|

گزارش لحظه‌‌به‌‌لحظه از چهارمین روز ثبت‌نام دوره چهاردهم انتخابات ریاست‌جمهوری؛

آخرین آمار از تعداد ثبت‌نام کاندیداها/ ثبت‌نام یک ارتشی برای انتخابات/موج ثبت‌نام نمایندگان ادوار مجلس/ نام‌نویسی محمود صادقی/احمدی‌نژاد هم آمد/ ثبت‌نام کاندیدای موتلفه/ اعلام داوطلبی رئیس دانشگاه تهران

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک‌ سال پیش از موعد مقرر در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. فرآیند ثبت‌نام کاندیداها از دهم خرداد آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه دارد.

آخرین آمار از تعداد ثبت‌نام کاندیداها/ ثبت‌نام یک ارتشی برای انتخابات/موج ثبت‌نام نمایندگان ادوار مجلس/ نام‌نویسی محمود صادقی/احمدی‌نژاد هم آمد/ ثبت‌نام کاندیدای موتلفه/ اعلام داوطلبی رئیس دانشگاه تهران

انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که بر اساس روال همیشگی قرار بود در سال آینده برگزار شود، پس از بروز سانحه برای بالگرد «ابراهیم رئیسی» و همراهانش، یک‌ سال پیش از موعد مقرر، طبق برنامه‌ای که ستاد انتخابات کشور منتشر کرده است، در تاریخ «هشتم تیر ماه ۱۴۰۳» برگزار می‌شود. چهارمین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح شنبه «۱۳خرداد»، در ستاد انتخابات کشور آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت. 

*****

وزیر روحانی هم آمد

محمد شریعتمداری، وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

شریعتمداری گفت: «اگر رئیس جمهور شوم صدای همه مردم خواهم بود. من صدای نجواهای خاموش بود، صدای جوانان خلاق ، دختران و پسرانی خواهم بود که نه کسی آنها را می‌بیند و نه کسی آنها را به رسمیت می شناسد. صدای نسلی خواهم بود که دغدغه ها و مطالبات آنها از جنس سیاست زدگی‌های امروز نیست. وعده می‌دهم که با تعامل با سایر قوا مردم را از کلافگی محدودیت‌های اینترنتی نجات دهم، من صدای معلولان ، کودکان کاروخیابان و آسیب دیدگان جامعه ایران خواهم بود.»

 

قدیری ابیانه در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

 

محمدحسین قدیری ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا و دیپلمات اسبق جمهوری اسلامی در استرالیا و مکزیک با حضور در ستاد انتخابات، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 

ثبت‌نام کاندیدای موتلفه با همراهی بادامچیان

پور‌ابراهیمی، نماینده ادوار مجلس با همراهی اسد‌الله بادامچیان در ستاد انتخابات حاضر و در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم ثبت‌نام کرد. 

 

photo_2024-06-02_15-33-30

 

ثبت‌نام وزیر تعاون دولت اصلاحات

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و‌ وزیر دولت اصلاحات با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 

2024-06-02 15.33.41

 

۳۶ نفر ثبت‌نام کردند

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار چهارمین روز ثبت نام انتخابات اظهار کرد: «امروز، روز چهارم ثبت نام داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بود که تا این لحظه ۳۶ نفر در ستاد انتخابات مراجعه کردند و ۱۰ نفر هم ثبت نام نهایی خود را انجام دادند.» او ادامه داد: «ثبت نام از داوطلبان انتخابات تا ساعت ۶ عصر امروز خواهد داشت. فردا هم این روند از ۸ صبح تا ۶ عصر صورت خواهد گرفت.»

 

موج ثبت‌نام نمایندگان ادوار مجلس

شهریار حیدری، نماینده ادوار مجلس با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. او در انتخابات مجلس دوازدهم صلاحیتش رد شده بود. همچنین حسن محمدیاری، نماینده تالش و رضوانشهر در مجلس یازدهم نیز با حضور در وزارت کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. حسین میرزایی، نماینده دوره یازدهم مجلس از حوزه انتخابیه اصفهان با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد.غلامحسین رضوانی، نماینده تهران در مجلس یازدهم و‌ فعال سیاسی اصولگرا از دیگر نمایندگانی بود برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام داوطلبی کرد.

 

ثبت‌نام یک ارتشی

سرتیپ «ایرج شاهوردی» معاون اسبق هماهنگ‌کننده ارتش و فرمانده پیشین حفاظت اطلاعات نیروی زمینی ارتش با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

 

114521_358

نهمین ثبت‌نام؛ صادق خلیلیان

«صادق خلیلیان» در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

صادق خلیلیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری

هشتمین ثبت‌نام؛ محمد مقیمی

«محمد مقیمی» در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

سید محمد مقیمی، رئیس فعلی دانشگاه تهران با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

محمد مقیمی انتخابات ریاست جمهوری

 

مقیمی گفت: «شعار انتخاباتی من، دولت کار افرین بر مدار علم است. تلاش دارم تا با ایده‌های کار افرینانه کابینه‌ای کار افرین داشته باشیم. برنامه راهبردی ما بیانیه گام دوم و برنامه هفتم توسعه است‌. روسای جمهوری نباید برنامه بنویسد، قانون گذاری کنند بلکه باید برنامه‌ها را اجرا کند. اسناد بالادسنی تعیین کننده است. »

 

هفتمین ثبت‌نام؛ محمود صادقی

«محمود صادقی»، نماینده اسبق مجلس و فعال سیاسی با حضور در ستاد انتخابات، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

صلاحیت او پیش از این برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۹۸ از سوی شورای نگهبان رد شد.

محمود صادقی، نماینده ادوار مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد که به عنوان نماینده جریان اصلاحات در انتخابات حاضر شده است.

محمود صادقی در سخنرانی پس از نام‌نویسی گفت: «نیروهای دانشمند را به حاشیه رانده و سرمایه‌های کشور فراری داده است اما با وجود این چالش ها، هنوز روزنه های امید به آینده وجود دارد اما هرگاه فرصتی مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت های عظیم انسانی داخلی فراهم شده شاهد پویایی و توسعه کشور بوده‌ایم.»

 

ششمین ثبت‌نام؛ محمود احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم جمهوری اسلامی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، بار دیگر برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرد. 

محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «چقدر احتمال می‌دهید تاییدصلاحیت شوید»، گفت: «هنوز کنفرانس خبری شروع نشده»!

احمدی‌نژاد با بیان اینکه «رجاء واثق دارم که میتوان دوره جدید و شکوهمندی را بر مبنای خردورزی وحدت و همکاری و تلاش جدی برای سازندگی و پیشرفت کشور و بهروزی ملت رقم زد»، گفت، گفت: «آنچه امروز عزم اینجانب را برای حضور در عرصه انتخابات جزم کرد خواست اقشار مختلف مردم شریف از سراسر کشور است که به روشهای مختلف و از جمله به طور حضوری ضمن اظهار لطف و محبت مصرانه از خادم خود خواسته‌اند که به این عرصه ورود کنم. بنده این درخواست‌ها را فرمان ملت دانسته و با افتخار از آن پیروی کرده‌ام. همچنان که پیشتر تاکید کرده‌ام مهمترین انگیزه هدف و برنامه کاری بنده تمرکز بر حل مشکلات معیشتی مردم از طریق سامان بخشیدن به وضع اقتصادی کشور ارتقاء و بهبود فضای کسب و کار پایان بخشیدن به رانت و انحصار و محدود ساختن دخالت‌های بی رویه دولت رفع موانع و گشایش هر چه بیشتر برای فعالان اقتصادی و کار آفرینان و بستر سازی برای توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی خواهد بود. اعتقاد راسخ دارم که مبارزه جامع با مظاهر فقر و تنگدستی و ارتقاء سطح درآمدها و شاخص‌های رفاه و برخورداری از طریق تولید حداکثری ثروت از نظر هدفگذاری و برنامه ریزی شالوده اساسی برای ریل گذاری دیگر برنامه‌ها در توسعه همه جانبه کشور و تامین منافع و تضمین مصالح ملی منطقه‌ای و بین المللی خواهد بود.»

 

پنجمین ثبت‌نام؛ حسین افشارزاده

«حسین افشارزاده»، آجودان رئیس‌جمهور در دولت‌های نهم و دهم، برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد.

چهارمین ثبت‌نام؛ حسین علی قاسم‌زاده

«حسین علی قاسم‌زاده» نماینده بابل در مجلس هفتم چهارمین فردى بود که امروز براى ثبت‌نام در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرد.

سومین ثبت‌نام؛ مرتضی تمدن

«مرتضی تمدن» در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

​«مرتضی تمدن» نماینده ادوار مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد. و برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌‌نام کرد.

دومین ثبت‌نام؛ دبیر هیات دولت محمود احمدی‌نژاد

مسعود زریبافان، فعال سیاسی اصولگرا، معاون محمود احمدی‌نژاد و دبیر وقت هیات دولت برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد. علی آبادی هم او را همراهی کرد.

photo_2024-06-02_08-33-42

 

 

اولین ثبت‌نام؛ وزیر ارشاد دولت رئیسی

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. محسن منصوری، معاون اجرایی دولت سیزدهم او را در روند ثبت نام همراهی کرد. میثم نیلی هم از دیگر همراهان او بود.

photo_2024-06-02_08-17-48

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها