|

توضیحات تازه سخنگوی وزارت خارجه درباره حمله ایران به اربیل عراق

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدام اخیر جمهوری اسلامی، خدشه‌ای به تمامیت ارضی عراق وارد نمی‌کند

توضیحات تازه سخنگوی وزارت خارجه درباره حمله ایران به اربیل عراق

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه مقر موساد، تنبیه علیه نیروهای تروریستی بود و علیه عراق نبود. 

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری، با تبریک و تسلیت شهادت پنج تن از مستشاران نظامی کشورمان در سوریه،ادامه داد: امرو،ز ۱۰۸ روز از جنایات اسرائیل علیه مردم بی‌پناه و مظلوم غزه می‌گذرد؛ طبق آمار منابع رسمی فلسطینی، بیش از ۲۵ هزار نفر، در طول این ۱۰۸ روز به شهادت رسیده‌اند.

او افزود: در این مدت، بیش از ۶۲ هزار نفر مجروح شدند که بیش از ۶ هزار نفر، زن و هشت هزار نفر، کودک هستند. در طول روزهای پس از آغاز جنگ، هر روز، ۱۰ کودک دچار قطعی عضو می‌شوند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: امیدواریم جامعه بین‌المللی به شکایات مطرح‌شده در ارتباط با جنایات جنگی اسرائیل، رسیدگی کند.

کنعانی با اشاره به روند اجرایی توافق‌نامه ایران و عراق، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق، روابطی قوی و مستحکم و دارای همکاری‌های همه جانبه و مورد اهتمام دو کشور است. در حوزه اقلیم کردستان عراق به رغم روابط خوبی که در طول سال‌های متمادی وجود داشته، از این جغرافیا، تهدیداتی علیه امنیت ملی و امنیت شهروندان کشورمان وجود داشته که این موضوع، خط قرمز ماست.

او اضافه کرد: جمهوری اسلامی، بزرگ‌ترین مدافع امنیت و حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و حامی وحدت و تمامیت این سرزمین بوده است.

کنعانی ادامه داد: اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه مقر موساد، تنبیه علیه نیروهای تروریستی بود و علیه عراق نبود.

او گفت: بارها هشدارهای لازم را به مقام‌های کشور دوست و برادر عراق داده بودیم؛ برگزاری نشست و تمرکز و تجمیع نیروهای وابسته به موساد علیه امنیت ملی ایران، قابل تحمل نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: همواره حمایت صادقانه خود را از امنیت دولت و ملت عراق اعلام کرده‌ایم؛ موضع ایران تاکید بر توافق امنیتی کشور عراق در راستای تامین منافع مشترک، دو کشور بوده و است.

حجم ویدیو: 4.31M | مدت زمان : 00:02:26
منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها