|

العالم فی 60 ثانیة

از مزایا ویزای طلایی امارات تا شهادت یک خبرنگار در غزه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،خبرگزاری رسمی عراق، البیان، الجزیره، الخلیج اونلاین وروسیا الیوم.

از مزایا ویزای طلایی امارات  تا شهادت یک خبرنگار در غزه
خبرنگار: ذلفا معیل

روسیا الیوم :ثبت بالاترین دمای هوای جهان در کویت

کارشناس هواشناسی کویت گفت که منطقه الجهراء در کویت، روز جمعه بالاترین دمای هوا در سطح جهان را ثبت کرد.

فهد العتیبی، کارشناس هواشناسی کویت گفت که منطقه الجهراء در کویت، روز جمعه بالاترین دمای هوا در سطح جهان را ثبت کرد.

دمای هوا در این منطقه به 51 درجه سانتیگراد رسید. اداره هواشناسی کویت اعلام کرد که دمای هوا در شهر کویت، 49 درجه، در منطقه العبدلی 50 درجه و در منطقه الجهراء 51 درجه بود.

روزنامه الجریده کویت نیز نوشت بدلیل افزایش دمای هوا اشاخص مصرف برق در ظهر روز جمعه به 16 هزار و 141 مگاوات رسید.

 

 

الخلیج اونلاین: شهادت یک خبرنگار در پی بمباران منزلش در غزه 

 رسانه‌های فلسطینی از شهادت عُلا الدحدوح، خبرنگار فلسطینی، طی بمباران منزلش توسط اسراییل خبر دادند. علا الدحدوح، خبرنگار و مجری، صبح امروز (اول ژئن) بر اثر بمباران خانه‌اش، توسط نیروهای اسرائیلى به شهادت رسید.

نیروهای نیروهای اسرائیلى همچنان خبرنگاران در نوار غزه را هدف قرار می‌دهند. از زمان شروع طوفان الاقصی تاکنون، بیش از صد خبرنگار در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

با شهادت این خبرنگار، شمار شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ به ۱۵۰ نفر افزایش یافت.

گفتنی است سازمان گزارشگران بدون مرز، سومین شکایت خود را در جهت شهادت خبرنگاران نوار غزه به دیوان بین‌المللی دادگستری ارجاع داده است.

 

 

الجزیره: آرامکو 40 درصد از سهام شرکت نفت و گاز پاکستان خرید

شرکت آرامکوی عربستان، رسما 40 درصد از سهام شرکت گاز و نفت محدود پاکستان را به خود اختصاص داد. شرکت گاز و نفت محدود پاکستان (قو) در زمینه سوخت، روغن و فروشگاه های متنوع در پاکستان فعالیت می کند و بیش از 1200 پمپ بنزین در این کشور دارد.

این برای نخستین بار است که شرکت آرامکوی عربستان در زمینه خرده فروشی در پاکستان سرمایه گذاری می کند.

شرکت آرامکوی عربستان در ماه مارس نیز صد در صد سهام شرکت اسماکس برای توزیع سوخت در شیلی را کسب کرد.

این شرکت گفت که این قرارداد، گامی رو به جلو در مسیر خود است که شاهد شتاب قابل توجهی در زمینه گسترش جهانی خرده فروشی سوخت است.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق: آغاز فعالیت‌های اولین کنفرانس هوش مصنوعی در عراق

فعالیت‌های اولین کنفرانس هوش مصنوعی در عراق با نظارت محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق آغاز شد. ضیاء الجمیلی مشاور السودانی در امور علمی و هوش مصنوعی گفت که اربیل امروز میزبان اولین کنفرانس هوش مصنوعی در عراق است و این کنفرانس با مشارکت شمار زیادی از متخصصان، دانشگاهیان و متخصصان فنی در زمینه هوش مصنوعی برگزار می‌شود.

الجمیلی افزود ایده این کنفرانس ورود هوش مصنوعی به کشور به واسطه متخصصان عراقی در خارج و داخل کشور است.

وی تاکید کرد که عراق الگوریتم در بیت الحکمه بغداد پدیدار شد و ما در تلاشیم تا بار دیگر عراق به کشوری پیشگام در عرصه‌های علمی تبدیل شود.

 

البیان: مزایا ویزای طلایی امارات 

در گزارشی از دولت دیجیتال امارات آمده است که ویزای طلایی اقامت طولانی مدت را برای دسته خاصی از خارجیان مقیم امارات یا مایل به ورود به آن فراهم می کند و آنها را قادر می سازد بدون نیاز به ضامن یا میزبان به مىت 10سال زندگی کنند، کار کنند، سرمایه گذاری کنند و تحصیل کنند.

دولت دیجیتال هفت مزیت انحصاری دارنده اقامت طلایی را شناسایی کرده است، از جمله: ویزای چندبار ورود به مدت 6 ماه برای تکمیل مراحل اقامت طلایی، ویزای اقامت 5 یا 10 ساله قابل تمدید، دارنده اقامت طلایی. می تواند برای مدت بیش از 6 ماه در خارج از امارات بماند، نیازی به ضامن در داخل کشور وجود دارد، اجازه می دهد تا برای اعضای خانواده یک خارجی، از جمله همسر و فرزندان، مجوز اقامت صادر شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها