|

العالم فی 60 ثانیة

از تولید پرتقال در عراق تا آغاز رویداد «جده 2024»

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،النهار، الخلیج اونلاین، خبرگزاری رسمی قطر، شفق نیوز وعکاظ عربستان.

از تولید پرتقال در عراق تا آغاز رویداد «جده 2024»
خبرنگار: ذلفا معیل

النهار: 

کمک مالی 700 میلیون دلاری بانک جهانی به مصر

بانک جهانی امروز دوشنبه از ارائه کمک مالی به ارزش 700 میلیون دلار برای حمایت از بودجه مصر خبر داد.

این کمک در چارچوب برنامه سه ساله به ارزش 6 میلیارد دلار است که پیشتر از سوی بانک جهانی اعلام شده بود.

بانک جهانی در بیانیه ای اعلام کرد که این کمک مالی در راستای حمایت از سیاست های توسعه برای پشتیبانی از دولت مصر در تلاش هایش برای افزایش مشارکت بخش خصوصی و بهبود انعطاف پذیری اقتصاد کلان و بخش مالی این کشور و تحقق رشد سازگارتر با محیط انجام شده است.

 

خبرگزاری رسمی قطر:

بلندمدت‌ترین قرارداد قطر با شرکت ژاپنی 

شرکت انرژی قطر قرارداد بلندمدتی برای صادرات نفتا به شرکت «اینیوس» ژاپن که در زمینه پالایش و پتروشیمی فعالیت می‌کند، امضا کرد.

براساس این قرارداد، قطر از ژوئیه 2024 به مدت 10 سال، حدود 9 میلیون تن نفتا به این شرکت در ژاپن صادر می کند.

سعد بن شریده الکعبی، مدیرعامل شرکت انرژی قطر گفت که این قرارداد براساس روابط موفق و بلندمدت با یکی از شرکای ژاپنی مهم امضا شده است.

وی افزود که ما به تقویت شراکت خود برای خلق ارزش بیشتر و فرصت های جدید برای تحقق منافع متقابل دو طرف امید داریم.

گفتنی است این بزرگترین و بلندمدت‌ترین قرارداد امضا شده طی بیش از یک دهه همکاری میان دو طرف است.

 

شفق نیوز: 

عراق سومین تولیدکننده پرتقال در میان کشورهای عربی

سازمان خدمات خارجی ذیل وزارت کشاورزی امریکا اعلام کرد که عراق در میان کشورهای عربی تولید کننده و واردکننده پرتقال، در فصل کشاورزی 2023-2024، جایگاه سوم و چهارم را از آن خود کرده است.

مصر با حدود 3.7 میلیون تن، مراکش با حدود 820 هزار تن و عراق با تولید حدود 158 هزار تن اولین تا سومین کشورهای بزرگ تولید کننده پرتقال در میان کشورهای عربی به شمار می آیند

از طرفی دیگر، در میان کشورهای عربی، عربستان با حدود 170 میلیون دلار، امارات با 123 میلیون دلار، اردن با 113 میلیون دلار و عراق با حدود 56 میلیون دلار به ترتیب اولین، دومین، سومین و چهارمین کشورهای واردکننده پرتقال به شمار می آیند.

 

الخلیج اونلاین: 

سرمایه‌گذاری 135 ملیت خارجی در بازار بورس عمان

گزارش‌ها و آمارها از بورس اوراق بهادر مسقط نشان می‌دهد تعداد کل ملیت‌های خارجی که در این بازار بورس سرمایه گذاری کرده‌اند به ۱۳۵ ملیت رسیده و درصد سرمایه‌گذاری خارجی از ۱۹ درصد فراتر رفته است.

بورس اوراق بهادار مسقط با ارائه بانک اطلاعاتی یکپارچه درباره شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و همچنین آگاهی بخشی بیشتر درباره فرصت‌های سرمایه گذاری در این بازار بورس و ایجاد تنوع در ابزارهای سرمایه گذاری، در تلاش است تا سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کند.

بر اساس آمارها، سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیشتر در بخش‌های صنعت و خدمات به ترتیب با نرخ 15.8 درصد و 15.7 درصد است در حالیکه سرمایه گذاران کشورهای شورای همکاری بیشتر در بخش‌های خدمات و مالی سرمایه گذاری می‌کنند.

 

عکاظ عربستان:

 آغاز رویداد «جده 2024» 

مدیریت «موسم جده 2024» از آغاز فعالیت این رویداد برای این فصل با شعار «دوباره» خبر داد .

"موسم جده 2024" تعدادی از تجربیات مناسب برای همه سلیقه ها و گروه های سنی از جمله خانواده ها، کودکان و جوانان را به نمایش می گذارد تا برای بازدیدکنندگان از داخل عربستان و گردشگرانی که از خارج به آنجا می آیند " شادی" ایجاد کند.

مدیریت «موسم جده 2024»  از خانواده ها، بازدیدکنندگان و گردشگران دعوت کرد تا در مراسم افتتاحیه شرکت کنند. که شامل تعدادی از رویدادها و فعالیت های، از جمله "پهپادها، آتش بازی ها، و نمایش های بصری، و همچنین نمایش های رومینگ" همراه است.

این جشنواره همچنین شامل رویدادها، برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی از جمله شب شعر، برنامه‌های سرگرمی، تئاتر کودک، گوشه‌های خانواده‌های سازنده، نمایشگاه خودروهای کلاسیک، نمایشگاه است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها