|

العالم فی 60 ثانیة

از بررسی طرح آتش بس در مصر تا فتح زندگی با «با یک دست»

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، الخلیج اونلاین، عکاظ عربستان، روسیا الیوم و خبرگزاری رسمی عراق.

از بررسی طرح آتش بس در مصر تا فتح زندگی با «با یک دست»
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم: 

فتح زندگی با  «با یک دست» 

احمد البدواوی جوان 25 ساله اهل منطقه حتا با صبر و اراده، با درنظر نگرفتن ناتوانی خود (قطع دست راست) آینده خود را در دنیای دوچرخه ترسیم کرد تا نامی قهرمانانه در جهان برای خود دست و پا کند. او که عضو تیم دوچرخه سواری امارات است توانست نام خود را "با یک دست" در فهرست مسابقات قهرمانی عربی، بین المللی و جهانی حک کند.

البدواوی هرگز در موقعیت ناامیدی یا ضعف قرار نگرفت، بلکه در موقعیت فردی قوی و با اراده بود که آرزوی پیروزی در زندگی را دارد.او از زمانی که به تیم دوچرخه سواری امارات پیوست توانست به آنچه در تصورات خود کشیده بود دست یابد. 

 

عکاظ عربستان: 

"جایزه عمار" برای حمایت از مبتکران دارای معلولیت

مراسم جایزه عمار برای حمایت از مبتکران دارای معلولیت در هفتمین دوره خود به صورت محلی و اولین دوره در جهان عرب با شعار "الهام به زبان عربی صحبت می کند" در پایتخت ریاض  به پایان رسید. 

در این مراسم طراح گرافیک دارای معلولیت حرکتی احمد رأفت از مصر مقام اول را در بخش استعدادهای دارای معلولیت کسب کرد وبرنده 100000 ریال سعودی شد. محمود ابودغاش نقاش توانای فلسطینی با معلولیت حرکتی برنده50 هزار ریال سعودی دوم شد و مقام سوم به سحر موسی نابینای عربستانی در رشته صداگذاری رسید.

 

روسیا الیوم: 

سفر هیئتی از حماس به مصر 

 یک مسئول در جنبش حماس گفت که هیئتی از حماس امروز به قاهره رفت تا ملاحظاتی درباره طرح مصر مبنی بر آتش بس در غزه ارائه کند.

پیشنهاد مصر در مرحله نخست شامل آغاز آتش بس موقت بشردوستانه به مدت دو هفته و قابل تمدید برای دو یا سه هفته دیگر است که طی آن حماس 40 اسیر اسرائیلی از میان کودکان و زنان و مردان سالخورده به خصوص بیماران را آزاد کند.

در مقابل نیز اسرائیل 130 اسیر فلسطینی از همان گروه های مذکور آزاد می کند و حملات متوقف خواهد شد و تانک ها عقب نشینی می کنند و کمک های غذایی و پزشکی و سوخت و گاز مورد استفاده در پخت و پز وارد غزه می شود.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

رشد 150 درصدی درآمدهای مالیاتی عراق

اداره کل مالیات عراق اعلام کرد که در مدت 9 ماه با رشد 150 درصدی به درآمد 5 تریلیون و 500 میلیارد دیناری دست یافته است.

علی وعد علاوی، رئیس اداره کل مالیات عراق گفت: فرار مالیاتی در گذشته وجود داشت، اما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

علاوی تاکید کرد: درآمدهای این نهاد در سال گذشته بالغ بر 2 تریلیون و 700 میلیارد بود که طی 9 ماه گذشته افزایش یافت و با حمایت عالی نخست وزیر و وزیر دارایی به حدود 4 تریلیون و 500 میلیارد دینار رسید.

 

الخلیج اونلاین:

 کشف مقادیر زیادی طلا به طول 125 کیلومتر در عربستان

عربستان از کشف مقادیر زیادی طلا در طول 125 کیلومتری جنوب معدن طلای منصوره و مصارع در منطقه مکه مکرمه خبر داد.

شرکت معدنی عربستان در بیانیه ای اعلام کرد که این اولین کشف در برنامه اکتشاف فشرده در معادن است که در سال 2022 راه اندازی شد و هدف آن ایجاد خط تولید فلز است.

در بیانیه این شرکت آمده که این نتایج پس از حفاری در چندین سایت، که دارای  ویژگی های زمین شناسی و شیمیایی مشابهی را با رسوبات موجود در معدن نشان می داد،حاصل شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها