|

حملات انتحاری مرگبار در نیجریه؛ زنان انتحاری ده‌ها نفر را کشتند/ تصاویر

حمله چهار زن انتحاری در نیجریه ۱۸ کشته و زخمی بر جای گذاشت.

حملات انتحاری مرگبار در نیجریه؛ زنان انتحاری ده‌ها نفر را کشتند/ تصاویر

به گزارش شبکه شرق، در رشته حملات انتحاری که از سوی چند زن انجام شدند، و در سه نقطه جداگانه از جمله، در یک عروسی، تشیع جنازه و در یک بیمارستان در شهر «گوزا» روی دادند، تاکنون ۱۸ غیر نظامی از جمله زنان و کودکان جان باختند.

مقامات نیجریه اعلام کردند: یک سلسله حملات زنان انتحاری در ایالت «بورنو» در شمال شرق این کشور دستکم ۱۸ کشته و ۳۰ زخمی بر جای گذاشت.

 «عبدالقادر ابراهیم»، سخنگوی سازمان اورژانس نیجریه اعلام کرد که چهار دختر انتحاری بامداد امروز (چهارشنبه) به یک منزل مسکونی در ایالت مرزی «بورنو» در شمال شرق این کشور حمله کرده و بمب های دست ساز همراه خود را منفجر کردند که در نتیجه آن نیز دو نفر جان خود را از دست دادند و ۱۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی اداره اورژانس نیجریه در این باره تاکید کرد که چهار دختر مذکور نیز در این حمله که در منطقه مسکونی «مونا گاراژ» در حومه شهر «مایدوگوری» مرکز ایالت بورنو روی داده، به هلاکت رسیدند.

«بارکیندو سعیدو» مدیرکل آژانس مدیریت بحران ایالت بورنو گفت: این زنان انتحاری در حملاتی جداگانه در شهر «گووزا» به چند مراسم ازدواج، خاکسپاری و بیمارستان حمله کرده و چند نفر را به قتل رسانده و تعدادی دیگر را زخمی کردند.

او افزود: تاکنون کشته شدن ۱۸ نفر تایید شده که در میان آنها کودکان و زنان باردار نیز دیده می‌شود.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است. نیجریه از ۱۵ سال پیش به محل تاخت و تاز گروه‌های افراطی تبدیل شده است که هزاران نفر را کشته و میلیون‌ها تن دیگر را آواره کرده‌اند.

بوکو حرام و گروه انشعابی آن «داعش استان غرب آفریقا»، مهمترین گروه‌های شبه‌نظامی فعال در بورنو هستند.

نیجریه همچنین در شمال غرب کشور نیز با شبه‌نظامیان جنایتکار و شعله‌ور شدن خشونت‌های قومی و قبیله‌ای در ایالات مرکزی دست و پنجه نرم می‌کند و آدم‌ربایی یک مشکل بزرگ در سرتاسر این کشور است.

زنان، کودکان و محصلان، قربانیان اصلی گروگانگیر‌ها هستند و اغلب آنها چند روز بعد و در ازای پرداخت پول‌های گزاف آزاد می‌شوند.

افراد مسلح در نیجریه در اسفند گذشته در حمله به یک مدرسه ابتدایی در شمال غرب این کشور دستکم ۲۸۵ دانش‌آموز را ربودند.

افراد مسلح همچنین در ماه اسفند بیش از ۲۰۰ تن دیگر را که اغلب زنان و کودکان بودند، در شمال شرق نیجریه ربودند.

«بولا احمد تینوبو» رئیس جمهوری نیجریه سال گذشته با وعده حل مشکل ناامنی در نیجریه به قدرت رسید، اما منتقدان می‌گویند خشونت از کنترل خارج شده است.

حملات انتحاری در نیجریه

حملات انتحاری در نیجریه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها