|

العالم فی 60 ثانیه

از عرضه شیرینی مخصوص «عید قربان» تا تبادل سفیر یک سال پس از اعلام ازسرگیری روابط دیپلماتیک

شرکت هواپیمایی امارات، با ارائه انواع طعم‌های خاص منطقه‌ای در پروازهای خود، علاوه بر فیلم‌ها و سریال‌های عربی جدید، در سیستم سرگرمی و همچنین ارائه انواع شیرینی‌های دست‌ساز امارات و شیرینی عید تهیه‌شده در نانوایی معروف امارات که توسط یک کارآفرین اماراتی اداره می‌شود، «عید قربان» را در کنار مشتریان خود جشن می‌گیرد.

از عرضه شیرینی مخصوص «عید قربان» تا تبادل سفیر یک سال پس از اعلام ازسرگیری روابط دیپلماتیک
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های خبرگزاری عربستان، خبرگزاری رسمی عراق، الخلیج‌اونلاین، اسپوتنیک و البیان.

البیان: عرضه شیرینی‌های ویژه عید قربان در هواپیمایی امارات 

شرکت هواپیمایی امارات، با ارائه انواع طعم‌های خاص منطقه‌ای در پروازهای خود، علاوه بر فیلم‌ها و سریال‌های عربی جدید، در سیستم سرگرمی و همچنین ارائه انواع شیرینی‌های دست‌ساز امارات و شیرینی عید تهیه‌شده در نانوایی معروف امارات که توسط یک کارآفرین اماراتی اداره می‌شود، «عید قربان» را در کنار مشتریان خود جشن می‌گیرد.

لازم به ذکر است که این شرکت هواپیمایی، در بازه زمانی ۲۶ تا ۲۹ خرداد ماه، این خدمات را به تمامى مسافران در تمامی کلاس‌ها، در خطوط منتخب ارائه می‌کند. 

خبرگزاری رسمی عراق: امضای  یادداشت همکاری عراق با «هواوی» 

وزارت آموزش عالی عراق یک یادداشت همکاری با شرکت «هواوی» در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات امضا کرد.

«نعیم العبودی» وزیر آموزش عالی عراق در همین راستا، بر لزوم حمایت از دانشجویان و پژوهشگران برای دریافت آموزش با کیفیت همراه با فناوری تاکید کرد.

براساس این یادداشت همکاری، هواوی، در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های عراق، دوره‌های اینترنتی برگزار می کند و امکان دسترسی به برنامه‌های پیشرفته و گواهینامه‌های مورد قبول در سطح بین‌المللی فراهم می‌شود.

هواوی از طریق این طرح، متعهد به آموزش ۱۰۰ استاد و دو هزار دانشجو در طول سه سال آینده، شده است.

خبرگزاری عربستان (واس): دیدار بن‌سلمان و زلنسکی 

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در شهر جده، از «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین استقبال کرد.

بن‌سلمان و زلنسکی در این دیدار، درباره روابط دوجانبه و تحولات بحران اوکراین و روسیه رایزنی کردند.

ولیعهد عربستان در ادامه این دیدار، بر اهتمام کشور خود و حمایت از تمامی کمک‌ها و تلاش‌های بین‌المللی در حال انجام برای حل بحران مذکور و بررسی راه‌های کاهش آثار انسانی ناشی از آن تاکید کرد.

از طرفی دیگر، رئیس‌جمهور اوکراین از تلاش‌های عربستان در این زمینه قدردانی کرد. این دیدار، با حضور مقامات عالی عربستان و اوکراین انجام شد.

اسپوتنیک: تبادل سفیر میان قطر و بحرین 

قطر و بحرین پس از گذشت یک سال پس از اعلام ازسرگیری روابط دیپلماتیک، از تبادل سفیران خود خبر دادند.

«حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین طی فرمانی، دستور تعیین رئیس هیات دیپلماتیک کشور خود در قطر را صادر کرد.

در فرمان پادشاه بحرین آمده است که بر اساس پیشنهاد وزیر خارجه و با موافقت هیات دولت بحرین، «محمد بن علی الغتم» به عنوان سفیر و رئیس هیات دیپلماتیک بحرین در کشور قطر، منصوب شد.

از طرفی دیگر، «تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر «سلطان علی یوسف محمد الخاطر» را به عنوان سفیر تام‌الاختیار کشور خود در بحرین منصوب کرد.

در سال 2017، عربستان، امارات، بحرین و مصر، روابط خود را با قطر، به اتهام حمایت و تامین مالی تروریسم و دخالت در امور دیگر کشورها قطع کردند.

الخلیج‌اونلاین: آتش‌سوزی گسترده در یکی از بازارهای قدیمی بحرین

ساختمانی چندطبقه در یکی از بازارهای قدیمی منامه پایتخت بحرین آتش گرفت.

وزارت کشور بحرین در شبکه اجتماعی «X» اعلام کرد که تیم آتش‌نشانی، عملیات اطفای حریق ساختمان چندطبقه در منطقه بازار «منامه» را آغاز کردند.

این وزارتخانه افزود که طرف‌های مربوطه، اقدامات لازم را در محل اتخاذ کردند.

ویدیوهایی از این آتش‌سوزی که در یکی از کوچه‌های بازار قدیمی «منامه» رخ داده، منتشر شده است. نهادهای بحرین تا این لحظه، جزئیات بیشتری درباره علت وقوع آتش‌سوزی و خسارت‌های وارد احتمالی اعلام نکردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها