|

العالم فی 60 ثانیة

از پیش بینی بانک مرکزی امارات تا زنان پیشتاز بازار کار عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان، روسیا الیوم، الخلیج اونلاین، اسپوتنیک وعکاظ عربستان.

از پیش بینی بانک مرکزی امارات  تا زنان پیشتاز بازار کار عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: 

پیش بینی رشد 6.2 درصدی اقتصاد ملی امارات در سال 2025 

بانک مرکزی در گزارش بررسی سه ماهه اول سال جاری، پیش بینی کرد رشد تولید ناخالص داخلی غیرنفتی 5.4 درصد و تولید ناخالص داخلی نفت 0.3 درصد در سال 2024 رشد کند. رشد تولید ناخالص داخلی غیرنفتی 5.3 درصد برآورد شد وتولید ناخالص نفت در سال 2025 به میزان 8.4 درصد رشد خواهد کرد.

در گزارش آمده است: اقتصاد امارات متحده عربی در سه ماهه چهارم سال 2023 رشد 4.3 درصدی را به ثبت رساند که با شتاب بخشیدن به رشد در بخش غیرنفتی و همچنین عملکرد بهتر در بخش نفت، رشد کرد.

بانک مرکزی اعلام کرد که تراز مالی تلفیقی در سال 2023 معادل 85.6 میلیارد درهم معادل 4.5 درصد تولید ناخالص داخلی مازاد داشته است که مجموع درآمدها به 526.1 میلیارد درهم رسیده است. 

 

عکاظ عربستان: 

 1707 زن پیشتاز در بازار کارکار عربستان

یک گزارش اخیر نشان داد که تعداد کل رهبران زن در بازار کار عربستان به 1707 نفر رسیده است، زیرا زنان از ابتکار آموزش رهبری و راهنمایی برای کادرهای زن بهره مند شدند، بنابراین از برنامه هدف در چشم انداز 2030 برای رسیدن به 1000 زن برای پست های رهبری فراتر رفتند.

وزارت منابع بشری در گزارش اخیر اعلام کرد که مجموع زنانی که از برنامه آموزشی در قالب طرح (توسعه پروژه‌های مولد برای کسانی که می‌خواهند خوداشتغالی باشند) بهره‌مند شده‌اند، به حدود 320 ذینفع رسیده است. در حالی که سال 2023، برنامه برای حدود 310 زن بود.

طبق این گزارش سهم زنان در بازار کار در طول سال به رکورد بالایی رسید .

 

روسیا الیوم: 

ناتوانی نیروگاه های تولید برق در کویت 

برق در برخی مناطق کویت، برای دومین روز متوالی، به صورت موقت و در زمان اوج مصرف، قطع شد.

دلیل قطعی برق، ناتوانی نیروگاه های تولید برق، در پاسخ به تقاضای فزاینده ناشی از افزایش دمای هوا است.

وزارت برق، آب و انرژی تجدیدپذیر کویت در بیانیه ای اعلام کرد که در برخی مناطق از ساعت 11 صبح تا 5 عصر، امکان قطع برق در صورت نیاز به مدت یک تا دو ساعت وجود دارد.

وزارت برق کویت روز گذشته نیز از قطع برق در کشور به دلیل عدم توانایی نیروگاه ها در تولید برق با توجه به افزایش مصرف برق به دلیل گرمای هوا خبر داده بود.

این برای نخستین بار است که مقامات کویت، چنین اقداماتی را به دلیل کمبود تولید برق اعلام می کنند.

 

 

الخلیج اونلاین: 

امارات سومین سرمایه گذار بزرگ در بحرین

شورای توسعه اقتصادی بحرین اعلام کرد که امارات سومین سرمایه گذار مستقیم در بحرین است. براساس آمار منتشر شده از سوی این شورا، بحرین توانست در سال ۲۰۲۳، 6.8 میلیارد دلار، سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم جذب کند که حجم بی‌سابقه‌ای به شمار می‌رود. این در حالی است که ارزش سرمایه‌گذاری‌های جذب شده در سال ۲۰۲۳ و در مقایسه با سال ۲۰۲۲، شاهد رشد ۱۴۸ درصدی بوده است.

سرمایه‌گذاری‌های خارجی مستقیم در سال گذشته، به رشد تراز تجمیعی سرمایه گذاری‌های مستقیم در بحرین به 43.1 میلیارد دلار کمک کرد. براساس گزارش مذکور، حجم تراز تجمیعی سرمایه گذاری‌های خارجی مستقیم در بحرین در پایان ۲۰۲۳، نزدیک به 99.7 درصد از تولید ناخالص داخلی بود.

 

اسپوتنیک: 

برگزاری جام جهانی ورزش‌های الکترونیک در ریاض 

ترکی آل الشیخ، رئیس سازمان تفریحات عربستان از برگزاری جام جهانی ورزش‌های الکترونیک در ریاض خبر داد.

وی گفت که این مسابقات با مشارکت 30 تیم بین المللی و با جوائزی به ارزش 60 میلیون دلار برگزار خواهد شد.

آل الشیخ افزود که مسابقات ورزش های الکترونیک، در ریاض از 3 ژوئیه تا 25 اوت و با حضور 1500 بازیکن حرفه‌ای برگزار می‌شود. رئیس سازمان تفریحات عربستان توضیح داد که مجموع جوائز این مسابقات به 60 میلیون دلار می رسد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها