|

العالم فی 60 ثانیة

از پارکینگ رایگان تا درآمد عربستان از خرما

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان امارات، السومریه، شفق نیوز، الشرق الاوسط و العربی الجدید

از پارکینگ رایگان تا درآمد عربستان از خرما
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان امارات: به مناسبت سال نو پارکینگ شارجه رایگان است

شهرداری شارجه اعلام کرد که استفاده کنندگان از پارکینگ های عمومی شهر شارجه به مناسبت سال میلادی جدید از پرداخت عوارض در روز دوشنبه 1 ژانویه 2024 معاف می شوند. سیستم پارکینگ پولی از روز سه شنبه 2 ژانویه 2024 از سر گرفته می شود. این تصمیم شامل پارکینگ‌های عمومی مشمول هزینه در تمام روزهای هفته و تعطیلات رسمی می‌شود که از طریق تابلوی آبی قابل شناسایی است.

 

 

شفق نیوز:  کدام کشورها بیشترین ذخایر نفتی را در اختیار دارند؟

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که عراق دومین کشور عربی دارای بیشترین ذخایر نفت در سال 2023 شد. در گزارش این آژانس، به 10 کشور عربی دارای بیشترین ذخایر نفتی در سال 2023 اشاره شده است.

براساس این گزارش، عربستان در رتبه نخست قرار دارد و عراق و امارات نیز پس از عربستان در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

گزارش مذکور افزود که ذخایر نفت جهان طی سال 2023 به 1.754 تریلیون بشکه رسید.

ذخایر نفتی عربستان 267.19 میلیارد بشکه و ذخایر نفتی عراق 145.01 میلیارد بشکه و ذخایر نفتی امارات، 113 میلیارد بشکه است. کشورهای کویت، لیبی، قطر، الجزائر، عمان، مصر و یمن نیز جزء ده کشور عربی دارای بیشترین ذخایر نفتی هستند.

 

 

الشرق الاوسط: درآمد میلیون دلاری عربستان از صادرات خرما

طبق آخرین آمار، ارزش صادرات خرما توسط عربستان به حدود 341 میلیون دلار رسیده است. مرکز ملی نخل و خرمای عربستان اعلام کرد که این کشور عربی دارای بیش از 36 میلیون اصله نخل بوده و سالانه حدود 1.6 میلیارد تن تولید خرما دارد که به 116 کشور جهان صادر می شود.

این آمار در کنفرانس و نمایشگاه بین المللی خرما اعلام شد که به تازگی در ریاض و تحت نظارت عبدالرحمن الفضلی، وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی برگزار شد.

 

 

السومریه:مقصدهای اصلی گردشگران عراقی کجاست؟ 

شمار گردشگران عراقی به سوریه طی 10 ماه به بیش از یک چهارم میلیون نفر رسیده است. 

با توجه به تحلیل داده  وورود بیش از 270 هزار مسافر عراقی به سوریه طی 10 ماه، با پایان سال جاری شمار گردشگران عراقی به بیش از 320 هزار نفر خواهد رسید.

بر اساس مرکز آمار ترکیه شمار مسافران عراقی که به ترکیه مسافرت کردند طی یازده ماه سال جاری به 987 هزار مسافر رسیده است. این به معنا است که تعداد این افراد طی سال جاری به حدود 1.1 میلیون نفر خواهد رسید.

شمار عراقی هایی که طی مدت مذکور به ایران سفر کردند هم 980 هزار نفر برآورد شده که تا پایان سال جاری به بیش از یک میلیون نفر خواهد رسید.

 

 

العربی الجدید : مصر اردوگاه سازمان‌یافته در غزه می سازد

منابع مصری خبر دادند که کارکنان هلال احمر مصر در نوار غزه ساخت اولین اردوگاه سازمان یافته برای آوارگان در داخل نوار غزه را آغاز کرده اند.

ساخت این اردوگاه پس از ورود تجهیزات و مصالح لازم برای ایجاد این اردوگاه و آماده سازی آن طی روزهای گذشته آغاز شده و قرار است در مرحله اول بیش از 7 هزار آواره فلسطینی را در خود جای دهد.

به گفته رسانه های مصری، در راستای تلاش های مصر و فعالیت های این کشور برای کاهش بحرانی که ساکنان نوار غزه به واسطه تجاوزهای متداوم اسرائیل رنج می برند، جمعیت هلال احمر مصر با دستور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور اقدامات لازم در جهت برپایی اردوگاه برای آوراگان فلسطینی را در غرب شهر خانیونس واقع در جنوب نوار غره آغاز کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها