|

العالم فی 60 ثانیة

از غلبه اقتصاد امارات بر چالش‌های جهانی تا کاهش میانگین مهاجرت عراقی‌ها

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، الشرق، السومریه، الصباح و عکاظ عربستان.

از غلبه اقتصاد امارات بر چالش‌های جهانی تا کاهش میانگین مهاجرت عراقی‌ها
خبرنگار: ذلفا معیل

 

الامارات الیوم:

 غلبه اقتصاد امارات بر چالش های جهانی سال 2024

امارات چشم‌انداز روشنی برای افزایش سهم بخش‌های غیرنفتی در تولید ناخالص داخلی دارد. 

به گفته مرکز بین منطقه‌ای تحلیل‌های استراتژیک در ابوظبی، شاخص‌های محلی و جهانی تأیید کرده‌اند که اقتصاد امارات در سال 2024 با غلبه بر چالش‌های اقتصادی جهانی مرتبط با درگیری‌ها، اختلال در خطوط تجاری و زنجیره‌های تامین، تغییرات اقلیمی و غیره به موفقیت‌های بزرگی دست خواهد یافت.

یک مقاله تحقیقاتی اخیر که توسط این مرکز تهیه شده است نشان می دهد که امارات دارای چشم انداز روشن و برنامه های استراتژیک برای افزایش سهم بخش های غیرنفتی ، مانند تجارت، گردشگری، انرژی پاک، خرده فروشی، املاک و مستغلات، ساخت و ساز، تکنولوژی و صنعت در تولید ناخالص داخلی است.

 

السومریه:

 کاهش میانگین مهاجرت عراقی‌ها 

بر اساس نظرسنجی سال 2024 با کاهش میانگین مهاجرت در عراق این کشور در شاخص مهاجرت در جایگاه یازدهم جهان قرار گرفت.

داده های سایت ماکرو ترندز حاکی از آن است که میانگین مهاجرت در عراق برای هر هزار نفر در سال 2024، 0.316 درصد برآورد شده که در مقایسه با سال 2023 کاهش 31.3 درصدی داشته است.

بر اساس داده های سایت مذکور میانگین خالص مهاجرت عراق در سال 2023 برای هر هزار نفر 0.460 درصد بوده که در مقایسه با سال گذشته آن در 2022، افزایش 12.47 درصدی داشته است.

سایت ماکرو ترندز نشان داد که میانگین مهاجرت در عراق برای اولین بار در سال 1989 کاهش داشته و پس از آن در سال 1999 افزایش یافت و 10 سال بعد در سال 2009 کاهش داشته است.

 

الشرق:

 کاهش قیمت نفت صادراتی عربستان برای مشتری‌های آسیایی

عربستان قیمت نفت خام صادراتی را برای مشتری های آسیایی خود در ماه فوریه کاهش داده که این رویکرد نشان دهنده افت قیمت نفت با وجود کاهش داوطلبانه صادرات آن توسط کشورهای عضو اوپک پلاس برای حفظ ثبات بازارهای جهانی است.

منابع مطلع به رویترز اطلاع دادند که شرکت عربستانی آرامکو قیمت رسمی نفت خام سبک را برای فروش به مشتری های آسیایی خود به ارزش دو دلار برای هر بشکه کاهش داده که با این کاهش قیمت، ارزش هر بشکه نفت به 1.50 دلار رسیده است.

فروش هر بشکه نفت خام سبک به ارزش 1.50 دلار، از قیمت اعلام شده نفت خام کشورهای عمان و دبی بیشتر و طی 27 ماه گذشته به کم ترین مقدار خود رسیده است.

 

الصباح:

 طرح مشترک عراق و عربستان دریونسکو

وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق با همکاری سازمان میراث فرهنگی عربستان طرحی برای مدیریت مسیر قدیمی حج (درب زبیده) برای پیوستن این مسیر به فهرست میراث جهانی آماده کرده است.

ایاد حسن عبدالحمزه، مدیرکل حفاظت و نگهداری از آثار باستانی سازمان میراث فرهنگی عربستان گفت: این طرح شامل همکاری نزدیک با نمایندگان استانداری نجف اشرف و در راستای تکمیل نامزدی اماکن باستانی در مسیر قدیمی حج، حفظ آن ها در برابر آسیب های مختلف است تا بناها، چاه ها و برکه های موجود در این منطقه تاریخی آماده سازی شده و مراکز گردشگری نیز توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد که دو طرف (عراق و عربستان) توافق کردند تا عراق چهار مکان و عربستان نیز 9 مکان دیگر در مسیر قدیمی حج را بازسازی کند.

 

عکاظ عربستان: 

بررسی تحولات منطقه در کمپ زمستانی العلا

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در دیدار لندسی گراهام، سناتور امریکایی، در کمپ زمستانی العلا دیدار کرد.در این دیدار روابط دوستانه عربستان و امریکا و تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بررسی شد.

سفیر عربستان در واشنگتن، وزیر خارجه عربستان، و نیز «مساعد العیبان» مشاور امنیت ملی عربستان، در این دیدار حضور داشتند. ولیعهد عربستان روز گذشته نیز میزبانی هیئتی از اعضای کمیسیون اطلاعات مجلس سنای امریکا بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها