|

العالم فی 60 ثانیة

از پیش‌بینی اقتصاد امارات تا ناپدیدشدن یک شناور بین لبنان و قبرس

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان امارات، روسیا الیوم، الصباح، السومریه و الجزیره.

از پیش‌بینی اقتصاد امارات تا ناپدیدشدن یک شناور بین لبنان و قبرس
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان امارات:

پیش بینی  اقتصاد امارات در سال 2024 

اقتصاد امارات متحده عربی با افق های گسترده تر و انتظارات مثبت و با سرمایه گذاری پایدار و محیط اقتصادی که قادر به ادامه رشد و شکوفایی علیرغم عدم ثبات در اقتصاد جهانی است، وارد سال جدید "2024" می شود.

انتظارات خوش بینانه مؤسسات بین المللی و بانک ها مبنی بر اینکه اقتصاد امارات در سال جدید شاهد رشد قوی خواهد بود، تأیید شده است، زیرا ابتکارات نوآورانه و متنوعی که  امارات در سال های گذشته راه اندازی کرده است، نقشی محوری در به حرکت درآوردن چرخ توسعه همه جانبه اقتصادی به سمت رشد بیشتر را ایفا می کند. 

در گزارش تحولات اقتصادی منطقه خلیج فارس که در نوامبر گذشته منتشر شد، بانک جهانی انتظار دارد تولید ناخالص داخلی واقعی امارات در سال 2024 از 3.4 درصد در سال 2023 به میزان 3.7 درصد رشد کند.

 

السومریه: 

صادرات نفت عراق به اروپا 

درآمد عراق از صادارت نفت به اروپا در دسامبر 2023 با کاهش 10 درصدی در مقایسه با ماه نوامبر، به 1.4 میلیارد دلار رسید که کمترین حد در 6 ماه اخیر است.

درآمد صادرات نفت عراق به اروپا در ماه دسامبر با کاهش 161 میلیون دلاری در مقایسه با ماه نوامبر با 1.571 میلیارد دلار، به 1.41 میلیارد دلار رسید.

بر اساس این آمار، درآمد صادرات نفت عراق به اروپا در ماه اکتبر حدود 2.045 میلیارد دلار و در ماه سپتامبر حدود 1.54 میلیارد دلار، در ماه اوت حدود 2.11 میلیارد دلار و در ماه ژوئیه حدود 1.6 میلیارد دلار بوده است.

 

روسیا الیوم:

 ناپدید شدن یک شناور حامل ده ها سوری بین لبنان و قبرس

 رسانه ها خبر دادند که یک شناور حامل ده ها نفر، پس از ترک سواحل لبنان و حرکت به سمت قبرس، بعد از نیمه شب 12 دسامبر ناپدید شده است.

در تاریخ مذکور، 4 شناور به قصد مهاجرت غیر قانونی از سواحل شمال لبنان به سمت قبرس حرکت کرد و در ظهر 3 شناور با 170 نفر به مقصد رسید اما تاکنون سرنوشت یک شناور دیگر با 85 نفر که اکثر آنها سوری بودند، معلوم نیست.

خانواده های سوری نگران سرنوشت فرزندان خود هستند چرا که این شناور حامل 35 کودک و 50 مرد و زن بود.

 

الصباح:

 سازوکار جدید عراق برای جذب نیروی کار خارجی

وزارت کار و امور اجتماعی اقدام به اعمال سازوکاری جدید برای جذب نیروی کار خارجی، انحصار آن به جذب نیروهای ماهر و الزام تمامی پروژه های سرمایه گذاری و بخش خصوصی به استفاده از نیروی کار داخلی طبق میزان معین در قانون کار کرده است.

مجید الخفاجی، رئیس اداره کار و آموزش حرفه ای وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی عراق گفت که این وزارتخانه اجرای سازوکارهای جدید جذب نیروی کار جدید از اتباع خارجی را که منحصر به نیروی کار ماهر است، آغاز کرده است.

وی افزود که هدف از این سازوکار، آموزش نیروی کار وطنی از طریق پروژه های اجرایی به منظور ارتقای مهارت ها و توسعه توانایی های آنان است.

 

الجزیره: 

اعتصاب سراسری در فلسطین 

سرزمین‌های فلسطینی صبح امروز (چهارشنبه) شاهد اعتصاب سراسری بوده است.

گروه‌های مسلح فلسطین با اعلام فراخوان «اعتصاب سراسری» در سرزمین‌های فلسطینی، از کشورهای عربی خواستند که موضعی «فوری و قاطع» در پاسخ به ترور نایب رئیس دفتر سیاسی حماس بگیرند.

در بیانیه رسمی «کمیته پیگیری نیروهای ملی و اسلامی فلسطین» که شامل همه گروه‌های مسلح فلسطینی می‌شود، آمده که «مقاومت ادامه دارد».

این گروه‌ها در بیانیه خود «عزاداری عمومی و اعتصاب سراسری و فعالیت انقلابی در همه میدان‌ها و جبهه‌ها» را اعلام کرده‌اند.

گروه‌های فلسطینی تأکید کرده‌اند که این اقدام بزدلانه در پایتخت یک کشور عربی حمله به امت عربی و اسلامی و نه فقط لبنان و فلسطین و نیازمند موضع قاطع و فوری ملت‌ها و دولت‌های عربی در پاسخ به این تروریسم صهیونیستی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها