی عراق : 

بانک های عراق ظرف دو هفته 255 میلیون دلار وارد کردند 

 یک منبع دولتی عراقی اعلام کرد که حجم واردات دلار بانک های دولتی و خصوصی طی دو هفته 255 میلیون دلار بوده است. این منبع دولتی گفت که بر اساس آخرین داده های آماری بانک مرکزی عراق، حجم دلار وارداتی به عراق طی دو هفته گذشته از جانب بعضی از بانک های دولتی و خصوصی 255 میلیون دلار بوده است. 

این منبع افزود که شمار دیگری از تقاضاهای واردات دلار در حال بررسی نهایی و اجرایی شدن است و پیش بینی می شود که طی چند روز آتی این مبالغ هم در دسترس قرار بگیرند. 

 

الخلیج اونلاین: 

فرودگاه «حمد» دوحه بهترین فرودگاه خاورمیانه شد 

 فرودگاه بین المللی حمد دوحه، جائزه بهترین فرودگاه در خاورمیانه را برای هفتمین بار متوالی دریافت کرد. این جائزه تاکیدی بر جایگاه ویژه فرودگاه بین المللی حمد و پایبندی والای آن در ارائه خدمات به مسافران و تجربه سفری با پاسخ به همه نیازهای مسافران است. 

فرانسز جالاجر، مدیرعامل مجله گلوبال تراول که این جائزه در جشن جوائز نظرسنجی سالانه خوانندگان این مجله به فرودگاه حمد داده شد، گفت که دستیابی فرودگاه حمد به این جائزه را تبریک می گوید. 

وی افزود که من شخصا با سفر به دوحه یا از طریق لذت می برم و دلیل آن تجربه سفر متمایز و خدمات استثنایی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها