|

العالم فی 60 ثانیة

از جایگزینی بندر جبل علی امارات با بندر جده عربستان تا در آمد عراق از فروش نفت

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الامارات الیوم، عکاظ عربستان، البیان امارات، الشرق و خبرگزاری رسمی عراق.

از جایگزینی بندر جبل علی امارات با بندر جده عربستان تا در آمد عراق از فروش نفت
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان امارات: 

⁧یک شرکت مدیریت منابع انسانی جهانی، نتایج گزارش سالانه اشتغال جهانی خود را اعلام کرد، که در آن امارات در فهرست مقاصد ترجیحی برای استعدادهای جهانی به دنبال ویزای کار و پس از آن هلند، فرانسه، بریتانیا و سنگاپور قرار گرفتند. 

این گزارش براساس تجزیه و تحلیل داده های عظیم صدها هزار قرارداد کاری در 160 کشور جهان است. این گزارش همچنین نشان می دهد که فرانسه، امارات، هند، ترکیه و بریتانیا در صدر مقاصد ترجیحی برای شرکت های استخدام در امارات هستند و این روند تعهد امارات به تقویت نیروی کار چندملیتی متنوع و پر جنب و جوش را تایید می کند.

پرتقاضاترین مشاغل در امارات شامل مشاور مدیریت، مدیر محتوا، مهندس نرم افزار، مدیر بازاریابی تاثیرگذار و مدیر برنامه ریزی استراتژیک می شود. 

 

عکاظ عربستان: 

صندوق سرمایه گذاری "آلات"  تا سال 2030 برای 39000 نفر شغل ایجاد خواهد کرد

ولیعهد، نخست وزیر و رئیس هیئت مدیره صندوق سرمایه گذاری عمومی، محمد بن سلمان از تأسیس شرکت «آلات»، یکی از شرکت های صندوق سرمایه گذاری عمومی، خبر داد. 

"آلات" در تولید محصولاتی که به بازارهای محلی و جهانی خدمت می کنند، در هفت واحد تجاری استراتژیک تخصص دارد: صنایع پیشرفته، نیمه هادی ها، لوازم خانگی هوشمند، سلامت هوشمند، دستگاه های الکترونیکی هوشمند، ساختمان های هوشمند، و نسل جدید زیرساخت ها.

با تاسیس این شرکت تا سال 2030 برای 39000 نفر شغل ایجاد خواهد شد و 35 میلیارد ریال به تولید غیرنفتی داخلی کمک خواهد شد.

 

الشرق: 

بحران دریای سرخ نقشه بنادر منطقه را تغییر می دهد

در حالی که عملیات کشتیرانی در بنادر سخنه در مصر و جده در عربستان کاهش یافت، فعالیت در بندر جبل علی در امارات و بنادر آفریقا افزایش یافت.

حملات موشکی و پهپادهای اخیر و ربودن کشتی‌های غیرنظامی در دریای سرخ منجر به بزرگ‌ترین انحراف تجارت بین‌المللی در دهه‌های اخیر شده و هزینه‌های شرکت‌های کشتیرانی را افزایش داده است.

تغییر مسیر و کاهش ظرفیت کشتیرانی بین اروپا و خاور دور همچنین منجر به کاهش میزان جابجایی بنادر واقع در سواحل دریای سرخ و نزدیک کانال سوئز می شود و علاوه بر جایگزینی، ازدحام در بنادر دیگرایجاد می کند. 

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

درآمد بیش از 8 میلیارد دلاری عراق از فروش نفت 

وزارت نفت عراق اعلام کرد که براساس آمار اولیه منتشر شده از سوی شرکت بازاریابی نفت عراق در ماه ژانویه، عراق در این ماه 103 میلیون و 508 هزار و 438 بشکه نفت صادر کرده است.

درآمد عراق از صادرات این مقدار نفت خام به 8 میلیارد و 25 میلیون و 616 هزار دلار رسید.

عراق در ماه ژانویه 2024 از میادین مرکز و جنوب خود 102 میلیون و 25 هزار بشکه نفت صادر کرد. عراق 464 هزار و 306 بشکه نیز به اردن صادر کرد و میزان صادرات از میدان القیاره نیز یک میلیون و 19 هزار و 132 بشکه بود.

 

الامارات الیوم: 

ساکنان امارات بزرگترین مصرف کنندگان آب بطری در جهان هستند

امارات با مجموع 285 لیتر در سال برای هر نفر، بالاترین میزان مصرف "آب بطری" در جهان را در میان جمعیت خود دارد و هزینه نمک‌زدایی سالانه بیش از 11.8 میلیارد درهم است. میانگین سرانه مصرف آب به طور کلی در امارات یکی از بالاترین نرخ‌های ثبت شده جهانی محسوب می‌شود.

این گزارش با هشدار نسبت به آنچه «سوء استفاده از آب شخصی و خانگی» محسوب می شود، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که میانگین مصرف سرانه آب در امارات 497.3 لیتر (سرانه در روز در سال 2020) است. بالاترین نرخ جهانی ثبت شده، به عنوان میانگین در محدوده بین میانگین جهانی بین 150 تا 300 لیتر در روز است.این گزارش با تایید نرخ بالای مصرف آب در بخش صنعت درامارات خاطر نشان کرد که این بخش 9 درصد از کل مصرف آب را به ثبت رساند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها