|

العالم فی 60 ثانیة

از نشست اتاق بازرگانی دبی تا رشد صادرات مصر

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان، الجزیره، العربی الجدید، شفق نیوز والشرق الاوسط.

از نشست اتاق بازرگانی دبی تا رشد صادرات مصر

الجزیره: 

دیدار سران حماس با نخست وزیر قطر

شبکه «الجزیره» به نقل از منابع مطلع خبر داد که محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر، در دوحه با سه تن از سران حماس دیدار کرد.

این دیدار در حالی انجام شده که دوحه در کنار مصر برای برقراری آتش‌بس در غزه تلاش می‌کند.

پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا اعلام کرد که کشورش همچنان با میانجیگران برای از میان بردن اختلافات در مذاکرات آتش‌بس در غزه تلاش می‌کند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دبیرکل ناتو در واشنگتن، گفت که به طور خاص مصر و قطر برای کاهش این اختلافات می‌کوشند اما به گفته وی تصمیم نهایی با حماس است که همچنان در حال بالا بردن سقف مطالبات خود است.

 

البیان: 

بررسی فرصت ها و چشم اندازهای رشد اقتصادی در اتاق بازرگانی دبی

اتاق بازرگانی دبی، یکی از سه اتاق فعال زیر چتر اتاق های دبی، اخیرا دومین نشست فصلی سال 2024 را برای گروه ها و شوراهای تجاری با حضور جمعی از نمایندگان شرکت های بخش خصوصی در امارت برگزار کرد.

در این جلسه، اتاق بازرگانی دبی چشم انداز رشد اقتصاد محلی و امیدوار کننده ترین فرصت ها برای توسعه عملکرد شرکت های خصوصی در بخش های مختلف را بررسی کرد.

در طول سه ماهه اول سال 2024، اتاق بازرگانی دبی 24 جلسه با گروه ها و شوراهای تجاری برگزار کرد و اتاق نیز میزبان اولین جلسه مجمع عمومی سالانه شورای تجارت لهستان و شورای تجارت قزاقستان بود.

 

الشرق الاوسط : 

بازنگری پرونده  تابعیت در بحرین بعد از 2010 

 پس از بالا گرفتن بحث‌ها و بررسی‌های مربوط به افزایش شمار اتباع غیرقانونی در بحرین، «شیخ راشد بن عبدالله بن احمد آل خلیفه» وزیر کشور بحرین، دستور داد کمیته‌ای برای بررسی همه پرونده‌های اخذ تابعیت بحرین ظرف ده سال گذشته، تشکیل شود.

این تصمیم وزیر کشور بنا بر نتایج تحقیقات و بررسی‌های انجام شده توسط اداره امور تابعیت، گذرنامه و همچنین بازرسی محل اقامت افرادی صورت گرفته است که موفق به اخذ تابعیت بحرینی شده‌اند چرا در میان این افراد شمار زیادی هستند که بر خلاف قانون یا با ارائه اطلاعات و داده‌های نادرست یا اسناد جعلی موفق به گرفتن تابعیت بحرینی شده‌اند.

 

العربی الجدید: 

صادرات مصر در 5 ماه به 16.6 میلیارد دلار رسید

صادرات کالای مصر در 5 ماه نخست امسال با رشد 9.8 درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته به 16.6 میلیارد دلار رسید.

احمد سمیر، وزیر بازرگانی و صنایع مصر، روز سه‌شنبه، در بیانیه‌ای تأکید کرد که این وزارتخانه برای افزایش صادرات در مرحله پیش رو به بازارهای منطقه و جهان تلاش می‌کند.

وی افزود که بزرگ‌ترین بازار کالاهای مصری در سال 2024 عربستان به ارزش یک میلیارد و 391 میلیون دلار، ترکیه با یک میلیارد و 310 میلیون دلار، امارات با یک میلیارد و 133 میلیون دلار، ایتالیا با 974 میلیون دلار و امریکا با 904 میلیون دلار در 5 ماه نخست امسال بوده‌اند.

 

شفق نیوز: 

عضویت عراق در  فدراسیون بین‌المللی هاکی 

فدراسیون بین المللی هاکی امروز سه شنبه اعلام کرد که عراق رسما عضو این نهاد ورزشی جهانی شد.

خلیل یاسین، رئیس فدراسیون هاکی عراق، اعلام کرد که فدراسیون بین المللی هاکی، نامه ای مبنی بر تبریک عضویت عراق به فدراسیون بین المللی فرستاد.

در این نامه به گرفتن تست از گروه های سنی با هدف گسترش این مسابقه در سطح عراق و تشکیل تیم های ملی برای مشارکت در مسابقات آسیایی طی سال های آتی اشاره شده است.

خلیل یاسین گفت که هاکی مورد اهتمام داخلی است و تمایلی برای استقبال گسترده از این ورزش طی مدتی کوتاه وجود دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها