|

العالم فی 60 ثانیة

از فرودگاه دبی تا جاه طلبی عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان، الشرق، العربی الجدید،خبرگزاری رسمی عراق وعکاظ عربستان.

از  فرودگاه دبی تا جاه طلبی عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: 

فرودگاه دبی همچنان پیشتاز جهان 

بر اساس گزارش ماهانه منتشر شده، فرودگاه دبی همچنان به حفظ برتری جهانی در ظرفیت صندلی‌های برنامه‌ریزی شده در پروازهای بین‌المللی در جولای امسال ادامه داد.

بر اساس این  گزارش ماهانه فرودگاه هیترو لندن با ثبت بیش از 4.2 میلیون صندلی در جایگاه دوم قرار گرفت و فرودگاه شارل دوگل پاریس در فرانسه با ثبت 3.63 میلیون صندلی در جایگاه سوم قرار گرفت و سپس فرودگاه آمستردام هلند  با حدود 3.61 میلیون صندلی در جایگاه چهارم قرار گرفت. سئول با 3.58 میلیون صندلی در جایگاه پنجم، فرودگاه سنگاپور با 3.5 میلیون صندلی در رتبه ششم و فرودگاه استانبول با 3.4 میلیون صندلی در جایگاه پنجم قرار دارند.

 

العربی الجدید: 

مصر و اتحادیه اروپا توافقنامه‌هایی به ارزش 67.7 میلیارد یورو امضا کردند

مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر از امضای توافقنامه هایی به ارزش 67.7 میلیارد یورو در پایان کنفرانس سرمایه گذاری مصر و اروپا در قاهره خبر داد.

این کنفرانس با حضور عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و اورسلا فون دیر لاین، رئیس کمیسیون اروپا در قاهره برگزار شد.

مدبولی ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس برای حمایت، پیگیری و فعالسازی راه های همکاری مشترک سالانه برگزار شود.

وی این کنفرانس را موفق توصیف کرد و گفت که دور دوم آن در سال 2025 برگزار خواهد شد.

این توافقنامه در حوزه های هیدروژن سبز، خودروهای برقی، ساختارهای اساسی، حمل و نقل پایدار، ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

 

خبرگزاری رسمی عراق:  

دومین نشست کمیته مشترک عراق و ترکیه درباره آب

دومین نشست کمیته مشترک عراق و ترکیه درباره آب، امروز دوشنبه در بغداد برگزار شد. هدف از این نشست توسعه همکاری دو کشور در حوزه آب است. وی افزود که عون ذیاب، وزیر منابع آبی عراق در این نشست حضور دارد و از طرف ترکیه نیز، معاون وزیر خارجه این کشور ریاست هیئت ترکیه ای را برعهده دارد..

 

الشرق : 

جاه طلبی عربستان  برای خودروهای الکتریکی 

وقتی در خیابان های شلوغ ریاض حرکت می کنید، با کمبود خودروهای برقی مواجه می شوید. این مشاهدات بازتابی از وضعیت این بخش در عربستان سعودی در دو سطح است: سطح اول وسایل نقلیه است، زیرا طبق گفته اداره کل آمار، این کشور سال گذشته تنها 779 خودروی الکتریکی وارد کرد. تعداد ایستگاه شارژ سریع در عربستان در حال حاضر از 20 تجاوز نمی کند، که  8 ایستگاه در پایتخت، ریاض است.

فقدان ایستگاه های شارژ، مانع بزرگی بر سر راه شهروندان و ساکنان برای خرید خودروهای برقی است. اما مقامات مربوطه به دنبال تبدیل این چالش به یک فرصت سرمایه گذاری برای شرکت ها هستند.

 

شفق نیوز: 

امضای مجوز نخستین پروژه انرژی خورشیدی در عراق

حیدر محمد مکیه، رئیس سازمان ملی سرمایه‌گذاری عراق، مجوز سرمایه‌گذاری در پروژه نیروگاه انرژی خورشیدی با شرکت فرانسوی «توتال انرژی» را امضا کرد.

این پروژه با ظرفیت هزار مگاوات در استان بصره در جنوب عراق واقع شده است. رئیس سازمان ملی سرمایه‌گذاری عراق اعلام کرد که این پروژه، نخستین فرصت سرمایه‌گذاری برای تامین برق از انرژی خورشیدی در راستای طرح دولت برای متنوع‌سازی منابع انرژی تجدیدپذیر است. مکیه بیان کرد که این پروژه، این مقدار از انرژی خورشیدی را به شبکه ملی می‌افزاید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها