|

العالم فی 60 ثانیة

از انتشار اوراق قرضه سبز در امارات تا ساخت دریاچه مصنوعی در عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الامارات الیوم، العربی الجدید، الشرق الأوسط، الفرات نیوز و عکاظ عربستان.

از  انتشار اوراق قرضه سبز در امارات تا ساخت دریاچه مصنوعی در عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم: 

انتشار اوراق قرضه سبز در امارات

بر اساس داده های جداول بازار سرمایه بازار انتشار سالانه سبز و پایدار در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا رکورد جدیدی را در سال گذشته به ثبت رساند و ارزش کل این بازار به حدود 24 میلیارد دلار رسید. این رشد مربوط به امارات و عربستان سعودی است که مجموعا 77 درصد از کل انتشارات منطقه را تشکیل می دهند.

امارات در صدر جدول اوراق قرضه سبز منطقه ای در طول سال 2023 با ارزش 10.7 میلیارد دلار، افزایش 170 درصدی، حدود 45 درصد از کل انتشار اوراق منطقه را تشکیل می دهد.

عربستان 32 درصد از حجم کل انتشارات منطقه ای را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال قبل 69 درصد افزایش داشته است.

 

الفرات نیوز: 

علیرضا فغانی داور بازی عراق و اردن 

 تیم ملی فوتبال عراق در حالی در مرحله حذفی یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا به مصاف اردن خواهد رفت که داوری این بازی حساس را علیرضا فغانی داور ایرانی ـ استرالیایی بر عهده خواهد داشت.

کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا «ای اف سی»، قضاوت بازی حساس روز دوشنبه 29 ژانویه (نهم بهمن) درمرحله یک هشتم نهایی را به علیرضا فغانی سپرد.

این داور ایرانی که از کشور استرالیا در جام ملت های آسیا سوت می زند، پیشتر بازی افتتاحیه این رقابتها میان لبنان و قطر را نیز قضاوت کرده است.

بازی دو تیم عراق و اردن قرار است ساعت 15 روز دوشنبه در ورزشگاه خلیفه دوحه پایتخت قطر برگزار شود. 

 

العربی الجدید: 

صدور حکم بازداشت برای 5 تن در کویت 

دادستان عمومی کویت عصر امروز جمعه اعلام کرد که دستور بازداشت سه مقیم عرب و دو شهروند کویتی را به اتهام پیوستن به یک «گروه ممنوعه» و «طراحی اقدامات تروریستی» در داخل کشور صادر کرده است.

دادستان عمومی کویت در بیانیه ای اعلام کرد که این سه ساکن کویت به منظور اقدامات تروریستی وارد کویت شده اند و «به دنبال نظارت بر اماکن مذهبی شیعیان، بررسی وضعیت امنیتی آنها و شمارش تعداد ترددکنندگان به آنها بوده اند.

این بیانیه افزوده که این افراد ساختن مواد منفجره برای استفاده از آنها در عملیات تروریستی را یاد گرفته اند و همچنین «توافق کردند که هر یک از آنها یک عبادتگاه را هدف قرار دهند و به قصد کشتن حاضران به آنجا رفتند» بی آنکه بتوانند نقشه خود را اجرا کنند.

 

عکاظ عربستان: 

تعلیق حقوق گمرکی و مالیات در مناطق سپرده

سازمان مالیات و گمرک عربستان مقرراتی را برای تنظیم عملکرد مناطق سپرده گذاری در این کشور صادر کرد که هدف آن تعیین مقررات نظارتی مربوط به صدور مجوز مناطق سپرده گذاری و مبنای انجام فعالیت در آنها و شفاف سازی تعهدات است. 

این ضوابط شامل شفاف‌سازی مراحل صدور مجوز و فعالیت حوزه‌های سپرده‌گذاری، شرایط درخواست مجوز و همچنین الزامات، مشخصات و تعهدات حوزه‌های سپرده‌گذاری و همچنین مقررات مربوط به تعهدات بهره برداران و اختیارات مرجع است. 

اماکن سپرده گذاری یکی از سامانه ها و شرایط خاص گمرکی تلقی می شود که واردکنندگان، صادرکنندگان و شرکت های لجستیکی را قادر می سازد تا کالاها را در این مناطق در حالت تعلیق حقوق و عوارض گمرکی تا زمان ورود کالا به انبار و انجام فعالیت ها و عملیات لجستیکی انجام دهند.

 

الشرق الاوسط: 

شرکت ایتالیایی برنده مناقصه ساخت دریاچه مصنوعی در عربستان 

 شرکت ایتالیایی « ویبیلد» برنده امضای قراردادی به ارزش 4.7 میلیارد دلار (17.62 میلیارد ریال سعودی) برای احداث چند سد با هدف ساخت دریاچه مصنوعی در شهر کوهستانی نیوم عربستان سعودی شد.

این شرکت ایتالیایی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد سه سد برای ایجاد دریاچه آب شیرین به طول 2.8 کیلومتر برای ایجاد  دریاچه آب شیرین در دهکده و پیست اسکی تروجینا خواهد ساخت و بیش از ده هزار نفر در این عملیات ساخت و ساز شرکت خواهند داشت.

این دریاچه مصنوعی حاوی جزیره ای برای غواصی و پیاده روی در کنار گیاهانی خواهد بود که در این جزیره کشت خواهند شد.

این طرح به شکل یک کشتی معلق در بالای سد، با امکانات اقامتی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها