|

العالم فی 60 ثانیة

از کیفیت جاده‌ها در امارات تا سرمایه‌گذاری شرکت انرژی قطر در برزیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الصباح، البیان، روسیا الیوم، العربی الجدید والجزیره.

از  کیفیت جاده‌ها در امارات تا سرمایه‌گذاری شرکت انرژی قطر در برزیل
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان:

 امارات از نظر کیفیت جاده در رتبه پنجم جهانی 

 امارات به مقام پنجم جهانی و رتبه اول در جهان عرب در کیفیت جاده ها و رتبه دهم در جهان و رتبه دوم در جهان عرب در اثربخشی خدمات حمل و نقل عمومی، علاوه بر رتبه نهم در جهان و رتبه اول در کشورهای عربی ىست یافت.

بر اساس گزارش شاخص توسعه سفر و گردشگری 2024، که امروز توسط مجمع جهانی اقتصاد منتشر شده است، به نوبه خود مجموعه ای از عوامل و سیاست هایی را می سنجد که به محیطی پایدار و تاب آور برای سفر کمک می کند. 

سهیل المزروعی، وزیر انرژی و زیرساخت، گفت: این دستاوردها نشان‌دهنده تأیید اعتماد به برنامه‌های راهبردی بلندمدت اجرا شده توسط کشور است که مبتنی بر مطالعات عمیق و تحلیل‌های دقیق است. 

 

الجزیره: 

سرمایه گذاری شرکت انرژی قطر برای توسعه یک میدان نفتی در برزیل

 شرکت انرژی قطر اعلام کرد که شرکا در کنسرسریوم پروژه میدان سیبیا در نزدیکی سواحل برزیل، تصمیم نهایی برای دومین مرحله از توسعه این میدان را اتخاذ کردند.

این شرکت بیان کرد که این پروژه مشترک، عبارت از شراکت میان شرکت انرژی قطر و شرکت‌های توتال انرژیز، پتروناس، پتروگال برزیل و پتروبراس است.

این تصمیم شامل امضای قرارداد با شرکت SEATRIUM O&G (AMERICAS) LIMITED برای ایجاد سکوی شناور برای تولید، ذخیره و بارگیری نفت در آب های بسیار عمیق در این میدان نفتی با ظرفیت تولیدی 225 هزار بشکه نفت در روز و با ظرفیت فرآوری گاز تولید شده به میزان 10 میلیون متر مکعب در روز است.

 

الصباح:  

یک روزه از عراق تا اروپا با قطار

وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که قطارهایی که در پروژه جاده توسعه به کار گرفته خواهد شد، براساس سیستم اروپایی مناسب با سرعت بالا فعالیت می کنند.

میثم الصافی، مدیر دفتر رسانه‌های وزارت حمل و نقل عراق گفت که پروژه جاده توسعه شامل 15 ایستگاه دوگانه برای مسافران و کالا است و حدود صد هزار فرصت شغلی ایجاد می کند و عامل مساعدی برای فعالیت 6 میلیون شهروند خواهد بود.

وی توضیح داد که سرعت قطارهای مسافربری به حدود 300 کیلومتر در ساعت و سرعت قطارهای باربری به 140 الی 160 کیلومتر در ساعت می رسد.

مدیر دفتر رسانه ای وزارت حمل و نقل عراق اشاره کرد که قطارهای پروژه جاده توسعه می تواند طی یک روز به اروپا برسد.

 

العربی الجدید: 

جمع‌آوری 7.5 میلیارد یورو کمک برای آوارگان سوری

هشتمین کنفرانس بروکسل با محوریت حمایت از سوریه و منطقه با مشارکت وزرای خارجه کشورهای عربی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سازمان ملل و نهادهای بین المللی روز دوشنبه (27 مه)، به پایان رسید.

طرف‌های شرکت کننده در این کنفرانس در راستای کمک به آوارگان سوری، به ارائه کمک مالی در قالب بلاعوض و وام به ارزش 7.5 میلیارد یورو متعهد شدند.

یانس لنارچیچ کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا پس از کنفرانس، از جمع‌آوری کمک مالی ۵ میلیارد یورویی و وام 2.5 میلیارد یورویی برای کمک به آوارگان سوری استقبال کرد.

لنارچیچ خاطرنشان کرد که 3.9 میلیارد یورو از کمک مالی در سال ۲۰۲۴ و مابقی در سال ۲۰۲۵ و پس از آن ارائه می‌شود.

 

روسیا الیوم: 

سفر رئیس امارات به سئول 

محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، طی سفری رسمی و دو روزه وارد کره جنوبی شد.

هدف از این سفر، بررسی راه‌های گسترش همکاری در چندین زمینه است.

محمد بن زاید در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز وارد سئول شدم تا با یون سیوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی دیدار و درباره راه‌های توسعه شراکت اقتصادی میان امارات و کره و تقویت همکاری اقتصادی رایزنی کنم.

امارات دومین شریک تجاری کره جنوبی در سطح کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و عربی طی سال ۲۰۲۲ بود.

امارات همچنین دومین صادرات کننده نفت به کره جنوبی و دومین واردکننده از کره جنوبی در خاورمیانه است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها