|

سفارت هلند در تهران تعطیل شد؟

سفارت هلند در تهران تعطیل می‌‌شود.

سفارت هلند در تهران تعطیل شد؟

به گزارش شبکه شرق، با توجه به بالا رفتن احتمال حمله ایران به اسرائیل، وزارتخانه امور خارجه هلند تاکید کرده است که امنیت پرسنل سفارت هلند در تهران را مهم‌تر از همه چیز می‌داند.

وزارت امور خارجه هلند روز شنبه «۲۵ فروردین ۱۴۰۳»، در بیانیه‌ای با اشاره به افزایش تنش‌ها بین ایران و اسرائیل اعلام کرد که هلند به‌عنوان یک اقدام احتیاطی، روز یکشنبه «۲۶ فروردین ۱۴۰۳» سفارت خود در تهران را می‌بندد.

وزارت خارجه اعلام کرد که «سفارت هلند در «تهران» و همچنین کنسولگری هلند در «اربیل» از فردا «یک‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۴۰۳» به دلایل امنیتی تعطیل خواهند بود».

با توجه به بالا گرفتن احتمال درگیری میان اسرائیل و ایران وزارتخانه تاکید کرده است که امنیت پرسنل را مهم‌تر از همه چیز می‌داند.

افرادی که با سفارت قرار ملاقات داشته‌اند و قرار بوده است که ویزای خود را دریافت کنند، به طور شخصی، ایمیل یا تلفن دریافت خواهند کرد.

به نقل از العربیه، این وزارتخانه افزود که روز «یکشنبه»، در مورد بازگشایی سفارت در روز «دوشنبه» تصمیم‌گیری خواهد کرد.

تعطیلی سفارت هلند در تهران تکذیب شد؟

خبرگزاری دانشجو نوشت: تعطیلی سفارت هلند در تهران تکذیب شد. به نقل از منابع آگاه و پیگیری‌ها از سفارت هلند، خبر رویترز در خصوص تعطیلی این سفارتخانه جهت اقدامات احتیاطی صحت ندارد و سفارتخانه روند عادی خود را طی می‌کند.

این تکذیبیه خبرگزاری دانشجو اما در فاصله کوتاهی از سوی سفارت هلند تکذیب شد. حساب رسمی سفارتخانه هلند در ایران در حساب اینستاگرامی خود اعلام کرد که سفارت هلند در تهران و کنسولگری هلند در اربیل از فردا به دلایل امنیتی تعطیل خواهند بود.

این سفارتخانه در متنی که در حساب اینستاگرامی خود منتشر کرد، مدعی شد که «وزیر خارجه هلند این تصمیم را به دلیل افزایش تنش‌ها میان ایران و اسرائیل گرفته است. روز یکشنبه وزیر خارجه هلند در خصوص فعالیت میز خدمت کنسولی این وزارتخانه در روز دوشنبه تصمیم خواهد گرفت».

منبع: شفقنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها