|

ایران «لویی آرنو» زندانی فرانسوی را آزاد کرد/ تصاویر

«لویی آرنو» شهروند فرانسوی زندانی در ایران آزاد شد.

ایران «لویی آرنو» زندانی فرانسوی را آزاد کرد/ تصاویر

به گزارش شبکه شرق، «لویی آرنو» شهروند فرانسوی زندانی در ایران آزاد شد؛ «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه نیز از آزادی «لویی آرنو» شهروند فرانسوی از زندان در ایران خبر داد و گفت: «لویی آرنو آزاد شد.»

«لویی آرنو» که حدود ۲۱ ماه در ایران زندانی بود، سرانجام بامداد امروز «پنج‌شنبه، ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۳» به کشورش بازگشت.

«لویی آرنو» هنگام اوج اعتراضات مردم ایران به مرگ «مهسا امینی» بازداشت شده بود؛ آزادی این شهروند فرانسوی ظاهراً با میانجی‌گری عمان صورت گرفته است، زیرا رئیس‌جمهوری فرانسه در پیام خود، از «دوستان عمانی» تشکر کرده است. 

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، شامگاه چهارشنبه «۲۳ خرداد ماه»، اعلام کرد که «لویی آرنو»، شهروند فرانسوی زندانی در ایران آزاد شده است.

لویی آرنو

بازگشت «لویی آرنو» به فرانسه

حوالی ساعت هشت و نیم صبح امروز «پنج‌شنبه، ۲۴ خرداد ۱۴۰۳»، هواپیمای حامل «لویی آرنو» در فرودگاه «بورژه»، در حومه دور پاریس، به زمین نشست. «استفان سژورنه» وزیر امور خارجه فرانسه، نخستین فردی بود که پای هواپیما از لویی آرنو استقبال کرد. آرنو سپس لحظاتی طولانی پدر و مادرش را در آغوش گرفت و بعد، برخلاف تصور رسانه‌ها، نه به سمت آمبولانس، که به یک سالن خصوصی هدایت شد. رسانه‌های فرانسوی او را خسته اما خوشحال توصیف کرده‌اند.

لویی آرنو

شب گذشته «چهارشنبه، ۲۳ خرداد ماه»، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، شخصاً خبر آزادی «لویی آرنو» را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. او در این پیام افزود: «من به سسیل، ژاک و الیویه نیز می‌اندیشم و از ایران می‌خواهم که آنها را آزاد کند.»

«امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق)، از آزادی «لویی آرنو» شهروند فرانسوی از زندان در ایران خبر داد و نوشت: «لویی آرنو آزاد شد.»

مکرون در این پست افزوده است: «لویی آرنو، فردا، بعد از مدتی طولانی در زندان ایران، دوباره در فرانسه خواهد بود.»

رئیس‌جمهوری فرانسه از عمان، برای ایفای نقش در آزادی این شهروند فرانسوی تشکر کرده است.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه همچنین خواستار آزادی فوری «سیسیل»، «ژاک» و «اولیویه» سه شهروند دیگر زندانی این کشور در ایران شده است.

لویی آرنو

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها