|

العالم فی 60 ثانیة

از کسری بودجه کویت تا بیانیه مالکیت میدان گازی آرش

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،العربی الجدید، الشرق، خبرگزاری رسمی عربستان، الجزیره و خبرگزاری رسمی عراق.

از کسری بودجه کویت تا بیانیه مالکیت میدان گازی آرش
خبرنگار: ذلفا معیل

العربی الجدید: 

پیش‌بینی کسری بودجه کویت 

 وزارت دارایی کویت اعلام کرد پیش نویس بودجه سال 2024-2025 از کسری قریب به 6 میلیارد دیناری (19.15 دلاری) حکایت دارد در حالیکه درآمد کل سالانه در این بازه زمانی 18.662 میلیارد دینار برآورد شده است.

وزارت دارایی کویت پیش بینی کرده بود با کاهش هزینه ها به میزان 6.6 درصد، درآمد کل این کشور به 24.555 دینار برسد. این وزارتخانه همچنین براساس فروش هر بشکه نفت به میزان 70 دلار، درآمدهای نفتی کویت را با کاهشی 5.4 درصدی، بیش از 16 میلیارد دینار برآورد کرده است.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) : 

راه‌اندازی کمپین امدادرسانی به زنان غزه 

وزارت دارایی عراق از راه اندازی کمیپن امدادرسانی به زنان فلسطینی در نوار غزه در راستای دستورات دبیرخانه هیئت دولت خبر داد.

در بیانیه وزارت دارایی عراق آمده است که بخش توانمندسازی زنان وزارتخانه یک کمپین امدادرسانی به زنان فلسطینی در نوار غزه راه اندازی کرده است.

وزارت دارایی عراق در بیانیه خود اعلام کرد که این کمپین شامل ارسال کمک های غیر نقدی، غذایی و پزشکی تولید کشور است که در راستای تداوم موضع تاریخی و با ثبات عراق در حمایت مادی و انسان دوستانه از مساله فلسطین صورت می گیرد.

 

الجزیره: 

کاهش انتظارات صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی عربستان و مصر

صندوق بین الملی پول پیش بینی های خود را در خصوص رشد اقتصادی عربستان سعودی در سال 2024 از 4 درصد به 2.7 دهم درصد کاهش داد اما در عین حال پیش بینی کرد فعالیت های غیر نفتی این کشور همچنان رشدی قابل ملاحظه داشته باشد.

براساس آمار به روز شده در گزارش سالانه صندوق بین المللی پول، اقتصاد عربستان در سال  2023 درمقایسه با رشد 0.8 درصدی که در ماه اکتبر گذشته برای این کشور پیش بینی می شد؛ کاهشی  1.1 درصدی را تجربه کرده است.

 

خبرگزاری رسمی عربستان:

 تاکید کویت و عربستان بر مالکیت کامل میدان گازی آرش

عربستان و کویت، بیانیه مشترکی در پایان سفر مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت به عربستان صادر کردند.

در این بیانیه تاکید شده است که میدان گازی آرش  به صورت کامل در آب های سرزمینی کویت قرار دارد و مالکیت منابع طبیعی آن در مرزهای مشترک با عربستان، به صورت مشترک تنها به عربستان و کویت تعلق دارد.

عربستان و کویت در این بیانیه مجددا از ایران برای مذاکره درخصوص مرز شرقی منطقه مشترک عربستان و کویت به عنوان یک طرف مذاکره براساس قوانین بین المللی دعوت کردند.

 

الشرق: 

درآمد میلیاردى مصر از گردشگری 

یک منبع دولتی در مصر گفت که درآمدهای مصر از گردشگری در سال 2023 و در مقایسه با سال پیش از آن 8 درصد افزایش یافت و به حدود 13.2 میلیارد دلار رسید.

شمار گردشگران مصر در سال 2023 و در مقایسه با سال 2022، 27.4 درصد افزایش یافت و به 14.91 میلیون گردشگر رسید.

این رقم با وجود تنش های اخیر در سه ماه آخر 2023، یک رکورد در تاریخ گردشگری مصر است.

منبع مذکور گفت که میانگین هزینه‌کرد هر گردشگر در سال 2023 حدود 93 دلار در روز بوده و میانگین اقامت هر گردشگر نیز 9.5 شب بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها