|

العالم فی 60 ثانیة

از پیش‌بینی در صنعت گردشگری عربستان تا گام‌های عراق براى تبدیل شدن به هاب ترانزیت داده

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،روسیا الیوم، الخلیج اونلاین، عکاظ عربستان، خبرگزاری رسمی عراق و الفرات نیوز.

از پیش‌بینی در صنعت گردشگری عربستان تا گام‌های عراق براى تبدیل شدن به هاب ترانزیت داده
خبرنگار: الهام یوسفی

الخلیج اونلاین:

 انتظار می رود عربستان در سال 2024 پذیرای 30 میلیون گردشگر باشد

بر اساس یک مطالعه پیش بینی می شود که عربستان در سال جاری 2024 حدود 30 میلیون گردشگر را برای گذراندن حداقل یک شب پذیرایی خواهد کرد.

این پیش بینی در حالی است که عربستان انتظار دارد تعداد بازدیدکنندگان تا پایان دهه جاری به 150 میلیون نفر افزایش یابد.

دسامبر گذشته، عربستان  اعلام کرد که درآمدش در بخش گردشگری در نیمه اول سال گذشته به 40 میلیارد دلار افزایش یافته است.

طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، این کشور 16 پله در شاخص درآمد بین المللی خود پیشرفت کرد و در سال 2022 به جایگاه یازدهم رسید.

 

روسیا الیوم:

 کشف یک معدن طلای بزرگ در مصر

ناجی فرج، مشاور وزیر تامین اجتماعی مصر گفت که یک معدن طلای جدید در منطقه ابو مروات کشف شد. وی توضیح داد که این معدن یکی از معادن امیدوارکننده است و ذخایر استراتژیکی به میزان 290 هزار تن دارد که تاثیر مثبتی بر اقتصاد ملی خواهد داشت.

مشاور وزیر تامین اجتماعی مصر با اشاره به اینکه این معدن تاثیر اقتصادی واضحی بر کشور خواهد داشت، گفت که مصر مناطق بسیاری دارد که نیاز دارد آنها را کشف کند.

وی تاکید کرد که شرکت های حفاری به فعالیت خود ادامه می دهند و از حفاری طلا در مصر استقبال کرده اند، بخشی که قوی و حیاتی است و به مثابه نشانه های خیر برای مصر به شمار می رود.

 

الفرات نیوز: 

گام های عراق براى تبدیل شدن به هاب ترانزیت داده 

 هیام الیاسری وزیر ارتباطات عراق از تأمین الزامات صدور مجوز اینترنت نسل پنجم و دسترسی به پایین ترین سطح قیمت خدمات اینترنتی در عراق خبر داد.

الیاسری در ابو ظبی گفت که عراق در تلاش است تا به عنوان یک گذرگاه منطقه ای مهم که کشورهای منطقه را به اروپا وصل می کند از موقعیت جغرافیایی خود استفاده کند.

وی ادامه داد که با توجه به اینکه عراق کوتاه ترین گذرگاه زمینی منطقه است، گام های لازم برای تبدیل عراق به هاب ترانزیت داده در منطقه اتخاذ شده است.

 

خبرگزاری رسمی عراق :

 انهدام بزرگترین باند اختلاس و جعل مدارک در عراق

 دستگاه امنیت ملی عراق اعلام کرد که عملیاتی درخصوص پرونده فساد مربوط به باند بزرگ جعل کارت های «مستر کارد» انجام داد.

در این عملیات بزرگترین و خطرناک ترین باند فاسدان و اختلاس کنندگان بیت المال و جعل اطلاعات بازنشستگان قربانی تروریسم در الانبار، بغداد و صلاح الدین منهدم شد.

در بیانیه دستگاه امنیت ملی عراق آمده است که این باند، اطلاعات بازنشستگان را با اسامی دروغین جعل می کردند و از طریق آن حقوق دریافت می کردند.

ارشد الحاکم، سخنگوی دستگاه امنیت ملی عراق گفت که در این قضیه، بیش از یک تریلیون دینار عراق از بیت المال سرقت شد.

به گفته او، این عملیات با دستور قضایی و با هماهنگی با سازمان کل بازنشستگی عراق انجام شد.

 

عکاظ عربستان: 

1.8 میلیارد ریال فروش بلیت سینما در دو سال

در سال 2023، تعداد بلیت های فروخته شده فیلم در عربستان سعودی از 17 میلیون بلیت فراتر رفت.

اداره فیلم یک نشست مجازی آزاد با عنوان «فیلم های سعودی در باکس آفیس» ترتیب داد که طی آن عملکرد گیشه عربستان سعودی و عملکرد فیلم های عربستانی در سکوهای مختلف نمایشگاه های داخلی و بین المللی را بررسى کرد.

در این گفتگو به موضوعات اساسی از جمله سینمای عربستان از منظر شاخص‌های رشد پرداخته شد، از جمله رشد در سطح جهانی به‌طوری‌که فروش بلیت در سال‌های 2022 و 2023 از مرز 900 میلیون ریال در سال فراتر رفت و در سال 2023 تعداد بلیت‌های فروخته شده سینما از مرز 17 میلیون بلیط فراتر رفت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها