|

آیا بی‌حجاب‌ها می‌توانند رای بدهند؟

سخنگوی شورای نگهبان نسبت به انتشار برخی اخبار در خصوص جلوگیری از رای دادن افراد بی‌حجاب در انتخابات واکنش نشان داد.

آیا بی‌حجاب‌ها می‌توانند رای بدهند؟

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی شورای نگهبان درباره شایعه جلوگیری از رای دادن افراد بی‌حجاب در انتخابات گفت: در موضوع حجاب، نباید در انتخابات دوقطبی‌سازی کرد.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به سوالی مبنی بر شایعه جلوگیری از رأی‌دادن افراد بی‌حجاب در انتخابات افزود: حق رأی در هیچ قانونی سلب نشده است؛ در موضوع حجاب در انتخابات نباید دو قطبی‌سازی کرد.

طحان نظیف در پاسخ به پرسشی درباره امتیاز مورد نیاز آزمون خبرگان رهبری، گفت: آنچه درباره علم و آگاهی درباره قانون مربوط به خبرگان آمده، مشخصا بحث اجتهاد است که تشخیص آن با فقهای شورای نگهبان است.

او درباره میزان احتمال تغییر وضعیت صلاحیت افراد، گفت: اولویت ما در شورای نگهبان بررسی شکایات افرادی است که صلاحیت آن‌ها مورد تأیید قرار نگرفته است، البته ممکن است در مواردی صلاحیت افراد در این مرحله تایید شود.

تعدادی از عدم تاییدها و عدم احرازها به «تایید» تبدیل شده‌اند

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بررسی شکایات در شورای نگهبان، گفت: صرفاً چند روز است که فرصت شورای نگهبان در این خصوص آغاز شده است؛ در واقع چند روز از شکایات افراد در شورای نگهبان نگذشته است و تعدادی از عدم تاییدها و عدم احرازها به تأیید تبدیل شده‌اند که جزئیات آن بعداً اعلام خواهد شد.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها