|

حکم دیوان لاهه درباره حمله اسرائیل به رفح

دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه حکم خود را درباره حمله رژیم صهیونیستی به رفح غزه صادر کرد.

حکم دیوان لاهه درباره حمله اسرائیل به رفح

به گزارش شبکه شرق، دیوان لاهه طی بیانیه‌ای با رد درخواست دولت آفریقای جنوبی برای صدور تدابیر اضطراری جدید در رفح اعلام کرد: اسرائیل ملزم به اجرای تدابیر پیشین صادره از دیوان است.

دیوان دادگستری بین‌المللی حکم خود را درباره شکایت آفریقای جنوبی علیه حمله زمینی ارتش اسرائیل به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه صادر کرد.

وبگاه خبری آناتولی گزارش داد که دیوان بین‌المللی دادگستری، وضعیت انسانی در نوار غزه را بسیار وخیم توصیف کرد و از اسرائیل خواست که تدابیر موقت درباره فلسطینیان در رفح را فوراً و به طور موثر اجرا کند.

بر پایه این گزارش، دادگاه کیفری لاهه ضمن رد درخواست دولت آفریقای جنوبی در صدور تدابیر اضطراری جدید دیوان علیه اسرائیل در پی طرح احتمالی حمله به شهر رفح اعلام کرد که وضعیت خطرناک غزه، مستلزم اجرای فوری اقداماتی است که در حکم صادره در ۲۶ ژانویه به آن اشاره شده است.

آفریقای جنوبی هفته گذشته اعلام کرد از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته است تا تدابیر اضطراری جدید برای محافظت از فلسطینیان در رفح انجام دهد.

آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا از قدرت خود برای جلوگیری نقض حقوق فلسطینیان در رفح با توجه به قصد اسرائیل برای گسترش دادن عملیات نظامی در این شهر، استفاده کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در روزهای ۱۱ و ۱۲ ژانویه (۲۱ و ۲۲ دی) در لاهه، دو جلسه علنی را به عنوان بخشی از آغاز رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایت نسل‌کشی علیه ساکنان نوار غزه برگزار کرد.

دادگاه بین‌المللی دادگستری، اسرائیل را در حمله وحشیانه به مردم غزه محکوم کرد که اقداماتی برای جلوگیری از نسل‌کشی علیه فلسطینیان و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه انجام دهد، اما این تصمیم توقف جنگ علیه ساکنان غزه را شامل نشد.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها