|

العالم فی ۶۰ ثانیه

از عرضه پذیره‌نویسی آرامکو تا کاهش قیمت سوخت در امارات

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الفرات نیوز، البیان، الشرق، الخلیج اونلاین وعکاظ عربستان.

از عرضه پذیره‌نویسی آرامکو تا کاهش قیمت سوخت در امارات
خبرنگار: ذلفا معیل

عکاظ عربستان: 

عرضه پذیره نویسی آرامکو

آرامکو عربستان 1.545 میلیارد سهم معادل 0.64 درصد از سهام خود را برای پذیره نویسی عرضه می کند.

آرامکو در حال آماده شدن برای عرضه 0.64 درصد از سهام خود از طریق عرضه عمومی ثانویه 1.545 میلیارد سهم از کل سهام منتشر شده این شرکت است.

روند عرضه از روز یکشنبه 2 ژوئن 2024 آغاز می شود و انتظار می رود محدوده قیمتی سهام عرضه بین 26.7 ریال سعودی تا 29 ریال سعودی به ازای هر سهم باشد و پیش بینی می شود ارزش اشتراک به 44.81 میلیارد ریال برسد.

 

الخلیج اونلاین:

 بحرین خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح برای حمایت از فلسطین

حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین رئیس دوره کنونی نشست سران کشورهای عربی خواستار برگزاری فوری کنفرانس بین‌المللی برای صلح در راستای حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین و برپایی کشور مستقل فلسطین شد.

بن عیسی بر تلاش برای هماهنگی مواضع و یکپارچگی حمایت لازم با هدف صلح پایدار تاکید و به آمادگی بحرین برای میزبانی از این کنفرانس مهم اشاره کرد.

وی تاکید کرد که کشورش برای توقف جنگ ویران کننده «اسرائیل» در نوار غزه، تسهیل رساندن کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان و دفاع از حقوقشان برای زندگی شرافتمندانه که توسط قوانین بین‌المللی تضمین شده است، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

الشرق: 

همکاری لنوو با عربستان سعودی برای افزایش حضور در خاورمیانه 

سهام شرکت لپ‌تاپ لنوو بهترین عملکرد را در شاخص Hang Seng در ماه می داشت سهام این شرکت در ماه می 29 درصد افزایش یافت و قیمت سهام دوشنبه گذشته به بالاترین حد در 9 سال گذشته رسید.

 همکاری این شرکت چینی با صندوق دولتی عربستان به باز کردن بازارهای منطقه به روی محصولات مرتبط با هوش مصنوعی کمک می کند.

انتظار می رود رایانه های شخصی جدیدی که تقاضای مصرف کنندگان برای هوش مصنوعی را برآورده می کنند، فروش را افزایش دهند، در حالی که تحلیلگران پیش بینی می کنند بازار محصولات سنتی لنوو بهبود یابد. انتظار می رود قرارداد مشارکتی که این هفته با صندوق دولتی عربستان سعودی اعلام شد، حضور و سود لنوو را در منطقه خاورمیانه و آفریقا افزایش دهد.

 

 

الفرات نیوز:

 فوت یک عراقی در هر 10 دقیقه به دلیل مصرف دخانیات

آمار رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت عراق، میزان مصرف کنندگان دخانیات در عراق را فاش کرد. وسیم کیلان، معاون مدیر برنامه مبارزه با دخانیات در وزارت بهداشت عراق گفت که 20 درصد از عراقی های 18 ساله یا بالاتر، انواع دخانیات را مصرف می کنند.

وی اشاره کرد که 40 الی 50 درصد از عراقی ها، در معرض دود ناشی از دخانیات قرار می گیرند. معاون مدیر برنامه مبارزه با دخانیات گفت که اکثر قریب به اتفاق مصرف کنندگان، آقایان هستند.

وی افزود که در عراق روزانه 6 میلیارد دینار برای دخانیات هزینه می شود. کیلان پیش بینی کرد که هر 10 دقیقه یک نفر به دلیل مصرف دخانیات فوت کند.

 

البیان: 

کاهش قیمت سوخت در امارات برای ماه ژوئن 

کمیته نظارت بر قیمت سوخت کاهش 20 فلس قیمت سوخت را طی ماه ژوئن 2024 تصویب کرد. شرکت های توزیع سوخت قیمت های جدید را اعلام کردند که اجرای آن از اول ژوئن 2024 آغاز می شود، زیرا قیمت گذاری جدید شامل 5 درصد مالیات برارزش افزوده است.

قیمت هر لیتر بنزین سوپر «98» با 20 فلس کاهش از 3.34 درهم در اردیبهشت 2024 به 3.14 درهم در ژوئن 2024 و هرلیتر بنزین ویژه «95» با 20 فلس کاهش از 3.22 درهم دراردیبهشت به 3.0 درهم در ژوئن کاهش یافت. 

استانداردهای قیمت سوخت مصوب وزارت نیرو به صورت ماهانه با توجه به میانگین قیمت جهانی نفت اعم از افزایش یا کاهش پس از افزودن هزینه های عملیاتی شرکت های توزیع تعیین می شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها