|

العالم فی 60 ثانیة

از رکورد بخش گردشگری امارات تا جریمه محمود مرضی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان امارات، الخلیج اونلاین، عکاظ عربستان، خبرگزاری رسمی سوریه و العربی الجدید.

از رکورد بخش گردشگری امارات تا جریمه محمود مرضی
خبرنگار: الهام یوسفی

البیان امارات: بخش گردشگری امارات رکورد زد

بخش گردشگری امارات هفته ای پر از دستاوردها را به ثبت رساند و شاهد رشد قابل توجهی در طول سال 2023 بوده است.

طی هفته گذشته، تعدادی از فعالیت‌ها و رویدادها به افزایش عملکرد مثبت بخش گردشگری و تثبیت موقعیت امارات به عنوان یک مقصد جهانی پیشرو برای گردشگری تجاری و تفریحی کمک کردند. دبی در 11 ماهه نخست سال گذشته، یعنی از ابتدای ژانویه تا پایان نوامبر 2023، 15 میلیون و 370 هزار گردشگر بین المللی را پذیرفت که نسبت به مدت مشابه سال 2022، 20 درصد افزایش داشته است.

ىر همین حال جابجایی هواپیما نیز افزایش یافت و بیش از 98000 پرواز را ثبت کرد، در مقایسه با 87000 پرواز در سال 2022 که بیش از 12 درصد افزایش داشت. 

 

 

العربی الجدید: جریمه محمود مرضی به علت مطرح کردن «شعار سیاسی»

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز جمعه در پیامی درباره جریمه‌های بسیاری از بازیکنان در جام ملت‌های آسیا، محمود مرضی بازیکن اردنی را به دلیل مطرح کردن «شعار سیاسی» در بازی کشورش در برابر مالزی در دور اول مسابقات جام ملت های آسیا جریمه کرد.

مرضی طبق حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرداخت 1500 دلار محکوم شده است.

محمود مرضی در دقیقه 12 بازی یک پیراهن سفید در زیر پیراهن تیم ملی کشورش را نشان داد که روی آن نوشته شده بود: «این مسئله شرافتمندان است». او همچنین انگشتان خود را به علامت پیروزی بالا برد؛ پیامی صریح در حمایت از فلسطین و مردم نوار غزه که از وحشیگری اشغالگری رنج می برند.

 

 

الخلیج اونلاین: سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری برزیل در بخش دامداری عربستان

شرکت برزیلی «JBS»، بزرگترین شرکت تولید کننده گوشت و مرغ در جهان در نظر دارد با سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری، در منطقه «القصیم» عربستان یک مرکزتولید گوشت و مرغ در این کشور احداث کند.

ولسی باتیستا رئیس هیئت مدیره شرکت «GBS» در بیانیه ای اعلام کرد که عربستان از بزرگترین بازارها در زمینه مصرف گوشت و مرغ در خاورمیانه به شمار می آید.

باتیستا افزود که گوشت و مرغ تولید شده در مرکزی که در عربستان ساخته می شود به بازار این کشور محدود نمی شود و به کشورهای همسایه نیز صادر می شود.

 

خبرگزاری رسمی سوریه: عراق و سوریه برنامه همکاری در حوزه گردشگری امضا کردند

محمد رامی مرتینی، وزیر گردشگری سوریه در بغداد با احمد فکاک البدرانی، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق برنامه همکاری گردشگری بین دو کشور را امضا کرد.

وزیر گردشگری سوریه گفت: این برنامه در چارچوب تمایل دو کشور برادر برای تقویت پیوندهای برادری، و اعتقاد آنها به اهمیت نقش مثبت و مؤثری که از طریق فعال سازی و توسعه همکاری ها در افزایش حجم مبادلات گردشگری بین آنها ایفا می شود، امضا شد.

مرتینی توضیح داد که این برنامه بر اساس توافقنامه همکاری گردشگری امضا شده در دمشق در سال 1979 و در چارچوب قوانین و مقررات جاری در هر دو کشور است.

 

 

عکاظ عربستان: رشد شاخص اعتماد به دولت عربستان 

در یک شاخص بین‌المللی عربستان در سال ۲۰۲۳ با نرخ ۸۶ درصد و با افزایش 5 درصدی نسبت به سال 2022، در صدر «شاخص اعتماد ۲۰۲۳» قرار گرفت چین با نرخ 85 درصد دوم و امارات با 84 درصد سوم شدند و هند با 76 درصد در رتبه چهارم قرار گرفت.

دکتر علی الحازمی، نویسنده اقتصادی توضیح داد که اعتماد به دولت نقش تعیین کننده ای در توسعه اقتصادی کشورها و اثربخشی تصمیمات دولت دارد. وی گفت: اعتماد به دولت با جذب سرمایه‌گذاری، تسهیل اجرای سیاست‌ها، تقویت مشارکت‌ها، افزایش ثبات اجتماعی و تشویق برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، زمینه‌ای برای توسعه است و فضایی را ایجاد می‌کند که در آن افراد و شرکت‌ها به تصمیمات دولت اعتماد کرده و مایل به مشارکت فعال در توسعه پایدار باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها