|

العالم فی 60 ثانیة

از قدرتمندترین برندهای دنیا تا تعیین رئیس اتحادیه روزنامه نگاران خلیج فارس

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، الصباح، عکاظ عربستان، اسپوتنیک و الفرات نیوز.

از قدرتمندترین برندهای دنیا  تا تعیین رئیس اتحادیه روزنامه نگاران خلیج فارس
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم:

 سه برند اماراتی جزو گران ترین و قدرتمندترین برندهای دنیا 

سه برند اماراتی شامل «E&»، ادنوک  و هواپیمایی امارات در فهرست قوی‌ترین و گران‌ترین برندهای جهان برای سال 2024 قرار گرفتند.

برند فایننس متخصص در ارزیابی برندهای شرکتی در گزارش خود ، ارزش کل علائم تجاری سه شرکت را بیش از 38.8 میلیارد دلار (حدود 142.4 میلیارد درهم) تخمین زد.

بر اساس این گزارش که در جریان مجمع جهانی اقتصاد اعلام شد، E&، گروه فناوری و سرمایه گذاری پیشرو در جهان، در رتبه بندی سریع ترین برندهای در حال رشد در بخش فناوری و با ارزش ترین سبد برند در منطقه خاورمیانه و آفریقا قرار گرفت. 

ادنوک جایگاه خود را به عنوان با ارزش ترین برند در امارات برای ششمین سال متوالی حفظ کرد.

 

اسپوتنیک:  

افزایش عوارض کانال سوئز

احمد سمیر، عضو کمیسیون امور مالی و اقتصادی مجلس سنای مصر گفت که افزایش نرخ عوارض عبور کشتی ها از کانال سوئز در سایه پیامدهایی است که حوادث جاری در دریای سرخ به جا گذاشته است.

وی با اشاره به اهمیت کانال سوئز به عنوان آبراهی بسیار مهم برای مصر عنوان کرد: به ویژه در این مرحله به عنوان یک منبع ارزی با توجه به بحران اقتصادی کشور و وجود بازار موازی برای ارزهای خارجی، این کانال از اهمیت زیادی برخوردار است.

عضو کمیسیون امور مالی و اقتصادی مجلس سنای مصر تاکید کرد که کانال سوئز تحت تاثیر حوادث جاری در دریای سرخ قرار گرفته و این امر موجب شده تا به این فکر بیفتیم تا نرخ عوارض عبور کشتی ها از این آبراه را افزایش دهیم.

 

الفرات نیوز: 

عراق روادید الکترونیکی ارائه می‌دهد

عراق خدمت روادید ورود به کشور به صورت الکترونیکی را ارائه می دهد. همه کسانی که قصد دریافت روادید برای ورود به عراق را دارند، می توانند با مراجعه به سایت www.evisa.iq، روادید عراق را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

پیش از این عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق نیز روادید الکترونیک در فرودگاه بین المللی عراق را افتتاح کرد.

 

الصباح: 

نمایشگاه دائمی محصولات عراقی در عربستان برپا می‌شود

مصطفی نزار العانی مدیر شرکت عمومی نمایشگاه ها و خدمات تجاری در وزارت بازرگانی عراق از برپایی نمایشگاه بزرگ دائمی در عربستان خبر داد که هدف از آن حمایت از صادرات کشور توسط دو وزارت امور بازرگانی و صنعت عراق است خصوصا آنکه 140 شرکت عربستانی در دوره اخیر نمایشگاه بین المللی بغداد حضور داشتند.

العانی ضمن اعلام مشارکت عراق در نمایشگاه بین المللی غذای سرد که در دبی برگزار خواهد شد از آمادگی برای برپایی نمایشگاه های تخصصی بیشتر در سال جاری تا آغاز سال 2025 خبر داد که این برنامه اقتصادی فرصتی واقعی برای شرکت های داخلی و بین المللی در جهت تبادل تجربه ها و فرصت های سرمایه گذاری متنوع در بخش های مختلف ایجاد می کند.

 

عکاظ عربستان: 

الحمادی، رئیس اتحادیه روزنامه نگاران خلیج فارس

اعضای اتحادیه روزنامه نگاران خلیج فارس، رئیس انجمن روزنامه نگاران اماراتی، محمد الحمادی را به عنوان رئیس اتحادیه که مقر دائمی آن در بحرین است، انتخاب کردند.

این در اولین نشست اعضای اتحادیه روزنامه نگاران خلیج فارس در بحرین پس از تکمیل مرحله تاسیس و راه اندازی رسمی اتحادیه صورت گرفت که اعضای آن شامل انجمن ها، ارگان ها و مراکز روزنامه نگاری در شش کشور شورای همکاری خلیج فارس هستند.

اعضای اتحادیه اولین نشست خود را در هتل دیپلمات رادیسون بلو با حضور خالد بن حمد الممالک رئیس انجمن روزنامه نگاران عربستان سعودی و مشاور رسانه ای دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس برگزار کردند. محمد المطیری، رئیس انجمن روزنامه نگاران بحرین، عیسی الشیجی، رئیس انجمن روزنامه نگاران کویت، عدنان الراشد، رئیس انجمن روزنامه نگاران کویت حضور داشتند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها