|

۸ کاندیدا به جمع کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم اضافه شدند

«عجایب روز سوم »

روز سوم ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم با حضور افرادی از جمله مسعود پزشکیان، وحید حقانی و زاکانی به پایان رسید.

«عجایب روز سوم »

 

صبح آرام «فاطمی»

سومین روز ثبت نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح آغاز شد، روزی که برخلاف دیروز، آرام شروع شد و تا حدود ساعت ۱۱ صبح، خبری از ثبت نام کننده نبود. از آن زمان به بعد اما، رفته رفته ستاد انتخابات شلوغ‌تر شد و تا آخر وقت، ۸ کاندیدا در انتخابات ثبت نام کردند.

 

 

او که دیده نشد

احمد رسولی‌نژاد حدود ساعت ۱۱ صبح وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد. همزمانی سخنرانی این کاندیدای انتخابات چهاردهم با حضور شگفتی امروز و پزشکیان باعث شد ، سالن سخنرانی رسولی‌نژاد خالی‌تر از آن چیزی باشد که احتمالا انتظارش را داشت.

 

برق یارش نبود

از حدود ساعت ۱۰ صبح زمزمه‌های حضور احتمالی وحید حقانیان در ستاد انتخابات به گوش می‌رسید؛ خبری که آنقدر غیر قابل باور بود که عده‌ای می‌گفتند برای بازدید از ستاد انتخابات به ساختمان وزارت کشور می‌آید. حقانیان اما در نهایت از مسیر ویژه کاندیداها وارد سالن انتخابات شد. حضور حقانیان اما تنها شگفتی نبود و برق ستاد انتخابات در زمان حضور او سه مرتبه قطع شد؛ یک بار زمان نام‌نویسی، یک بار هنگام ورود به سالن سخنرانی و یک مرتبه هم در میانه سخنرانی‌اش. اتفاقی که حقانیان احتمال عمدی بودنش را مطرح کرد.

 

 

دست در دست دختر

مسعود پزشکیان تقریبا همزمان با حقانیان وارد ستاد انتخابات شد. او دست در دست دخترش وارد ستاد انتخابات شد و خبری از استرس در وجودش نبود. با وجود اینکه پزشکیان کمی دیرتر از حقانیان به ستاد آمده بود اما کارهای اداری او سریعتر انجام شد و او خیلی زودتر از حقانیان به سالن سخنرانی آمد. دختر پزشکیان در سالن سخنرانی و تا پایان حضور پدر در ستاد انتخابات او را همراهی کرد.

 

 

از من عکس بگیرید

چیزی که بیشتر از همه در حضور علیرضا زاکانی به چشم می‌آمد، علاقه او به عکاسی است. زاکانی پس از پایین آمدن از پله‌های ستاد انتخابات، دوباره از پله‌ها بالا رفت تا به عکاسان و خبرنگاران اجازه دهد از او عکس‌های بیشتری روی پله‌های تهیه کنند. او پس از حضور در سالن سخنرانی هم برخلاف دیگر کاندیداها به جای رفتن پشت تریبون، روی صندلی‌ها نشست تا فرصتی برای عکاسی از خود برای دیگران فراهم آورد. و دوباره برای داشتن عکس‌هایی با تصویر پس زمینه متفاوت، از مسیر متفاوتی نسبت به همه از سالن سخنرانی خارج شد.

 

 

اولین زن، اولین‌روحانی

روز سوم ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، روز اولین‌ها بود. اولین روحانی این دوره از انتخابات محمدرضا میرتاج‌الدینی بود که سابقه حضور در دولت احمدی‌نژاد را دارد. تقریبا به طور همزمان با او، اولین زن این دوره از انتخابات هم وارد ستاد انتخابات شد؛ زهره الهیان. او در مجلس یازدهم نامش در میان نمایندگان تندرو قرار داشت اما هنوز مشخص نیست که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان احراز خواهد شد یا خیر. تا امروز هیچ زنی موفق نشده کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران باشد.

 

 

دو چهره از سیستان و بلوچستان

فداحسین مالکی و حبیب‌الله دهمرده دو کاندیدای دیگری بودند که امروز به ستاد انتخابات وزارت کشور وارد شدند. هر دوی این افراد سابقه نمایندگی مردم سیستان و بلوچستان در ادوار مختلف مجلس را دارند و اتفاقا اظهارات خود را نیز به همین موضوع اختصاص دادند.

 

ثبت‌نام ۱۷ کاندیدا در ۳ روز

در پایان سومین روز از ثبت‌نام چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کرد که

«در مجموع در ۳ روز کذشته، ۸۰ نفر به وزارت کشور مراجعه کردند که ۸ خانم و ۷۲ مرد بودند. مجموع ثبت نامی‌ها هم تا امروز ۱۷ داوطلب بود.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها