|

العالم فی 60 ثانیة

از آرزوهای سال نو تا تلفات سال نو میلادی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، خبرگزاری رسمی عراق، الفرات نیوز، الخلیج اونلاین و العربی الجدید.

از آرزوهای سال نو  تا تلفات سال نو میلادی
خبرنگار: ذلفا معیل

 

الامارات الیوم: 

سال نو دبی و رونق گردشگری و اقتصاد

دبی در شب سال نو میلادی کانون توجه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان بود. 

جشن‌های سال نو در دبی نشان‌دهنده یک رویداد گردشگری استثنایی است، زیرا دبی شاهد انواع تجربیات و رویدادهای سرگرمی شگفت‌انگیز، از جمله نمایش آتش‌بازی در 30 مکان مختلف بود.

نرخ اشغال هتل ها در شب سال نو به 90 یا 95 درصد افزایش یافت و برای بسیاری از هتل ها به 100 درصد رسید. به خصوص هتل های مشرف به آب نما یا مشرف به مناطقی مانند منطقه "برج خلیفه" یا نزدیک به ایستگاه های "مترو دبی".

فرودگاه بین المللی دبی نیز طبق معمول با شروع فصل تعطیلات شاهد افزایش چشمگیر تعداد مسافران بود.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): 

یک کشته و 17 زخمی در جشن‌های سال نو در عراق

سیف البدر، سخنگوی وزارت بهداشت عراق روز دوشنبه گفت که در جشن های آغاز سال نوی میلادی در بغداد و دیگر استان ها 132 مورد آسیب دیدگی بر اثر آتش بازی ثبت شد.

البدر افزود: همچنین 17 مورد جراحت در تیراندازی رخ داده که یک مورد آن منجر به مرگ شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت عراق اظهار داشت: آمار افراد آسیب دیده در مراسم سال نوی امسال نسبت به سال های گذشته پایین تر بوده است.

 

العربی الجدید:

 آرزوی پایان اشغالگری در سال 2024

در حالی که مردم غزه با صدای گلوله‌های توپ و راکت‌هایی که تقریباً هرگز متوقف نمی‌شوند، زندگی می‌کنند و با امید پایان تجاوز و اشغالگری در سال جدید، با سال 2023 وداع کردند. 87 روز از جنگ می گذرد، سخت ترین جنگی که ساکنان این نوار از سال 1948 تجربه کرده اند .

رطیبه الخالدی به همراه خانواده اش به شهر رفح آواره شده است و نزدیک به سه هفته است که در یک چادر زندگی می کنند.می گوید: همه امیدواریم. که تجاوز به سرعت به پایان می رسد تا بتوانیم به خانه هایمان برگردیم. حتی اگر بقیه خانه ها خالی باشند، در آنها زندگی می کنیم. یک اتاق وقتی از خانه خود در محله النصر در شهر غزه خارج شدیم، دست نخورده بود و اگر آنهم آسیب دیده باشد باز هم بهتر از یک زندگی بی خانمان است، امیدوارم در سال جدید اشغال پایان یابد و تکرار نشود.

 

الفرات نیوز: 

تکمیل ساخت دومین اسکله بندر بزرگ فاو

فرحان الفرطوسی مدیرکل شرکت بنادر عراق امروز دوشنبه (1 ژانویه) از تکمیل دومین اسکله بندر بزرگ فاو خبر داد.

الفرطوسی در بیانیه ای اعلام کرد که  روند اجرای پروژه بندر فاو، چه پروژه های 5 اسکله و چه دیگر پروژه ها با سرعت خوب، رو به بالا و بدون هیچ گونه تاخیری در مقایسه با زمانبندی پروژه در حال انجام است.

وی ضمن اعلام تکمیل اسکله شماره 2 تاکید کرد که 85 درصد از پروژه 5 اسکله تکمیل شده و این به معنای آن است که پروژه سریع تر از برنامه پیش بینی شده پیش می رود.

شایان ذکر است که ساخت پایانه کانتینرها در بندر بزرگ فاو یکی از 5 پروژه مذکور است.

 

الخلیج اوانلاین: 

پایان تمرین نظامی نیروهای مسلح شورای همکاری در کویت

وزارت دفاع قطر اعلام کرد که تمرین نظامی مشترک «تکامل 1» با حضور نیروهای «سپر الجزیره» به پایان رسید.

در بیانیه وزارت دفاع قطر آمده است که نیروی زمینی قطر در این تمرین نظامی حضور داشت. بیانیه مذکور افزود که این تمرین نظامی در کویت و با حضور نیروهای کشورهای عضو شورای همکاری به پایان رسید.

هدف از این تمرین، افزایش و تقویت سطح هماهنگی و آمادگی رزمی نیروهای شرکت کننده در آن بود. تمرین «تکامل» هر 4 سال یک بار با حضور نیروهای نظامی عربستان، قطر، بحرین، امارات، عمان و کویت برگزار می شود.

از دیگر اهداف این تمرین، تقویت همکاری نظامی و تقویت توانایی های دفاعی نیروهای کشورهای عضو شورای همکاری است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها