|

العالم فی 60 ثانیة

از پروژه سمیسمه قطر تا درآمد بخش گردشگری مصر

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، النهار، الشرق، الخلیج اونلاین،خبرگزاری رسمی عراق والشرق الأوسط.

از پروژه سمیسمه قطر تا درآمد بخش گردشگری مصر

الخلیج اونلاین: پروژه سمیسمه قطر چیست؟ 

سمیسمه یک مقصد گردشگری جدید و پروژه عظیمی است که در شمال دوحه پایتخت قطر با هدف بهبود بخش گردشگری و تقویت رویکرد این کشور برای حمایت اقتصاد غیرنفتی راه‌اندازی شده است.

این پروژه در زمینی به مساحت 8 میلیون متر مربع و به طول 7 کیلومتر و با هزینه تقریبی 5.5 میلیارد دلاری در سواحل شرقی کشور قطر امتداد یافته تا یک جاذبه گردشگری عظیم را به این کشور بیفزاید .

این پروژه همچنین مقصد گردشگری پایدار و هوشمندی را تشکیل می‌دهد که مبتنی بر جدیدترین فناوری و مواد سازگار با محیط زیست است.

قطر قصد دارد منطقه سمیسمه که ساکنان آن در گذشته به صید مروارید متکی بودند را با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری و مواد سازگار با محیط زیست به مقصد گردشگری پایدار و هوشمندی تبدیل کند.

الشرق: قرارداد امارات با دو شرکت کره‌ای برای ساخت حامل گاز طبیعی مایع

شرکت امداد و خدمات «ادنوک» امارات اعلام کرد که دو قرارداد با دو شرکت کره ای برای ساخت 8 الی 10 حامل گاز طبیعی مایع به ارزش 2.5 میلیارد دلار امضا کرده است.

این شرکت توضیح داد که ساخت این حامل های گاز طبیعی مایع در راستای استراتژی رشد تحولی شرکت و طرح های آن برای گسترش ناوگان خود انجام می‌شود.

ادنوک اشاره کرد که با دو شرکت صنایع سنگین سامسونگ و هانوا اوشن، قرارداد ساخت 4 حامل قطعی با امکان ساخت یک نفتکش دیگر امضا کرده است.

انتظار می‌رود این حامل‌ها اوایل سال 2028 تحویل داده شود و ادنوک آن را به مدت 20 سال اجاره خواهد داد.

 

النهار: موافقت بانک جهانی با اعطای وام 700 میلیون دلاری به اردن

 بانک جهانی اعلام کرد که وامی به ارزش 700 میلیون دلار به اردن با هدف تقویت سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش، بهداشت و حفاظت اجتماعی اعطا می‌کند.

بانک جهانی توضیح داد که هدف از این وام، حمایت از سرمایه انسانی در اردن از طریق سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه‌های آموزش، بهداشت، کمک‌های اجتماعی علاوه بر تقویت قدرت خانواده‌های اردنی در مقاومت در برابر آسیب‌ها است.

بانک جهانی طی یک برنامه 300 میلیون دلار با هدف حمایت از حکومت‌داری و اثربخشی بخش‌های اجتماعی وام به اردن اعطا کرد.

این بانک در دومین برنامه 400 میلیون دلار با هدف تعلیم مهارت‌های مناسب به کودکان و جوانان برای ورود به بازار کار و تحول اقتصادی در سطح کشور اعطا کرد.

 

خبرگزاری رسمی عراق: ایجاد واحدهای تولید بنزین با اکتان بالا در بغداد و بصره

وزارت نفت عراق اعلام کرد که واحدهای تولید بنزین با اکتان بالا در بغداد و بصره ایجاد خواهد شد.

حامد الزوبعی، معاون امور پالایش وزیر نفت عراق گفت که این وزارتخانه اخیرا موفق شده، تولید بنزین سوپر در پالایشگاه الشمال را به 3 میلیون و 500 هزار لیتر از طریق فعال‌سازی واحد ccr با ظرفیت 3500 متر مکعب در روز و با اکتان 98 افزایش دهد.

وی افزود که این دستاورد پس از بازسازی پالایشگاه الشمال محقق شده و اکنون با فعال‌سازی واحد ccr در پالایشگاه تکمیل شده است.

الزوبعی گفت که این واحد برای نخستین بار در پالایشگاه‌های عراق فعال‌سازی می شود.

وی افزود که فعال‌سازی این واحد و تولید 3 میلیون و نیم لیتر بنزین با اکتان بالا در روز، در چارچوب طرحی برای بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی است.

 

الشرق الاوسط: درآمد بخش گردشگری مصر چقدر است

بر اساس بیانیه وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، درآمدهای این کشور در حوزه گردشگری در نیمه اول سال جاری رشد یافت و با افزایش 5 درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، به 6.6 میلیارد دلار رسید.

در بیانیه وزارتخانه مذکور آمده که مصر در مدت زمان مذکور با افزایش خفیف نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، پذیرای 7 میلیون و 69 هزار گردشگر بوده است.

وزارت گردشگری مصر افزود که این امر تاثیر مثبتی بر نرخ تخمینی درآمدهای گردشگری در مدت زمان مذکور داشته و این درآمد را به 6.6 میلیارد دلار رسانده که در سال 2023، 63 میلیارد دلار بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها