|

العالم فی 60 ثانیة

​از شکایت نوه ام کلثوم تا انتقال «مهمانان خدا» به هتل‌ها با استفاده از هواپیماهای برقی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الخلیج اونلاین، الامارات الیوم، الجزیره، روسیا الیوم و عکاظ عربستان.

​از شکایت نوه ام کلثوم تا انتقال «مهمانان خدا» به هتل‌ها با استفاده از هواپیماهای برقی
خبرنگار: ​ذلفا معیل

 

الامارات الیوم:

 بانک هاى امارات تسهیلاتی را برای انتقال پول خارجی به مشاغل ارائه می دهند

بانک‌های فعال در امارات ارائه تسهیلات انتقال مالی به بخش تجاری را برای پرداخت ارزش خریدهای مختلف از کشورهای دیگر آغاز کرده‌اند.

یک منبع آگاه بانکی گفت: در دوره گذشته شکایات زیادی به بانک‌ها مبنی بر تاخیر در پرداخت تعهدات بخش تجاری خارجی به دلیل تعداد زیاد اسناد و مدارک مورد نیاز و مدت طولانی حسابرسی و تطبیق که تا 10 روز کاری به طول می‌انجامید، با اشاره به اینکه این مدت مانع بزرگی برای بازرگانان و ذی‌نفعان به‌ویژه کسانی که با اقلام فاسدشدنی مانند کالاهای خوراکی سروکار دارند، بوده است.

وی با بیان اینکه بانک ها از ابتدای سال جاری شروع به کاهش تعداد زیادی از اسناد مورد نیاز خود کردند و به کپی فاکتورهای خرید اکتفا کردند، همچنین مدت حسابرسی را تنها به دو روز کاری کاهش دادند 

 

عکاظ عربستان: 

نوه ام کلثوم یک تهیه کننده مصری را به فروش میراث خود به اسرائیل متهم کرد!

نوه ام کلثوم از مشهورترین خوانندگان مصر و دنیای عرب ، جیهان الدسوقی، شرکت "صوت الفن" را به "فروش حقوق بهره برداری از آهنگ های ام کلثوم به اسرائیل متهم کرد.

الدسوقی گفت: میراث تحریف شده ام کلثوم کم نیست و موضوع فقط به بعد مادی محدود نمی شود.

محسن جابر تهیه کننده، مالک شرکت «صوت الفن» نیز به نوبه خود از اتهام وارده به او ناراحت شد و گفت: شرمنده! این حرف بزرگی است و ما آدم های بزرگی هستیم، کسی که در را می زند متوجه نمی شود.جابر توضیح داد که میراث ام کلثوم را خریده است.

 

روسیا الیوم:

آبگرفتگی معابر در برخی شهرهای لبنان

باران های سیل آسا برخی مناطق لبنان از جمله بیروت موجب شده سطح آب در معابر افزایش یابد و عبور و مرور با مشکل مواجه شود.

بارش شدید باران در بیروت، جونیه و طبرجا، منجر به آب گرفتگی معابر و کندی عبور و مرور خودروها شد. باران های سیل آسا در این مناطق موجب شده سطح آب در معابر افزایش یابد و مانع از عبور و مرور خودروها شود.

ویدئوهایی منتشر شده که نشان می دهد، مسیرها در منطقه جونیه و ذوق مصبح، پر از آب است و عبور و مرور به سختی انجام می شود.

 

الخلیج اونلاین: 

عربستان به دنبال انتقال "مهمانان خدا" به هتل ها با استفاده از هواپیماهای برقی است

خطوط هوایی عربستان در ابتکار خود اقدام به خرید 100 هواپیمای برقی از یکی از شرکت های تخصصی می کند تا در سال های آینده مهمانان  خانه خدا را از فرودگاه ملک عبدالعزیز جده به فرودگاه های هتل های مکه منتقل کند.

خطوط هوایی عربستان سعودی در حال حرکت به سوی ارائه خدمات بهتر به زائران و عمره است که نشان دهنده انتقال "مهمانان خدا" از فرودگاه به هتل ها از طریق هواپیماهای برقی است.

مهندس ریان الحربی، معاون اجرایی قطار سریع السیر حرمین نیز به نوبه خود با اشاره به جابه جایی 7 میلیون مسافر بین مکه و مدینه در سال گذشته، افزود: انتظار داریم میانگین ماهانه 1.8 میلیون مسافر داشته باشیم.

 

الجزیره: 

حادثه برای یک کشتی در شرق سواحل عمان

سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که گزارشی از یک حادثه در فاصله 50 مایل دریایی از شرق سواحل عمان دریافت کرده است. این سازمان افزود که عمان در خصوص این حادثه در حال تحقیق است.

سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا به کشتی ها برای عبور از منطقه هشدار داد و خواستار ابلاغ هرگونه فعالیت مشکوک شد. گفتنی است روز گذشته انصار الله یمن یک کشتی نظامی امریکایی که از اسرائیل حمایت می کرد را هدف حمله قرار داد.

انصار الله یمن اعلام کرده است که در حمایت از مردم فلسطین در غزه، کشتی های اسرائیلی و کشتی هایی که به سمت بنادر اسرائیل می روند را هدف حمله قرار می دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها