|

نبرد شدید در مرکز غزه/ خطوط ارتباطی قطع شدند

بمباران غزه توسط ارتش اسرائیل شدت یافته است.

نبرد شدید در مرکز غزه/ خطوط ارتباطی قطع شدند

به گزارش شبکه شرق، بمباران ارتش اسرائیل در حالی برای نود‌و‌نهمین روز، ادامه دارد که ده‌ها هزار شهید، مجروح، آواره و مفقود به‌جای گذاشته‌ است.

زمانی که نگرانی‌ها از ادامه بحران انسانی ادامه دارد، دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه از قطع برق و از کار افتادن ژنراتورهای برق در بیمارستان شهدای الاقصی خبر داد که وقوع یک فاجعه انسانی جدید را همزمان با توقف خدمات بهداشتی و درمانی به دلیل تمام شدن سوخت، هم‌زمان با توقف خدمات ارتباطی در نوار غزه تهدید می‌کند.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه اعلام کرد که بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه به دلیل تمام شدن سوخت، خدمات بهداشتی خود را متوقف می‌کند.

قطع کامل خطوط ارتباطی در نوار غزه

رسانه‌های خبری از قطع کامل شبکه‌های ارتباطی و خطوط اینترنت در نوار غزه، برای هفتمین بار از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون خبر دادند.

به نقل از الجزیره، قطع کامل شبکه‌های ارتباطی و خطوط اینترنت در نوار غزه برای دومین روز پیاپی در این باریکه به دلیل حمله‌های گسترده اسرائیل ادامه دارد.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که بیش از ۸۰ درصد از زیرساخت‌های بخش ارتباطات در نوار غزه به دلیل بمباران جنگنده‌های اسرائیلی تخریب و نابود شده است.

این هفتمین بار از آغاز جنگ اسرائیل و حماس است که شبکه‌های ارتباطی به صورت کامل در نوار غزه قطع می‌شود. قطع راه‌های ارتباطی باعث می‌شود عملیات نجات بازماندگان با شکست رو‌به‌رو شود. از سوی دیگر، شبکه المیادین از تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل علیه شرق دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه خبر داد.

خبرنگار این شبکه تاکید کرد: سردی هوا و کاهش درجه دما باعث شده مشکلات زیادی برای آوارگان فلسطینی در سایه نبود امکانات و کمک‌های بشردوستانه به وجود آید. با این وجود، شاهد بازگشت بخشی از آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود در بیت حانون و دیگر منطقه‌های ویران‌شده هستیم. این در حالی است که حمله‌های اخیر اسرائیل علیه محله الدرج در شهر غزه ده‌ها کشته و زخمی به‌جا گذاشته است.

غزه

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها