|

العالم فی 60 ثانیة

از ارتقای جایگاه دانشگاه‌های عراق تا کاشت آجیل در امارات

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، خبرگزاری رسمی عراق، الصباح، الخلیج اونلاین و الحره.

از ارتقای جایگاه دانشگاه‌های عراق  تا کاشت آجیل در امارات
خبرنگار: ذلفا معیل

خبرگزرای رسمی عراق (واع): ارتقای جایگاه دانشگاه‌های عراق در یک رتبه‌بندی بین المللی

وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق تاکید کرد که دانشگاه های این کشور جایگاه‌های رقابتی مهمی را در رتبه‌بندی بین المللی URAP (ترکیه) برای سال 2024-2023 به دست آوردند.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: پایگاه رسمی URAP رتبه بندی سه هزار دانشگاه جهان را منتشر کرده است.

طبق بیانیه فوق، در این رتبه بندی جایگاه 11 دانشگاه عراق ارتقا یافته است که عبارتند از: دانشگاه بغداد (رتبه 1262) دانشگاه تکنولوژی (رتبه 1671) دانشگاه بابل (رتبه 2130) دانشگاه بصره (رتبه 2164) دانشگاه مستنصریه (رتبه 2249) دانشگاه المستقبل (رتبه 2315) دانشگاه موصل (رتبه 2362) دانشگاه کوفه (رتبه 2523) دانشگاه قادسیه (رتبه 2729) دانشگاه الوسطی (رتبه 2761) و دانشگاه الاسلامیه (رتبه 2836).

 

 

الخلیج اونلاین: آغاز تمرین نظامی نیروی هوایی عمان

 ارتش عمان اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور روز گذشته تمرین نظامی «مخلب الصقر 1/ 2024» (پنجه شاهین) را که در پایگاه های مختلف هوایی و با پشتیبانی نیروی ویژه عمان برگزار می شود، آغاز کرده است.

این تمرین که در پایگاه هوایی «ادم» برگزار شده، شامل یک جلسه توجیهی به همراه فرماندهی نیروی هوایی عمان و فرماندهی سایر پایگاه ها از مراحل تمرین و اهداف آن بوده است.

تمرین مذکور در راستای طرح های ارتش عمان برای تداوم آمادگی رزمی نیروهای خود و جنگنده های جدید و دستگاه های پیشرفته در چارچوب طرح های توسعه و به روز رسانی پیوسته سلاح ها انجام می شود.

از دیگر اهداف این تمرین، تحقق اهداف عملیاتی و ماموریت ها و وظایف ملی محوله در میادین مختلف است.

 

 

الصباح: مترو به بغداد رسید

ناصر الاسدی، مشاور نخست وزیر در امور حمل و نقل گفت که متروی بغداد دارای 64 ایستگاه بوده و در آن از قطارهای بدون راننده استفاده می شود.

الاسدی ضمن اعلام اینکه آغاز احداث پروژه متروی بغداد در ماه جاری میلادی رسما اعلام خواهد شد، تاکید کرد: چندین طرح پیشنهادی در طرح متروی بغداد تجمیع شده که 85 درصد از مساحت این شهر را پوشش می دهد.

مشاور نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: طول متروی بغداد 148 کیلومتر بوده که بین 65 ایستگاه کشیده خواهد شد که 8 ایستگاه آن برای جابجایی بین خطوط مترو است.

وی افزود: مسیر مترو تمامی اماکن موجود در بغداد از جمله مناطق گردشگری، دانشگاه ها، اماکن مذهبی، بازارها، ادارات دولتی، بیمارستان ها و تمامی نقاط مهم در پایتخت را پوشش می دهد.

 

 

الحره: اجرای 170 حکم اعدام در عربستان در سال 2023

پس از اعدام 4 متهم در روز گذشته، شمار اعدامی ها در عربستان طی سال 2023 به 170 نفر رسیده است.بر اساس داده های رسمی عربستان این آمار را اعلام کرد و گفت که در روز یکشنبه 4 عربستانی پس از محکومیت به قتل اعدام شدند.

این گزارش ادامه داد که حکم اعدام این افراد در شهرهای «تبوک»، «ریاض» و «جازان» اجرا شد. با اعدام این چهار متهم شمار اعدامی ها در سال 2023 به 170 نفر رسید که 33 نفر از این افراد به اتهام تروریستی و دو نظامی به اتهام «خیانت به میهن» اعدام شدند. بیشترین حکم اعدام اجرا شده در ماه دسامبر با 38 حکم بوده است.

 

 

الامارات الیوم: کاشت درختان آ پسته، بادام هندی، گردو و بادام در امارات

احمد الحفیتی، کشاورز اماراتی، علیرغم مشکلات مربوط به آب و هوا، توانست انواع درختان آجیل را در امارات فجیره، ودر مزرعه خود،  در منطقه البثنه پرورش دهد. دستاوردی که نشان دهنده کارایی بالا در مدیریت مزرعه و انتخاب ارقام مناسب است.برای کشاورزی که بارزترین آنها پسته، بادام هندی، گردو و بادام است.

الحفیتی گفت کلمه غیرممکن در امارات ناشناخته است و افزود که او این اصل را به عنوان انگیزه ای برای دستیابی به هدف خود برای دستیابی به امنیت غذایی اتخاذ کرده و آن را یک چالش شخصی برای خود می داند و آرزو دارد صاحبان مزارع بتوانند آجیل امارات به ویژه بادام هندی، پسته، گردو و بادام را تامین کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها