|

العالم فی 60 ثانیة

از ورود هشتمین گروه از کودکان مجروح فلسطینی به امارات تا زمان پایان ذخایر سوخت قطر، عربستان و کویت

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، الجزیره، السومریه، الرایة قطر و خبرگزاری رسمی عراق.

از ورود هشتمین گروه از کودکان مجروح فلسطینی به امارات تا زمان پایان ذخایر سوخت قطر، عربستان و کویت

الإمارات الیوم: هشتمین گروه کودکان مجروح فلسطینی و بیماران سرطانی وارد امارات شدند

هشتمین گروه از کودکان مجروح فلسطینی و بیماران سرطانی در اجرای دستورات محمد بن زاید آل نهیان، رئیس کشور امارات مبنی بر مداوای 1000 کودک مجروح فلسطینی و مداوا 1000 بیمار سرطانی از نوار غزه وارد  امارات شدند.

هواپیمایی که از فرودگاه العریش به  فرودگاه ابوظبی آمد 28 نفر را به همراه 35 همراه که نیاز به مراقبت های پزشکی داشتند، به امارات آورد.

مقامات ذیربط در امارات کمپین «همدردی برای غزه» را اجرا کردند که یک کمپین امدادی اجتماعی در همبستگی با کودکان و خانواده‌های فلسطینی آسیب‌دیده از بحران کنونی است .

 

 

الرایة قطر: ذخایر سوخت قطر، عربستان و کویت برای 134 سال کفایت می‌کند

پژوهش انجام شده توسط صندوق توسعه اقتصادی و اجتماعی عربی می گوید که قطر، عربستان و کویت، ذخایر سوخت بیشتری از دیگر کشورهای عضو شورای همکاری دارند که نیازشان برای 134 سال را پاسخگو است.

ذخایر گاز طبیعی قطر طبق میانگین مصرف فعلی این کشور برای بیش از 134 سال کفایت می کند. همچنین عربستان و کویت ذخایر نفت و گازی برای بیش از 134 سال را دارا هستند.

عمان و بحرین نیز امنیت انرژی پایین تری در میان کشورهای شورای همکاری دارند و ذخایر گاز عمان برای حدود 30 سال و ذخایر بحرین برای چهار سال کفایت می کند. طبق پژوهش انجام شده، ذخایر قطعی نفت خام قطر به 25.2 میلیارد بشکه می رسد که برای 345.2 سال کافی است.

 

 

الجزیره:  شلیک 62 راکت در پاسخ به ترور صالح العاروری

 حزب االله لبنان اعلام کرد که 62 راکت به سمت پایگاه مراقبت پرواز میرون در اسرائیل شلیک کرده است.

، بنابر اعلام حزب الله، این نخستین پاسخ به جنایت ترور صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهان او بود

حزب الله توضیح داد که پایگاه میرون، تنها مرکز مدیریت و نظارت و کنترل پرواز در شمال اسرائیل است که جایگزین اصلی ندارد.

صالح العاروری در حمله پهپادی اسرائیل در جنوب بیروت در هفته گذشته به شهادت رسید.

العاروری و همراهانش پنجشنبه در بیروت با حضور هزاران نفر تشییع و در مقبره الشهداء به خاک سپرده شدند.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق: ازسرگیری پروازهای مستقیم میان عراق و مالزی

وزارت حمل و نقل عراق در بیانیه ای اعلام کرد: شرکت خطوط هوایی عراق قصد دارد پروازهای مستقیم بین بغداد و کوالالامپور را در اوایل فوریه آینده با یک پرواز در هفته به عنوان اولین مرحله از سر بگیرد.

مناف عبدالمنعم، مدیر کل شرکت خطوط هوایی عراق در این باره گفت: هواپیماهایی که برای سرویس دهی به این مسیر اختصاص خواهند یافت، هواپیماهای Dreamliner هستند که خدمات رفاهی بالایی را در طول پرواز به مسافران ارائه می کنند.

طبق بیانیه فوق، این طرح مکمل برنامه 2023 است که شامل گسترش شبکه و مقاصد سفر در ناوگان هوایی و ارائه گزینه های بیشتر به مسافران از فرودگاه های عراق به مقاصد مختلف منطقه ای و بین المللی با قیمت های رقابتی و ارتقای سطح خدمات است.

 

 

السومریه: عربستان، مصر و عراق در صدر پرداخت هزینه بازی های رایانه ای

پایگاه «استاتیستا مارکت اینسایت» اعلام کرد که شهروندان عربستان با 1.89 میلیارد دلار در میان دیگر کشورهای عربی در رتبه اول پرداخت هزینه بازی های رایانه ای قرار دارند.

شهروندان مصر نیز با 1.71 میلیارد دلار در رتبه دوم این لیست جای دارند.

داده های «استاتیستا مارکت اینسایت» حاکی از آن است که شهروندان عراق با پرداخت 900 میلیون دلار برای بازی های رایانه ای در رتبه سوم جای دارند.

شهروندان الجزایر (720 میلیون دلار)، امارات (660 میلیون دلار)، مراکش (470 میلیون دلار)، سودان (290 میلیون دلار)، کویت (260 میلیون دلار)، قطر (260 میلیون دلار)، و لبنان (250 میلیون دلار) در رتبه‌های بعدی این لیست جای دارند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها