|

العالم فی 60 ثانیة

از بلندترین برج ساعت مسکونی جهان در دبی تا اعتصاب بیش از 600 نانوایی در اربیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الخلیج اونلاین، شفق نیوز، الشرق، البیان امارات و عکاظ عربستان.

از بلندترین برج ساعت مسکونی جهان در دبی تا اعتصاب بیش از 600 نانوایی در اربیل
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان امارات: 

دبی میزبان بلندترین برج ساعت مسکونی جهان

  لندن گیت، شرکت توسعه املاک و مستغلات در امارات، و فرانک مولر، سازنده سوئیسی ساعت‌های لوکس، میزبان رویدادی بودند که طی آن شاهکار معماری، برج فرانک مولر آترنیتاس در دبی مارینا، بلندترین برج ساعت مسکونی رونمایی شد که ارزش فروش آن بیش از 2 میلیارد درهم برآورد شده است.

این برج 450 متر ارتفاع دارد و با مناظر پانورامای خیره کننده خود استاندارد جهانی جدیدی را برای زندگی مجلل ایجاد می کند. این ساختمان که با یک ساعت غول پیکر ساخته شده توسط فرانک مولر طراحی شده است، مفهوم هنر و خلاقیت بی نظیر را در خود جای داده است.

 

اسپوتنیک:

 عربستان: هرگونه توافق برای عادی سازی روابط با اسرائیل باید به برپایی کشور فلسطین بینجامد

خالد بن بندر سفیر عربستان در بریتانیا تاکید کرد که هرگونه توافق برای عادی سازی روابط با اسرائیل باید منجر به برپایی کشور فلسطین شود.

بن بندر با اشاره به اینکه دو طرف قبل از آغاز جنگ در غزه در آستانه توافق برای عادی سازی روابط بودند اعلام کرد که عربستان تمایل دارد که پس از اتمام جنگ در غزه این امر را اجرایی کند.

وی افزود که عربستان با وجود شمار تلفات تاسف بار در غزه همچنان خواهان برقراری روابط با اسرائیل است اما این امر نباید به ضرر مردم فلسطین تمام شود و ادغام حماس در کشور فلسطین در آینده نیاز به تفکر دارد.

 

شفق نیوز:

 اعتصاب بیش از 600 نانوایی در اربیل

صاحبان بیش از 600 واحد نانوایی در شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، به دلیل مصوبه کاهش قیمت نان، اعتصاب کردند.

صاحبان این نانوایی ها در نامه ای مشترک به مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نوشتند: ما صاحبان 610 نانوایی در اربیل، از امروز به دلیل فشارهای بسیار بر ما و به دلیل اینکه این تصمیم (کاهش قیمت) بر درآمد ما تاثیر گذاشته، امروز کار نکردیم و خواستار توقف در اجرای این تصمیم هستیم.

در این نامه آمده است: این تصمیم ما را وادار می کند، کارگران خود را اخراج کنیم و این مساله نیز از لحاظ قانون کار و تامین اجتماعی، تخلف است چرا که امروز 1830 کارگر، دست از کار کشیدند.

 

الشرق:

 پیشنهاد قطر برای ساخت نیروگاه برق در شمال عراق

دولت عراق اعلام کرد که شرکت تجاری و پیمانکاری ارباکن (UrbaCon) قطر پیشنهاد بازسازی یک نیروگاه برق حرارتی با ظرفیت 2.1 گیگاوات در شمال کشور را ارائه کرده است.

وزارت برق عراق در بیانیه ای اعلام کرد که این پروژه شامل 6 واحد جداگانه برای تامین برق استان های الانبار، صلاح الدین، نینوی و کرکوک می شود. وزارت برق عراق در بیانیه خود یادآور شد که سازمان تروریستی داعش در سال 2014 نیروگاه بیجی واقع در استان صلاح الدین را ویران کردند.

بر اساس گفته های یکی از مقامات وزارت برق که نخواست نامش فاش شود، عملیات ساخت این نیروگاه دست کم سه سال به طول می انجامد و دو میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

 

الخلیج اونلاین: وزیر سعودی:

 182 میلیون دلار برای برنامه اکتشاف معدنی

وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان سعودی، بندر الخرایف گفت: عربستان یک برنامه تشویقی برای اکتشاف مواد معدنی به ارزش 182 میلیون دلار ایجاد کرده است.

الخرایف، از قراردادهای پیش‌بینی‌شده طی چند روز آینده خبر داد و توضیح داد: معاملاتی به ارزش 75 میلیارد ریال یا تقریباً 20 میلیارد دلار منعقد خواهد شد که فرصت‌های تحقیق و توسعه، فناوری و زنجیره ارزش افزوده را افزایش می‌دهد.

عربستان سعودی مراحل تحول اقتصادی را به دور از منبع اصلی درآمد که نفت خام است تشدید کرد و در سال 2016 چشم انداز سعودی 2030 را با هدف ایجاد اقتصادی متنوع راه اندازی کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها