|

العالم فی 60 ثانیة

از صرفه‌جویی ساعت کاری در امارات تا افزایش درآمد سرانه عراقی‌

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان امارات، الشرق، الشرق الأوسط، الفرات نیوز و خبرگزاری رسمی عراق.

از صرفه‌جویی ساعت کاری در امارات تا افزایش درآمد سرانه عراقی‌
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: صرفه جویی 39000 ساعت کاری توسط "ربات ها" در امارات 

39000 ساعت کار نیروی انسانی در امارات با اتخاذ اتوماسیون فرآیند (RPA) برای تکمیل 1.8 میلیون تراکنش با دقت بیش از 98 درصد صرفه جویی شد  این امر منجر به بهبود قابل توجهی در بهره وری و کارایی در وزارت دارایی امارات شد .

 اقتصادی مبتنی بر دانش و نوآوری از طریق تحولات پیشگام، امارات را  تا صدمین سالگرد تاسیس خود در سال 2071 به بهترین کشور جهان تبدیل خواهد کرد.

وزارت دارایی امارات می گوید: نوسازی خدمات دولتی با تکیه بر عوامل توانمندی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و دستیاران مجازی یک فرآیند مداوم و بی پایان است امروزه استفاده از این ربات ها به طور فزاینده ای در بخش عمومی بر اساس تلاش های سازمان های دولتی برای بهبود کارایی و خدمات مشتری رواج یافته است.

 

الفرات نیوز: افزایش درآمد سرانه عراقی‌ها 

وزارت برنامه ریزی عراق تاکید کرد متوسط درآمد سرانه عراقی ها در سال گذشته (2023) بین 7 تا 8 میلیون دینار (5.3-6.3 هزار دلار) برآورد شده در حالی که نرخ درآمد سرانه در میان اقشار مختلف جامعه عراق متفاوت بوده است و انتظار می رود میانگین این درآمد، در سال 2024 بهبود قابل ملاحظه ای داشته باشد.

وزارت برنامه ریزی عراق با اشاره به اینکه شاخص ها از بهبود اقتصاد ملی کشور حکایت دارند؛ اعلام کرد: اقدامات دولت و بانک مرکزی عراق در کاهش و ثبات یافتن شاخص های تورم و کاهش میانگین آن در دو سال گذشته موثر بوده است به طوری که نرخ ترم از شش درصد در سال 2021 به پنج درصد در سال 2022 کاهش یافته است .

 

 

خبرگزاری رسمی عراق : توضیح بانک مرکزی عراق در پی تحریم امریکا 

وزارت خزانه داری امریکا، بانک عراقی «الهدی» را به اتهام همکاری با ایران تحریم کرد.

بانک مرکزی عراق اعلام کرد که تحریم بانک الهدی به دلیل فعالیت هایش در سال 2022 است. بانک مرکزی عراق بیان کرد که بانک الهدی در پنجره خرید و فروش ارز در سال 2023 حضور نداشته است.

پیش از این و در روز گذشته وزارت خزانه‌داری ایالات متحده امریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای محافظت از سیستم مالی عراق در برابر سوءاستفاده از سوی تامین‌کنندگان مالی تروریست‌ها، کلاهبرداران و پول‌شویی‌ها، اقدام کرده است و بانک عراقی (الهدی) را به عنوان مجرای تامین مالی تروریسم معرفی می‌کند.

 

 

الشرق: کاهش 34 درصدی مازاد تراز تجاری قطر 

دستگاه برنامه ریزی و آمار قطر امروز دوشنبه (29 ژانویه) اعلام کرد که با کاهش صادرات گاز این کشور، مازاد تراز تجاری قطر در دسامبر 2023، در مقیاس سالانه کاهش 34 درصدی داشته است.

مازاد تراز تجاری قطر در ماه دسامبر به 5.12 میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با دسامبر سال 2022، کاهش 2.6 میلیارد دلاری داشته است.

بر اساس داده های اعلام شده توسط دستگاه برنامه ریزی و آمار قطر ارزش صادرات گاز و مواد نفتی قطر در دسامبر 2023 در مقیاس سالانه کاهش 31.1 درصدی داشته و به 4.96 ملیارد دلار رسیده است.

 

 

الشرق الاوسط : توافق شرکت های قطری و امریکایی برای صادرات گاز مایع به بنگلادش

بر اساس بیانیه شرکت قطر انرژی، شرکت آمریکایی«اکسلریت انرژی» سالیانه حداکثر به میزان یک میلیون تن گاز طبیعی مایع از قطر خریداری خواهد کرد و آن را به واحدهای شناور ذخیره گاز طبیعی مایع تحویل خواهد داد تا فرآیند تبدیل آن به گاز مورد استفاده در بنگلادش صورت گیرد.

قرار است شرکت «اکسلریت انرژی»، سالیانه  0.85 میلیون تن گاز طبیعی مایع طی سالهای 2026 و 2027 و  یک میلیون تن هم از سال 2028 تا 2040 خریداری کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها