|

العالم فی 60 ثانیة

از مقدار خسارت جنگ در فلسطین تا امارات مقصد ثروتمندان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم.

از مقدار خسارت جنگ در فلسطین تا  امارات مقصد ثروتمندان
خبرنگار: ذلفا معیل

 

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان، الایام فلسطین، عکاظ عربستان، روسیا الیوم و الخلیج اونلاین.

البیان امارات: 

امارات یک مقصد جهانی برای ثروتمندان 

نتایج آخرین نظرسنجی با عنوان "روندهای مهاجرت جهانی 2023" که توسط شرکت "خدمات مهاجرت لوکس ACE" انجام شده است، نشان می دهد که امارات یکی از مقاصد اصلی مهاجران بالقوه است، خواه آنها که به دنبال دلایل تجاری خواه خانوادگی باشند. همچنین یکی از مقاصد اصلی ترجیحی برای افراد با ثروت شخصی بالا است.

این نظرسنجی به فرصت های ارائه شده توسط امارات، به ویژه دبی اشاره کرد که به عنوان یک مرکز جهانی برای امور مالی، تجاری، گردشگری و خدمات برجسته است، زیرا دبی دارای موقعیت استراتژیک، زیرساخت های درجه یک، محیطی تقریباً معاف از مالیات، و ویزای اقامت طولانی مدت است

عکاظ عربستان: 

ارزش ریال سعودی چند لیر است؟

لیر ترکیه در سال جاری 2023 به کاهش مستمر خود ادامه داد. اگر لیر ترکیه 2 درصد کاهش یابد، ریال سعودی معادل 8 لیر ترکیه می شود. لیر ترکیه 36.51 درصد از ارزش خود را در سال جاری 2023 از دست داد، زیرا ارزش دلار در برابر لیر در پایان سال گذشته 2022 به حدود 18.67 لیر ترکیه معادل (4.98 ریال سعودی) رسید.

ترکیه اعلام کرد که کل ذخایر ارزی بانک مرکزی ترکیه به 134.5 میلیارد دلار افزایش یافته است که بالاترین میزان در 9 سال گذشته است.

اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه تایید کرد که کل ذخایر بانک مرکزی برای اولین بار از سپتامبر 2014 به 134.5 میلیارد دلار افزایش یافته است. 

 

روسیا الیوم:

قرارداد شرکت انرژی قطر با شرکت شل 

شرکت انرژی قطر، قراردادی به مدت 5 سال برای فروش نفت خام به شرکت بین المللی شل برای تجارت شرق، سنگاپور امضا کرد. به موجب این قرارداد، 18 میلیون بشکه نفت سالانه از قطر به شرکت شل از ژانویه 2024 صادر می شود.

سعد بن شریده الکعبی، مدیرعامل شرکت انرژی قطر گفت که ما از امضای این قرارداد که نخستین توافقنامه برای صادرات نفت خام به مدت 5 سال محسوب می شود، خرسندیم.

وی افزود که این قرارداد روابط مستحکم میان شرکت انرژی قطر و شرکت شل را تقویت می کند.

 

الخلیج اونلاین:

امضای توافقنامه تجارت آزاد بین کره جنوبی و شورای همکاری خلیج فارس 

 

کره جنوبی، توافقنامه تجارت آزاد با شورای همکاری خلیج فارس را در گامی که انتظار می رود، رقابت برای صادرات به کره جنوبی را افزایش دهد و امنیت انرژی را تقویت کند، امضا کرد.

به موجب این توافقنامه، کره جنوبی، تعرفه های گمرکی بر89.9 درصد موارد از جمله گاز طبیعی مایع و گاز نفتی مایع و سایر فرآورده های نفتی را لغو می کند.

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیز، عوارض گمرکی 76.4 درصد از محصولات علاوه بر 4.1 درصد کالاها را لغو خواهد کرد.

وزارت تجارت کره جنوبی اعلام کرد که انتظار می رود، صادرات خودرو، لوازم یدکی، ابزار و سلاح به کشورهای عربی افزایش یابد و واردات انرژی ارزان از کشورهای عربی را افزایش دهد.

 

الایام فلسطین: 

بخش خصوصی فلسطین از آغاز جنگ چقدر خسارت دید؟ 

مرکز آمار فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ در نوار غزه در 7 اکتبر خسارت وارده بر بخش خصوصی فلسطین به 1.5 میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس  بیانیه از 7 اکتبر میانگین خسارت وارده بر بخش خصوصی این کشور در روز، 25 میلیون دلار برآورد شده است.

این بیانیه افزود که این آمار شامل خسارت های وارده بر اموال و دارایی های ثابت نمی شود.

شمار تاسیسات بخش خصوصی در فلسطین حدود 176 هزار واحد برآورد شده که 56 هزار واحد آن در نوار غزه و 120 هزار واحد دیگر در کرانه باختری واقع شده است.

29 درصد از تاسیسات بخش خصوصی در کرانه باختری در تولیدات خود کاهش داشتند و همچنین تولیدات 35 هزار واحد تاسیساتی متوقف شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها