|

العالم فی 60 ثانیة

از تویوتا پرفروش‌ترین خودرو در امارات تا هشدار عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،خبرگزاری رسمی عراق، البیان، عکاظ عربستان، العربی الجدید والخلیج اونلاین.

از تویوتا پرفروش‌ترین خودرو در امارات تا هشدار عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان:

 فروش بیش از 75هزار خودروی جدید در امارات در سه ماهه اول سال 2024 

بیش از 75 هزار خودروی جدید در سه ماهه اول سال 2024 در امارات فروخته شد که رشدی 17.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت که ناشی از ادامه تقاضا و گسترش عرضه مدل های جدید توسط آژانس های داخلی بود.

با توجه به توزیع فروش بر اساس برند، تویوتا با سهم بازار 26.3 درصد از کل فروش، با فروش 19.9 هزار خودرو، با نرخ رشد 12 درصدی نسبت به سه ماهه اول سال 2023، در صدر قرار گرفت. نیسان با رتبه دوم با 12.3 هزار دستگاه با نرخ رشد 17.6 درصد در حالی که فروش میتسوبیشی با حدود 3.8 هزار دستگاه به رتبه سوم رسید.

 

العربی الجدید : 

میانجیگری عراق میان ترکیه و سوریه

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، با اعلام رسمی میانجیگری کشورش میان سوریه و ترکیه شایعاتی را که دراین‌باره به گوش می‌رسید، تأیید کرد.

السودانی تأکید کرد که بغداد در حال تلاش برای «ایجاد زمینه مشترک میان آنکارا و دمشق» است.

وی افزود که با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در این باره در تماس است و «به زودی شاهد گام‌هایی در این مسیر» خواهیم بود.

نخست وزیر عراق با اشاره به مناطقی در خاک سوریه که موجب تهدید برای عراق هستند گفت که این مناطق در کنترل حکومت مرکزی سوریه نیستند؛ اشاره‌ای روشن به مناطق شمال شرق سوریه که تحت سلطه شبه‌نظامیان کرد قسد است. این مناطق با استان‌های نینوا و دهوک عراق مرزی به طول 200 کیلومتر دارند.

 

عکاظ عربستان: 

ورود 1.2 میلیون حاجی به سرزمین وحی

وزیر حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد با تلاش های مستمری که صورت گرفته است، بیش از یک میلیون و 200 هزار حاجی با سلامت و رضایتمندی بالا از خدمات ارائه شده، وارد کشور شده اند.

توفیق الربیعه اعلام کرد مقدمات حج امسال از سال گذشته آغاز شد و بیش از 50 نهاد بر روی 300 طرح آمادگی و تجهیز فعالیت کردند.

وی در پایان به افزایش امکانات مناسب برای پیاده روی و حمل و نقل آسان و راحت، راه اندازی بزرگترین ایستگاه خنک کننده جهان برای تصفیه هوا در مسجد الحرام و راه اندازی قطار مشاعر با ظرفیت جابجایی 72 هزار مسافر در ساعت اشاره کرد.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

خرید11 هزار و 500 دستگاه سمپاش برای کشاورزان عراقی

وزیر کشاورزی عراق اعلام کرد با شماری از شرکت های بین المللی برای خرید11 هزار و 500 دستگاه سمپاش به منظور توزیع بین کشاورزان و دهقانان توافقنامه امضا کرده است.

عباس جبر العلیاوی اعلام کرد این وزارتخانه برای خرید یازده هزار و پانصد دستگاه سمپاش با شرکت های بین المللی قرارداد بسته و تمامی امکانات و تسهیلات لازم را نیز برای این موضوع در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه سمپاش ها به صورت اقساط 10 ساله و یارانه 30 درصدی دولت بین کشاورزان توزیع می شود، تاکید کرد: این حمایت ها برای بخش کشاورزی نشان از قدرت بزرگ اقتصادی کشوراست.

وی خاطرنشان کرد: قراردادها با شرکت های بین المللی از جمله بور، لنسی و الخریف منعقد شده و 9 مورد پیمانکاری نیز بین چند شرکت توزیع شده است.

 

الخلیج اونلاین: 

عربستان: حج برای عبادت است نه برای شعارهای سیاسی

 توفیق الربیعه وزیر حج عربستان سعودی طی سخنانی که از شبکه رسمی الاخباریه این کشور پخش شد، تاکید کرد: حج برای عبادت است و مکانی برای طرح و سردادن شعارهای سیاسی نیست و این همان چیزی است که پادشاهی سعودی برای آن تلاش می کند تا اینکه مراسم حج در عمل به بهترین و والاترین حد ممکن از نظر مظاهر احترام، طمأنینه و آرامش و معنویت انجام شود.

نخستین چیزی که در مورد حج معروف و شناخته شده است، بحث عبادت است و ما بر حفظ آرامش و فروتنی تاکید داریم تا همگان بتوانند مناسک حج را به راحتی انجام می دهند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها