|

العالم فی 60 ثانیة

از برنامه عراق برای بازسازی مناطق گردشگری تا یک مرکز پیشرفته برای فناوری مالی در امارات

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، النهار، الشرق، الصباح، خبرگزاری رسمی عراق و البیان.

از برنامه عراق برای  بازسازی مناطق گردشگری تا  یک مرکز پیشرفته برای فناوری مالی در امارات
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: 

امارات به دنبال یک مرکز پیشرفته برای فناوری مالی است

بخش فناوری مالی در امارات در چند سال گذشته به تقویت جایگاه این کشور به عنوان یک مرکز جهانی پیشرو در این بخش کمک کرده است، وجایگاه مهم خود را تقویت کرده است.

بانک های محلی به تنهایی بیش از 3.7 میلیارد درهم در این بخش در سال های گذشته سرمایه گذاری کرده اند، در حالی که امارات متحده عربی با بهره مندی از زیرساخت های دیجیتال و فناوری پیشرفته و انعطاف پذیری محیط کار مالی، سهم خود را از سرمایه گذاری های جهانی در بخش فناوری مالی افزایش داده است. علاوه بر این امارات خانه و مقصد اصلی بسیاری از ثروت های جهانی است.

بخش فناوری مالی با ارائه فرصت‌های شغلی جدید، افزایش شمول مالی و ایجاد نوآوری، نقش مهمی در رشد اقتصادی دارد.

 

الشرق: 

سود 1.7 میلیارد دلاری هواپیمایی قطر طی یک سال

سود هواپیمایی قطر در سال مالی اخیر که در مارس 2024 پایان یافت، به 1.7 میلیارد دلار رسید. سود این شرکت در مقایسه با سال مالی گذشته، شاهد افزایش 39 درصدی بود. هواپیمایی قطر اعلام کرد که شمار مسافرانش در سال مالی جاری و در مقایسه با سال مالی گذشته 26 درصد افزایش یافته است. شرکت هواپیمایی قطر از افزوده شدن 7 مقصد جدید در عربستان، فرانسه، مالزی و ترکیه خبر داد.

 

الصباح : 

برنامه عراق برای  بازسازی مناطق گردشگری و باستانی 

وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق، اتاق عملیات یکپارچه‌ای برای بازسازی مناطق گردشگری و باستانی به منظور آمادگی برای جشن بغداد پایتخت گردشگری جهان عرب در سال 2025 تشکیل داد.

عبدالقادر الجمیلی، مدیر اداره کل مناطق گردشگری این وزارتخانه گفت که سازمان‌های گردشگری و آثار باستانی، اتاق عملیات یکپارچه‌ای به دستور وزیر فرهنگ تشکیل دادند.

وی افزود که هدف از این اتاق عملیات، بازسازی مناطق گردشگری و باستانی و ایجاد طرح‌هایی برای فعال‌سازی گردشگری و ارائه همه خدمات به گردشگران و انجام پروژه‌های مشترک است.

الجمیلی به توافقات بین المللی برای ایجاد زیرساخت و احداث هتل برای گردشگران با توافق با بخش خصوصی و آمادگی مناطق گردشگری و موزه‌ها برای استقبال از گردشگران اشاره کرد.

 

النهار: 

طرح امارات برای توسعه خطوط مترو

امارت‌نشین دبی قرار است تا سال 2030 بیش از 30 خط و ایستگا جدید مترو احداث کند و تا سال 2040 این تعداد خطوط را به عنوان بخشی از یک برنامه گسترده توسعه به 140 خط مترو افزایش دهد.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که شورای اجرایی امارت‌نشین دبی، طرح توسعه مناطق اطراف ایستگاه‌های مترو را با هدف افزایش فرصت‌های اقتصادی و بالا بردن سهم حمل و نقل عمومی به میزان 45 درصد و کاهش انتشار گازهای کربنی تا جای امکان، تصویب کرده است.

این منبع افزود: تا سال 2040 تعداد خطوط مترو در قالب این طرح از 140 خط در مساحتی بالغ بر 228 کیلومتر مربع افزایش یابند.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

تولید 27 هزار مگاوات برق در عراق برای نخستین بار

 

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق گفت که تولید برق کشور برای نخستین بار در عراق به 27 هزار مگاوات رسید.

وی گفت که از ابتدای پاییز سال گذشته طرح امیدوارکننده برای افزایش تولید و سقفی برای آن وضع شد و کادر فنی و مهندسی توانستند، روز سه شنبه 2 ژوئیه 2024 به 27 هزار و 320 مگاوات با افزایش 3 هزار مگاواتی نسبت به سال گذشته برسند.

زیاد علی فاضل افزود که این دستاورد با حمایت پیوسته محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و با وجود برخی چالش ها و در راس آن کمبود حدود 7 میلیون متر مکعب گاز وارداتی در روز محقق شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها