|

توصیه های امام جمعه تهران به رئیس جمهور آینده: «نمی‌شود»، «اختیار ندارم»، «نمی‌توانیم» و «نگذاشتند» نداریم!

امام جمعه موقت تهران اعلام کرد: رئیس جمهور آینده وامدار غدیر، امامت، ولی امر مسلمین و ملت فهیم ایران است. او باید به سرعت از پوسته انتخاباتی خارج شود و با یارانش عازم میدان خدمت شود و کابینه جهادی، مومن، کاری و اهل ایمان و تقوا تشکیل دهد.

توصیه های امام جمعه تهران به رئیس جمهور آینده: «نمی‌شود»، «اختیار ندارم»، «نمی‌توانیم» و «نگذاشتند» نداریم!

به گزارش شبکه شرق، امام جمعه موقت تهران گفت: رئیس جمهور آینده وامدار غدیر، امامت، ولی امر مسلمین و ملت فهیم ایران است. او باید به سرعت از پوسته انتخاباتی خارج شود و با یارانش عازم میدان خدمت شود و کابینه جهادی، مومن، کاری و اهل ایمان و تقوا تشکیل دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ با بیان اینکه به دلیل همزمانی چهلمین روز شهادت، شهدای خدمت با انتخابات شاید آنطور که باید از ایشان تجلیل نشد،گفت: رئیس جمهور شهید اهل صفا و سحر و تهجد و دارای روحیه جهادی و به شدت مردمی و ولایتمدار بود. ایشان در سیره مدیریتی نیز وجوه ویژه‌ای به نمایش گذاشت. حضور با طراوت در میدان و شجاعت در اعلام مواضع از افتخاراتی است که ایشان داشت.

وی ادامه داد: حاصل دوره مدیریتی شهید رئیسی دستاوردهایی است که در طول حدود سه سال برای ایران حاصل شد.

حاج علی اکبری در ادامه خاطرنشان کرد: این مرد عزیز تلاش زیادی کرد تا طرح‌های نیمه کاره و پروژه‌های زمین خورده را که شاید اقداماتش هم دیده نشد، فعال کند. امیدوارم الگوی شهید خدمت همیشه مد نظر دستگاه اجرایی کشور باشد. هرچند که در جریان رقابت‌های انتخاباتی بی‌مهری‌هایی نسبت به برخی خدمات دولت خدمت و بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی شد و اقدامات نادیده گرفته شد.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین گفت:امروز روز پیمان با حضرت ولیعصر(عج) و ولی فقیه زمان و تجدید پیمان با خون مطهر شهدا و روز همبستگی ملی و نشاط و حیات سیاسی ملت ایران است.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم با حضور پرشورشان پای صندوق‌های رای کار را تمام کنند.

امام جمعه موقت تهران در توصیه‌ای به رئیس جمهور آینده ایران گفت: فردای روز رای گیری آغاز رفاقت‌های ملی برای تحقق آرمان‌ها و شعارهاست. رئیس جمهور آینده باید خودش را برای تعهدات بسیار سنگین ۴ سال آینده آماده کند. او باید به میثاق ملی ایرانیان و آرمان‌های امام و شهدا و قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم توسعه و دو شهید جمهور یعنی رجایی و رئیسی پایبند باشد.

علی اکبری ادامه داد: رئیس جمهور آینده وامدار غدیر، امامت، ولی امر مسلمین و ملت فهیم ایران است. او باید به سرعت از پوسته انتخاباتی خارج شود و با یارانش عازم میدان خدمت شود و کابینه جهادی، مومن، کاری و اهل ایمان و تقوا تشکیل دهد.

رئیس جمهور منتخب باید کلماتی چون «نمی‌شود»، «نمی‌توانیم»، «نگذاشتند» و «اختیار ندارم» را از قاموس سخنانش کنار بگذارد. هر دو نامزد محترم وعده‌های متعددی در رقابت‌های انتخاباتی شان دادند که باید آنها را عملیاتی کنند.

حاج علی اکبری خطاب به هواداران نامزدهای انتخابات گفت: پیروز این انتخابات و شنبه آتی را فردای وحدت قرار دهید. از آنجایی که پیروزی رئیس جمهور با اکثریت نسبی مشخص می‌شود، هم نامزدها و هم هواداران و هم مردم باید از نتیجه تمکین کنند و اگر اعتراضی دارند از مسیر قانونی دنبال کنند. نامزدها و هوادارانشان باید در شادی‌هایی که بعد از اعلام نتایج می‌خواهند انجام دهند حرمت ماه محرم را هم حفظ کنند.

وی در خطبه های اول نماز جمعه تهران نیز خاطرنشان کرد: هیچ چیز این عالم از نگاه و نظر خدا مخفی و پنهان نیست. بنیان تقوا درک همین معناست که رفتار و گفتار و اندیشه‌های ما از خدا پنهان نیست.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: مومنان رفتارشان با سایر انسان‌ها باید بر اساس قاعده سلامت و امنیت باشد. این ویژگی کف خصوصیات مومنان است.

حاج علی اکبری با اشاره به انتخابات امروز گفت: هر فرد مسلمان در برابر امت اسلام مسئولیت دارد. انتخابات به کل حکومت اسلامی مرتبط است که به آن امر جامع گفته می‌شود. تحقق این مسئله با حضور همه یا بخش عمده ای از جامعه صورت می‌گیرد. این گونه امور معمولاً از سوی امام امت فراخوان می‌شود و امت لبیک می‌گویند.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از حیات و عزت و آبروی ملی و امت اسلامی و ساختن پایه‌های قدرت در نظام اسلامی در میان است، چنین امری امر جامع است، بنابراین باید به مسئله‌ای که به حیات امت مرتبط است، پاسخ داده شود. حضور در انتخابات، در جبهه‌ها و در حین حوادث طبیعی از جمله اموری است که به آنها امر جامع گفته می‌شود.

حاج علی اکبری با اشاره به نظام سیاسی اسلام گفت: نظام سیاسی اسلام بر پایه خواست و حضور و همکاری مردم شکل می‌گیرد. حضرت امیر علیه السلام بیان کردند: «اگر مردم جمع نمی‌شدند و حجت درست نمی‌شد من به میدان خلافت و مدیریت جامعه نمی‌آمدم.» در فلسفه سیاسی اسلام این امر بسیار حیاتی است. این معنا در انتخابات جلوه اساسی پیدا می‌کند. در عرف سیاسی جهان نیز انتخابات مسئله نهادینه شده‌ای است.

امام جمعه موقت تهران حضور مردم در انتخابات را موجب تضمین آینده آنان دانست و گفت: امام راحل، مقام معظم رهبری و بعضی از مراجع فتوای بسیار روشنی نسبت به حضور مردم در انتخابات دارند. آنان حضور در انتخابات را همچون خواندن نماز از وجوب شرعی می‌دانند، البته واجب راحتی است فقط کافیست که مردم کارت ملی خود را بردارند و پای صندوق حاضر شوند و رای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

حاج علی اکبری ادامه داد: این کارِ راحت در نگاه خداوند بسیار بزرگ است. امروز مردم با حضورشان پای صندوق‌های رای قوه مجریه را به اهلش خواهند سپرد. هر کس که ایران را دوست داشته باشد بر او تکلیف است که به عنوان یک واجب ملی رایش را به صندوق‌ها بیندازد تا شکوه ملی و اقتدار بین‌المللی به توفیق الهی نصیب ملت و دولت آینده شود.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها