|

العالم فی 60 ثانیة

از دیدار پشت درهای بسته در کمپ زمستانی تا آمادگی عراق برای مجروحان فلسطینی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الخلیج اونلاین، العربی الجدید، اسپوتنیک، الصباح و عکاظ عربستان.

از دیدار پشت درهای بسته در کمپ زمستانی تا آمادگی عراق برای مجروحان فلسطینی
خبرنگار: ذلفا معیل

عکاظ عربستان: دیدار پشت درهای بسته در کمپ زمستانی

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در العلا با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا درباره تحولات جنگ غزه و راهکارهای توقف آن گفت‌وگو کرد.

بن سلمان، در اردوگاه زمستانه خود در منطقه «العلا» وزیر خارجه امریکا را به حضور پذیرفته و با وی درباره تحولات جنگ غزه و راهکارهای توقف آن گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه پس از سفر به امارات متحده عربی، یکی از مقاصد تور خاورمیانه‌ای خود، وارد عربستان شده و برای دیدار با مقامات عالی‌رتبه این کشور به شهر «العلا» رفت.

این دیدار بلینکن در پشت درهای بسته و پیش از عزیمت‌ او در ساعاتی پایانی دوشنبه به اسرائیل، انجام شد.

 

 

اسپوتنیک: رایزنی محرمانه اسرائیل و امریکا برای ازسرگیری روابط با عربستان

شبکه 12 اسرائیل در گزارشی خبر داد که نخست وزیر اسرائیل به طرف امریکایی پیغام داده که به اقداماتی که خلاف دیدگاه امریکا باشد دست نخواهد زد و آماده بررسی مطالبات عربستان در ازای عادی سازی روابط با اسرائیل در رابطه با مسئله فلسطین است.

این شبکه افزود که عربستان هم به نوبه خود به اتحاد دفاعی و تسلیحاتی که بخشی از توافقات پیشین بوده توجه ویژه ای دارد.

شبکه 12 اسرائیل ادامه داد که از نظر امریکایی ها توافقی که پیش از 6 اکتبر مناسب به نظر می آمد، در حال حاضر و پس از جنگ به صورت مضاعف مناسب است به خصوص که یکی از اهداف حماس از حمله به اسرائیل، نقش بر آب کردن این توافق بود.

 

 

الصباح: بیمارستان‌های عراق آماده درمان رایگان مجروحان فلسطینی

ستار الجابری، معاون وزارت بازرگانی عراق گفت که عراق در پی ارائه طرحی برای پذیرش مجروحان فلسطینی و درمان آنها به حساب دولت عراق در بیمارستان های هلال احمر و عتبات مقدسه و سایر بیمارستان های وزارت بهداشت است.

الجابری افزود که این طرح به دستور مستقیم محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در حمایت از ساکنان نوار غزه اجرایی خواهد شد.

وی اشاره کرد که یک پل هوایی میان فرودگاه بغداد و فرودگاه العریش مصر با هدف ارسال صدها تن کمک های بشردوستانه و رساندن آنها به برادران فلسطینی گشوده شده است.

الجابری تصریح کرد که 10 میلیون لیتر سوخت از عراق به هلال احمر مصر تحویل داده شد تا برای کمک به فلسطینیان و تسهیل فعالیت بیمارستان ها ارسال شود.

 

 

العربی الجدید: افزایش 6.9 درصدی ذخایر خارجی قطر در سال 2023

ذخایر خارجی بانک مرکزی قطر در پایان سال 2023 با افزایش 6.9 درصدی به 67.54 میلیارد دلار رسید.

این ذخایر در سال 2022 برابر با 63.18 میلیارد دلار بود. داده های صادره از بانک مرکزی قطر حاکی از افزایش 4.11 درصدی ذخایر خارجی رسمی این کشور در پایان سال گذشته، در مقایسه با پایان سال 2022 و رسیدن به عدد 51.38 میلیارد دلار است.

ذخایر رسمی قطر متشکل از اجزای اصلی از جمله اسناد خزانه خارجی، موجودی نقد در بانک های خارجی، ذخایر طلا، سپرده های ویژه با حق برداشت و سهم این کشور در صندوق بین المللی پول است.

 

الخلیج اونلاین: عربستان در سال 2023 پیشتاز کشورهای منطقه در سرمایه گذاری 

بر اساس پلتفرم «MAGNiTT» که متخصص در انتشار داده‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز است، عربستان برای اولین بار از نظر ارزش کل سرمایه‌گذاری در سال 2023 در صدر کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا قرار گرفت. 

  بر اساس داده‌های منتشر شده توسط (MAGNiTT)، عربستان با 52 درصد از کل سرمایه‌گذاری ریسک پذیر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2023 بیشترین سهم را در مقایسه با 31 درصد در سال 2022 به دست آورد.

عربستان در سال 2023 در مقایسه با سال 2022 به رشد 33 درصدی در کل سرمایه گذاری ریسک پذیر دست یافت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها